PSYCHOLOGIE A KOMUNIKACE OSOBNÍ VÝZNAMNOST HODNOT Mgr. Magdaléna Nevařilová PÉČE O NEMOCNÉ www.zlinskedumy.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Advertisements

Hodnotová orientace svobodné generace
PHP Souhrnné cvičení Mgr. Josef Nožička IKT PHP
SLOŽITÁ OBSLUHA – VYŠŠÍ FORMA Dranžírování kuřete
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 19. Mechanické vlnění – příklady I.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 08. Kinematika harmonického pohybu – příklady II.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 20. Mechanické vlnění – příklady II.
ACCESS IMPORT TABULKY Z EXCELU- 04 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
PHP Podmíněné příkazy v PHP - 06
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 16. Šíření vlnění v prostoru
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 11. Vlnění v řadě bodů KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 15. Stojaté vlnění na struně
Český jazyk a literatura
Statika Vazbové síly na nosníku 15
PSYCHOLOGIE A KOMUNIKACE Hodnoty
MS OFFICE - WORD ZÁHLAVÍ A ZÁPATÍ Ing. Petr Hanáček
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
MS OFFICE - WORD ŠABLONY Ing. Petr Hanáček
PRVNÍ POMOC PORUCHY VĚDOMÍ 13
PHP PHP – základy syntaxe (část 2) - 04 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
EKONOMIKA Státní podnik Ing. Hana Kročová
Smlouva o tichém společenství
KONTROLA MĚŘICÍCH PŘÍSTROJŮ
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
PHP Souhrnné cvičení Mgr. Josef Nožička IKT PHP
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 05. Souvislost úhlové rychlosti a úhlové frekvence KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
EKONOMIKA DLOUHODOBÝ MAJETEK Ing. Hana Kročová
Tvarosloví – zájmena, číslovky
EXCEL ŘAZENÍ DAT ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Excel úpravy grafu, karta Návrh
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
Excel export a import dat. Import dat z webu.
Access Formuláře, cvičení
ACCESS SESTAVY, CVIČENÍ Ing. Jana Horáková IKT MS Office
ACCESS PŘÍKAZOVÉ TLAČÍTKO, CVIČENÍ 20 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Úrokový počet Prezentace_13 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Úrokový počet
Algoritmizace a programování Objektově orientované programování - 16 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Ing. Bohuslava Vitekerová
Sdružení Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
KOMANDITNÍ SPOLEČNOST Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
Zdravá škola.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 06 Mgr. Pavlína Juráková ZDRAVOVĚDA
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Procentový počet Prezentace_12
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 01
PSYCHOLOGIE A KOMUNIKACE seberegulační vlastnosti osobnosti
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
PSYCHOLOGIE A KOMUNIKACE Cíle a zájmy
ACCESS DOTAZY Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Rozdělovací počet Prezentace_14
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY pLánovÁnÍ rodičovství 17
Aritmetický průměr Prezentace_18
IKT MS Office Access Dotazy Ing. Jana Horáková
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 14. Model podélného stojatého vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
PRESENT PERFECT QUESTION_15 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Prostěsdělovací styl a jeho charakteristika
IKT MS Office Access Formuláře Ing. Jana Horáková
Jednotky základní Prezentace_19
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
FUTURE SIMPLE QUESTION_16 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Směšovací počet Prezentace_15
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

PSYCHOLOGIE A KOMUNIKACE OSOBNÍ VÝZNAMNOST HODNOT Mgr. Magdaléna Nevařilová PÉČE O NEMOCNÉ

Anotace Materiál dává žákům možnost zjistit, jaká je jejich hodnotová orientace. Musí být doplněn vedením učitele. AutorMgr. Magdaléna Nevařilová (Autor) JazykČeština Očekávaný výstup53-41-M/01 Zdravotnický asistent Speciální vzdělávací potřeby- žádné - Klíčová slovaHODNOTY, HIERARCHIE HODNOT Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityKombinované Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníodborné vzdělávání Typická věková skupina let Vazby na ostatní materiályDalší materiály z celku „ Psychologie a komunikace“

OSOBNÍ VÝZNAMNOST HODNOT Hodnoty jsou jedním z nejvyšších motivačních činitelů Hodnota je kritériem výběru cílů Hodnota je mírou subjektivní přitažlivosti konkrétního cíle Hodnoty vykazují přirozenou tendenci k relativní stabilitě a k uspořádání do hierarchické struktury → tzv. hodnotová orientace → žebříček hodnot

Hodnotová orientace Systém hierarchického uspořádání hodnot a jejich vztahů Má podobu stálého vnitřního komentáře Je ovlivněna a)Osobnostními vlastnostmi člověka b)Výchovou c)Aktuálními prožitky

Než budete pokračovat, pokuste se odpovědět na otázky: K jakým hodnotám mě vedli rodiče? Co je hodnotou v naší společnosti? Je něco, co ostatním závidím? Pokud ano, co? Na otázky odpovězte krátce písemně (ke každé uveďte 3-5 možností)

Vybírat můžete z následujícího inventáře hodnot, jistě však bude nutné přidat hodnoty, které se zde nevyskytují, ale jsou pro vás důležité. Dobro blízkých, láska, krása, sebeúcta, vnitřní harmonie, pocit naplnění, spravedlnost, mistrovství, opravdové přátelství, tvořivost, moudrost, tolerance, společenské uznání, moc, život plný zážitků, dobrodružství, naprostá nezávislost, život bez starostí, dům, auto, zahrada, společenství, všestranný rozvoj osobnosti, vzdělání, ……………………………………

Nyní si představte, že je vám 30 let Písemně stručně odpovězte na otázky Jaký bych ve třiceti letech chtěl být? (3-5 charakteristik, vztahujících se k osobnosti) Co bych ve třiceti letech chtěl mít? (Zde uveďte 3 věci, které se dají koupit za peníze a 3 věci, které se za peníze koupit nedají)

Osobní významnost hodnot V roce 1994 provedli Macek, Oseká a kol. výzkum hodnotové orientace u adolescentů Při výzkumu použili dotazník se škálovým hodnocením Pokud jej vypracujete také, můžete srovnat svoji hodnotovou orientaci s hodnotami adolescentů z roku 1994

Osobnostní významnost hodnot Základní otázkou je: V úvahách o budoucnosti je podle mne významné: Při odpovídání na tuto otázku vyjděte ze čtrnácti dále nabídnutých položek. V odpovědích na jednotlivé položky použijte škálu 1.Není důležité 2.Spíše nedůležité 3.Spíše důležité 4.Velmi důležité Můžete používat i desetinná čísla, např. 3,4.

Osobnostní významnost hodnot 1.Dobré zdraví Vyhovující zaměstnání Uspokojivé vztahy s druhými lidmi Přiměřené vzdělání Mít děti Péče o vlastní rodiče Sňatek a trvalý život s partnerem

Osobnostní významnost hodnot 8. Příjemné užívání dovolené a volného času Čas zábavy mezi přáteli Vysoký příjem Významnost v profesi Užitečnost pro vlast Cestování Sláva

Nyní sestavte pořadí vlastních preferencí Tj. seřaďte hodnoty podle čísel, která jste jim přiřadili (od největšího po nejmenší) Získáte přehled o tom, jaké je vaše hierarchie hodnot Můžete posoudit, nakolik se vámi upřednostňované hodnoty liší od voleb respondentů z roku 1994: Dívky si podle výsledků výzkumu cení zvláště interpersonální vztahy, sňatek a děti Chlapci přikládají největší význam profesionální kariéře, výdělku a sociální prestiži

Osobnostní významnost hodnot Pomocí faktorové analýzy byly hodnoty zařazeny do pěti vyšších faktorů, které jsou syceny jednotlivými položkami dotazníku a určují všeobecnější směřování osobnosti Pokud chcete zjistit, který faktor je pro vás směrodatný, sečtěte vámi přiřazené bodové hodnocení v těch položkách, které sytí daný faktor

Obecné hodnotové faktory 1. Základní jistoty (položka 1.,2.,10.) 2. Zodpovědnost a užitečnost pro druhé (položka 3.,4., 6., 12.) 3. Budoucí rodina (položka 5. a 7.) 4. Příjemně trávený volný čas (položka 8.,9.,13.) 5. Veřejné uznání a moc (položka 10., 11., 14.)

Nyní porovnejte vaše výsledky s odhadem na začátku 1.Jsou Vaše hodnoty v souladu s tím, k čemu vás vedou rodiče? 2.Souhlasí Vaše hodnoty s tím, co po nás vyžaduje společnost? 3.Odráží se ve vašem celkovém zaměření (obecný hodnotový faktor) i vaše materiální a nemateriální hodnoty (co byste chtěli mít)? 4.Závist je negativní forma obdivu. Souvisí věci, které ve vás vyvolávají závist, s vašimi hodnotami?

Zdroje ČAČKA, Otto. Psychologie vrstev duševního dění osobnosti a jejich autodiagnostika. Brno: Doplněk, ISBN Důležitost budoucích očekávání a sebesystém adolescentů. Československá psychologie. 1994, roč. 38, č. 6. SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti. Brno: Barrister a Principal, ISBN