Celostátní konference

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
Advertisements

Mezinárodní nevládní organizace, transvládní organizace
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Obecná část rozpočtového práva III
OSN OSN= organizace spojených národů
Boj proti korupci a lichvě
1 Ing. Vít Beneš, Ph.D. Ústav mezinárodních vztahů, v.v.i.
Příprava, řízení a realizace programů a projektů ERDF a KF ÚVOD DO PROBLEMATIKY Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název.
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
Mezinárodní integrace
Státní občanství a cizinecký režim
Kontaktní a koordinační centra
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_18.
Jsme v EU, buďme v obraze. Výhody a nevýhody členství v EU Jarolím Antal.
KOMBI Obsah shrnutí: Důvod vzniku a cíle evropské integrace
Veřejná správa – úvod.
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
Bojím se organizovaného zločinu… Seminář v Evropském domě Doc., PhDr., Judr. Ivo Šlosarčík LL.M., PhD. Policejní a soudní spolupráce v post-lisabonské.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
1 VŠFS - KS ZS 2006/07 mezinárodní ekonomická integrace Dodatky k měnové unii
Politické faktory cestovního ruchu Geografie cestovního ruchu Aneta Králová Jana Kellerová.
SEVEROATLANTICKÁ ALIANCE
Problematika informační kriminality
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Terorismus.
ÚSTAVNÍ PRÁVO A STÁTOVĚDA Státní občanství ČR a občanství EU
ČR A JEJÍ POSTAVENÍ V SOUDOBÉM SVĚTĚ
 EU je jedinečné hospodářské a politické partnerství 27 demokratických evropských zemí  jejím cílem je mír, prosperita a svoboda pro 498 milionů občanů.
PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D Rizikové skupiny 6. Opakování Jaká jsou tři hlavní období vývoje kriminologie? Jmenujte některé kriminologické teorie.
EVROPSKá UNIE.
DUM 6 VY_32_INOVACE_ a)Belgie, Nizozemí, Lucembursko, Francie, Itálie, Německo b)Velká Británie, Nizozemí, Lucembursko, Francie, Itálie, Německo.
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
5. března 2015 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Politické faktory CR a Schengenský prostor
Evropská Unie.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Subjekty trestního řízení
EVROPSKÁ UNIE.
Daně Rizikem pro volný pohyb zboží může být i rozdílné zdanění Sjednocení daňových soustav - nereálné 1. Daňová diskriminace zakázána - (Případ „Whisky.
NATO Severoatlantick á Aliance (NATO) byla založena 4.dubna 1949 ve Washingtonu na z á kladě Severoatlantick é smlouvy, kterou podepsalo 12 nez á vislých.
1.1. EVROPSKÁ MĚNOVÁ INTEGRACE přednáška Ing. Martina Šudřichová KH: Út: 10,30 – 12,00.
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
1 Aktuální hrozby pro 21.století a ochrana obyvatelstva.
Zajišťování majetku v trestním řízení v roce 2012 POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ ÚSTECKÉHO KRAJE.
Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje Odbor cizinecké policie
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
JSEM OBČANEM EVROPSKÉ UNIE Učebnice od s. 14 n.. EUROOBČAN ČR je od roku 2004 členem EU Občané EU mají stejná práva a povinnosti (bez ohledu na to, ve.
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
AKTUÁLNÍ PRIORITY ČESKÉ REPUBLIKY V OBLASTI BOJE PROTI TERORISMU Ivan Langer ministr vnitra.
2. února 2016 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
„Bagatelní trestná činnost“ z pohledu Policie ČR
Soudobý svět Ekonomický pohled
Dočasná změna režimu na státních hranicích s Rakouskem
Phdr.Hana pazlarová, ph.d
Kriminalita v Ústeckém kraji vs. prevence
doc. JUDr. Jan Ondřej, CSc., DSc.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Úvod, základní principy a cíle
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
Zajištění bezpečnostní situace České republiky
EVROPSKÁ UNIE 7. TŘÍDA, ZŠ SUCHDOL.
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Priority Policie České republiky na rok 2012
Anotace Žák se seznámí s problematikou vzniku, historií a fungováním Severoatlantické aliance a jejím významem pro obranyschopnost České republiky Autor.
Phdr.Hana pazlarová, ph.d
Severoatlantická aliance
Transkript prezentace:

Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Boj proti kriminalitě a terorismu agenda LEV 21 v Evropském parlamentu Doc. JUDr. Miroslav NĚMEC, Ph.D.  stínový ministr vnitra za stranu LEV 21 a kandidát do Evropského parlamentu za stranu LEV 21

Představení programu boje proti kriminalitě a terorismu Zhodnocení současného stavu Bezpečnostní rizika Organizovaný zločin Terorismus Zpřísnění cizineckého režimu Význam evropského zatýkacího rozkazu

Zhodnocení současného stavu Policii schází: dostatek financí na slušné platy investice na novou techniku investice na obnovu stávajícího vybavení Obdobný stav je: v ostatních složkách integrovaného záchr. systému v Bezpečnostní informační službě v Celní správě ve Vězeňské službě

Zhodnocení současného stavu Objasněnost kriminality v ČR v roce 2013: nápad trestných činů 325 366 z toho objasněno 129 182 procento objasněnosti 39,7 (!!!) z toho majetková trestná činnost 209 351 z toho objasněno 43 765 procento objasněnosti 20,9 (!!!) z toho krádeže motorových vozidel 10 736 z toho objasněno 1 891 procento objasněnosti 17,6 (!!!) procento objasněnosti v Praze 5,8 (!!!)

Zhodnocení současného stavu Situace se dlouhodobě nelepší. Politické grémium strany LEV 21 rozhodlo zařadit tyto závažné problémy do volebního programu strany pro volby do Evropského parlamentu. Chceme být tak úspěšní, abychom mohli v Evropském parlamentu prosazovat české národní zájmy a zajistit potřebné dotace nejen pro Policii České republiky, ale i pro další bezpečnostní orgány, včetně složek IZS.

Boj proti kriminalitě a terorismu

Bezpečnostní rizika Na základě provedené analýzy bezpečnostní situace České republiky v oblasti vnitřní bezpečnosti na počátku třetího tisíciletí a prognózy jejího vývoje v následujících letech lze jako hlavní bezpečnostní rizika současnosti označit následujících 15 oblastí: 1. Další nárůst organizovaného zločinu infiltrovaného do České republiky ze zahraničí, včetně některých jeho nových forem s tendencí stále intenzivnějšího pronikání do státní správy a rozmach korupce všeho druhu.

Bezpečnostní rizika Další rozšíření a upevňování zločineckých struktur vytvářených organizovaným zločinem na našem území, včetně širokého zapojení „domácích struktur“ a jejich prorůstání do veřejného života a státní správy. Další nárůst trestné činnosti spojené s masovou nelegální migrací obyvatelstva ze zemí na Balkáně a z dalších ekonomicky slabých zemí, včetně „rozbouřené“ Ukrajiny.

Bezpečnostní rizika Další rozšíření jednotlivých druhů terorismu, včetně zvýšených aktivit mezinárodních teroristických organizací na našem území v souvislosti s našimi aktivitami v zahraničních kontingentech NATO. Další rozvoj tzv. „Jaderného terorismu“ ve světě, včetně jeho snah o využití našeho území k nelegálním aktivitám. Další nárůst extremismu na našem území, včetně posílení jeho násilných projevů na veřejnosti.

Bezpečnostní rizika Další a podstatný nárůst tzv. „počítačové a informační kriminality“. Další nárůst hospodářské trestné činnosti, včetně finanční a daňové kriminality našich i zahraničních subjektů. Další nárůst „racketeeringu“ (vydírání tzv. „výpalného“ za fiktivní ochranu osob a firem) organizovaného nejen ze zahraničí, ale dnes již i z „domácích struktur“.

Bezpečnostní rizika Další nárůst majetkové kriminality všeho druhu v důsledku prohlubující se nezaměstnanosti a tíživé situace větší skupiny obyvatelstva, neboť v současné době je v ČR již více než 600 tisíc nezaměstnaných a 1 mil. obyvatel na hranici chudoby. Další nárůst tzv. „naturální kriminality“ (pytláctví všeho druhu, včetně organizovaných forem, neoprávněná těžba lesních kultur, „polní pych“, krádeže hospodářského zvířectva, aj.). Trestná činnost osob nelegálně se zdržujících na našem území

Bezpečnostní rizika Vznik některých dalších druhů trestné činnosti a ohrožení veřejného pořádku ze strany účastníků nepovolených demonstrací aj. obdobných aktivit různých nespokojených skupin obyvatelstva. Vznik některých nových druhů trestné činnosti spojených s případným průjezdem či pobytem vojsk NATO na našem území. Trestná činnost, která souvisí se zneužíváním dotací z fondů Evropské unie, včetně trestné činnosti tzv. „Nekontrolovatelných hranic“ v důsledku Schengenského prostoru.

Organizovaný zločin a boj proti němu v evropských podmínkách Organizovaný zločin je nejvyšší formou kriminality páchanou zejména ve vyspělých demokratických zemích světa, neboť v zemích s totalitním státním zřízením, kde je na vše přísně dohlíženo, nemá ke svému manévrování potřené podmínky.

Organizovaný zločin a boj proti němu v evropských podmínkách Definice organizovaného zločinu: Plánovité a snahou po zisku nebo moci motivované páchání trestných činů, které ve svém souhrnu jsou zvlášť závažnými, pokud se jich účastní více než dvě osoby, které mají mezi sebou rozděleny úkoly, jednají konspirativně, používají struktur podobajících se živnosti nebo obchodu, používají násilí a zastrašování anebo ovlivňují alespoň jednu z těchto sfér: hospodářství, politiku, hromadné sdělovací prostředky, státní či veřejnou správu, justici či policii

Organizovaný zločin a boj proti němu v evropských podmínkách Do roku 1989 organizovaný zločin v České republice v podstatě neexistoval. Původ hlavních zločineckých gangů: Čína země bývalé Jugoslávie Japonsko Albánie Itálie Bulharsko USA Vietnam Arabské země země bývalého SSSR Nigérie Rusko Kolumbie Ukrajina Turecko Gruzie

Organizovaný zločin a boj proti němu v evropských podmínkách Hlavní oblasti působení: převaděčství , prostituce a obchod s lidmi, náj. vraždy vydírání poplatků za tzv. fiktivní ochranu krádeže osobních automobilů a ostatních mot. vozů krádeže starožitností a obrazů loupežná přepadení bank a benzínových čerpadel, padělání peněz a bankovní podvody pašování tvrdých drog padělání zboží a jeho značek a obchod s nimi organizovaná hospodářská kriminalita

Organizovaný zločin a boj proti němu v evropských podmínkách Až v roce 1995 došlo k zařazení institutu organizované kriminality do našeho trestního zákona (novelou TrZ účinnou od 1. září 1995) a taktéž ke zřízení speciálního policejního útvaru – Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu se sídlem v Praze.

Nutnost vedení boje s organizovaným zločinem O boji s organizovaným zločinem, s mafiemi a zločineckými gangy víme něco více než mnozí další občané a přesvědčili jsme se o nutnosti nadnárodního boje s tímto nejzávažnějším zločinem. Proto jsme zahrnuli tuto problematiku mezi hlavní priority strany LEV 21 pro letošní volby do EP, kde bychom mohli tento boj nejen podpořit, ale kde můžeme napomoci i jeho úspěšné koordinaci.

Mezinárodní terorismus Cílem mezinárodního terorismu je nejčastěji internacionalizace a mezinárodní publicita určitých politických problémů, byť jen národních teroristických skupin, ve snaze o navázání kontaktů se stejně smýšlejícími silami v zahraničí. Mezinárodní terorismus se často prezentuje jako „pokračování politiky jinými prostředky“ nebo jako „náhradní válka“.

Definice terorismu Terorismus je předem připravené, politicky motivované násilí směřující proti civilním a jiným cílům, osobám či skupině osob, prováděné extrémistickými skupinami nebo jednotlivci ve snaze zastrašit, způsobit značnou škodu nebo usmrtit osoby k dosažení politického cíle.

Analýza působení sil mezinárodního terorismu v ČR V brzké době bychom mohli v ČR očekávat: terorismus v souvislosti s našimi aktivitami v zahraničních kontingentech a misích NATO činnost cizích teroristických skupin operujících na našem území proti cizím státním příslušníkům, zahraničním zastupitelským úřadům a organizacím izolované teroristické akce jednotlivců či organizovaných teroristických či extremistických skupin, jejichž aktivity jsou na našem území již dlouhodobě monitorovány.

Terorismus a boj proti němu v evropských podmínkách Důsledně vyšetřit každý čin vykazující znaky terorismu. Spolupráce policie se zpravodajskými službami ČR, ale i s INTERPOLem a EUROPOLem. Pátrání po teroristech vlastními prostředky, kterými ČR disponuje.

Terorismus a boj proti němu v evropských podmínkách - prevence Kriminalistická prevence terorismu je značně složitá a finančně náročná. Hlavní směry zaměření prevence: operativní sledování podezřelých osob monitorování jejich pohybu sledování výskytu pozměněných a padělaných peněz sledování výskytu pozměněných cestovních dokladů Mimořádný význam má mezinárodní spolupráce. Cílem teroristů již nejsou jen významné objekty USA a jejich zahraniční vojenské základny.

Terorismus a boj proti němu v evropských podmínkách - prevence Z těchto všech důvodů a zejména pak v souvislosti s nelegální migrací obyvatelstva ze zemí Islámu je třeba možnost hrozícího nebezpečí na úrovni Evropské unie aktivizovat a v Evropském parlamentu navrhovat vhodná opatření k ochraně obyvatelstva jednotlivých zemí Evropské unie.

Zpřísnění cizineckého režimu v rámci EU Přistěhovalci a ekonomičtí emigranti se v důsledku benevolentní lidskoprávní a imigrační politiky stali občany EU a nyní: útočí na majetek původních obyvatel ohrožují jejich bezpečí chovají se arogantně, nedodržují zákony při násilných protestech ničí majetek vystoupení mají charakter občanské války (nepokoje v Německu, ve Velké Británii, ve Francii, v Itálii, v Řecku, Španělsku, Švédsku a i jinde)

Zpřísnění cizineckého režimu v rámci EU Hlavní nebezpečí: klasické světové mafie se transformovaly na mafie moderního manažersko-podnikatelského typu pod krytím různých zahraničních podnikatelských subjektů sídlí v České republice a v okolních demokratických zemích Jejich cíle: „vytunelovat“ ekonomiku dané země bohatství a zisky převést na svá konta v zahraničí

Zpřísnění cizineckého režimu v rámci EU Infiltrace „mafiánů“ do řídících struktur: významných společností bank a pojišťoven dozorčích rad státních a polostátních firem do nejvyšších státních orgánů a samosprávných celků. Cizí mafie v České republice vlastní: významná rez. sídla rozdělily si ČR na sféry svého vlivu lukrativní nemovitosti

Zpřísnění cizineckého režimu v rámci EU V souvislosti s ochranou obyvatelstva v ČR a v zemích Evropské unie před organizovaným zločinem, řáděním mafií a rostoucí vlnou terorismu ve světě se z bezpečnostního hlediska jeví jako nezbytné zpřísnění cizineckého režimu nejen jednotlivých zemí, ale v rámci celé Evropské unie.

Význam evropského zatýkacího rozkazu v boji se zločinem Jak již bylo předestřeno, různé mafie a zločinecké gangy mají mezinárodní charakter a působí v řadě zemí současně. Ač mají jejich centrály statický charakter, jejich výkonné články různě migrují ze státu do státu podle pokynů z nejvyššího centra. Je proto obtížné takové osoby, i při dnešních možnostech, vůbec vypátrat.

Význam evropského zatýkacího rozkazu v boji se zločinem Důvody nevydání označené osoby do jiného státu EU: chybí politická vůle (na vydání není žádný zájem) zločin v druhé zemi není za zločin považován nejsou uzavřeny extradiční dohody Až v roce 1999 bylo v Tampere rozhodnuto o přijetí zásady vzájemného uznávání rozhodnutí soudů.

Význam evropského zatýkacího rozkazu v boji se zločinem Evropský zatýkací rozkaz (European Arrest Warrant) je rozhodnutí justičního orgánu jakéhokoliv členského státu Evropské unie, na jehož základě je možné zahájit pátrání po osobě ve všech státech EU a v případě zjištění této osoby na území jakéhokoliv z členských států EU lze požádat o její vydání do členského státu.

Význam evropského zatýkacího rozkazu v boji se zločinem Na základě předešlé prezentace je zcela zřejmé, že evropský zatýkací rozkaz je maximálně výhodný a podstatně zrychluje celý proces pátrání a extradice. Přesto: Zvláštní režim – Rakousko, Itálie a Francie Výjimky – Lucembursko, Slovinsko, Česká republika Nordický zat. rozkaz – Skandinávie, Norsko, Island Rozhodnutí ústavního soudu – SRN, Polsko, Belgie

DĚKUJI ZA POZORNOST Doc. JUDr. Miroslav NĚMEC, Ph.D., stínový ministr vnitra za LEV 21 a kandidát do Evropského parlamentu