Název šablony: Inovace v p ř írodopisu 52/P18/15.3.2013, Vrtišková Vzd ě lávací oblast: Č lov ě k a p ř íroda Název výukového materiálu: Geologické d ě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Název šablony: Inovace v chemii52/CH19/ Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Chemické děje a chemické rovnice.
Ukládají se na níže položených místech
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P19/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Vnější geologické děje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_221_ORIENTACE_V_ČASE Téma: ROK, ROČNÍ.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH16/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Kyseliny a zásady Autor:
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
ŠablonaIII/2 č íslo materiálu389 Jméno autoraMgr. Alena Krej č íková T ř ída/ ro č ník1. ro č ník Datum vytvo ř ení
ČTVEREC, OBDÉLNÍK A JEJICH OBVOD A OBSAH pro 5. ročník
Bezobratlí.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
© copyleft Jiří Trávník
HORNINY USAZENÉ.
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V PŘÍRODOPISU 52/P10/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: GEOLOGICKÉ DĚJE AUTOR:
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: KYSELINY A ZÁSADY Autor:
Exogenní geologické děje
Dělení hornin Podle vzniku.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_672.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_695.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH03/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PERIODICKÁ SOUSTAVA.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Usazené horniny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_681.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P11/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Vnější geologické děje.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Usazené horniny.
Usazené horniny = sedimenty
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vlastnostmi a vznikem usazených.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět:
Název šablony: Inovace v chemii52/CH12/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Přírodní látky Autor: Mgr.
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE A VZNIK USAZENÝCH HORNIN
VY_52_INOVACE_PŘ.9.34 –USAZENÉ HORNINY– pracovní list
Název šablony: Inovace v chemii52/CH09/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: VODA Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Pohlavní soustava - žena
Usazené horniny Geologie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Atmosféra.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
USAZENÉ HORNINY (SEDIMENTÁRNÍ)
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Petrologie Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Digitální učební materiál:
Usazené horniny = sedimenty
Škola:. Základní škola Kladruby
VY_32_INOVACE_19_Horniny
Petrologie 2 Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
HORNINY Rastislav Švec.
Transkript prezentace:

Název šablony: Inovace v p ř írodopisu 52/P18/ , Vrtišková Vzd ě lávací oblast: Č lov ě k a p ř íroda Název výukového materiálu: Geologické d ě je Autor: Mgr. Eva Vrtišková P ř edm ě t: P ř írodopis T ř ída: IX. Tematický okruh: Geologické d ě je Téma: Geologické d ě je - opakování Druh výukového materiálu: prezentace - opakování Použití ICT: interaktivní tabule, prezentace v.ppt, interaktivita Didaktické, metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): pracovní list – pomocí jednoduchých otázek prov ěř uje u č ivo o geologických d ě jích a horninách Použité zdroje: - P ř írodopis, u č ebnice pro devátý ro č ník ZŠ a víceletá gymnázia. FRAUS 2007, Plze ň. - Poznámky autora k u č ebnicím p ř írodopisu.

opakování Geologické děje

Geologické děje: spoj co k sobě patří Vn ě jší geologické d ě je Vnit ř ní geologické d ě je Sope č ná č innost Zv ě trávání Č innost vody Zem ě t ř esení Pohyby č ástí zemské k ů ry Č innost ledu Č innost v ě tru Č innost organism ů

Geologické děje 4. Rušivá č innost vody se nejvíce projevuje: a) ve st ř ední č ásti toku b) v horní č ásti toku c) v dolní č ásti toku 5. Které z uvedených útvar ů vznikly č inností v ě tru: a) kary d) bludné balvany b) duny e) morény c) spraše 6. Z geologických d ě j ů se na zarovnání zemského povrchu podílejí a) vn ě jší geologické d ě je b) vnit ř ní geologické d ě je

Geologické děje 1. P ř i mechanickém zv ě trávání dochází k: a) rozpadu nerost ů a hornin b) rozkladu nerost ů a hornin 2.Mechanické zv ě trávání je výsledkem. a) látkových zm ě n v horninách a nerostech b) nestejnom ě rného zah ř ívání hornin 3. Chemické zv ě trávání p ř evládá v oblastech: a) s vlhkým podnebím b) se suchým podnebím a velkými teplotními rozdíly

Chemické horniny 1. Chemické horniny vznikají: a) krystalizací ve vod ě rozpušt ě ných látek b) krystalizací z magmatu c) usazováním úlomk ů nerost ů a hornin 2. Znázorni rovnicí rozpoušt ě ní vápence …………………………………………………………… Zaškrtni horniny chemického p ů vodu: a) č edi č d) s ů l kamenná b) jíle) žula c) travertind) sádrovec 3. Které z uvedených nerost ů a hornin jsou železné rudy: a) č edi č d) chalkopyrit b) hematite) fluorit c) travertinf) limonit

Organogenní usazeniny 1. Rostliny ovliv ň ují zv ě trávání: a) látkami, které vylu č ují svými ko ř eny b) kv ě ty c) plody d) tlakem ko ř en ů do podkladu e) listy 2. Spoj co k sob ě pat ř í: 1.Slepenec 2. vápenec 3.spraša) organogenní usazeniny 4.hlína 5. uhlí 6. ropa 7. jílovitá b ř idliceb) úlomkovité usazeniny 8.zemní plyn

Úlomkovité usazeniny 1. Úlomkovité horniny vytvá ř ejí č o č kovitá nebo deskovitá t ě lesa zvaná …………………. 2. Pojmenuj jednotlivé č ásti 3. Po ř adí usazování sediment ů se nazývá …………………… 4. Stmelováním a) št ě rku vzniká ………………………… b) písku …………………………………….. c) jílu ……………………………………

Použité zdroje 63.jpg 63.jpg