„Metodická činnost“ Krajského úřadu Královéhradeckého kraje Oddělení legislativní a právní
Dotazníkové šetření Rozeslán v elektronické formě dotazník pro představitele obcí s několika otázkami Dané dotazy se týkaly spokojenosti s metodickou pomocí krajského úřadu Zároveň byly v dotazníku uvedeny možné okruhy přednáškové činnosti pro obce
Statistika návratnosti dotazníků
Odpovědi na jednotlivé položené otázky
Jakou formu metodické a odborné pomoci ze strany krajského úřadu vaše obec využívá
Jaká z forem metodické a odborné pomoci vám přináší největší užitek (vám nejvíce vyhovuje, jste s ní nejvíce spokojeni) Jaká z forem metodické a odborné pomoci vám přináší největší užitek (vám nejvíce vyhovuje, jste s ní nejvíce spokojeni)
Vyjádřete prosím vaši míru spokojenosti s četností metodické a odborné pomoci poskytované krajským úřadem?
Je poskytování metodické a odborné pomoci ze strany krajského úřadu včasné
Měli byste zájem o školení v okruhu
Školení by se mělo konkrétně týkat
Školení by mělo probíhat
Na otázky týkající se toho, zda školení má obsahovat konkrétní příklady a zda by měl být dán prostor pro dotazy během přednášení, bylo všemi odpovězeno kladně Na otázky týkající se toho, zda školení má obsahovat konkrétní příklady a zda by měl být dán prostor pro dotazy během přednášení, bylo všemi odpovězeno kladně
Školení by se mělo konat
Jakým způsobem chcete být informováni o školení
Školení by se mělo konat
Další postřehy a náměty, které vyplynuly z dotazníku Chybí metodické vzory a návody KrÚ Bylo by vhodné omezit často se vyskytující duplicitu poskytovaných údajů jednotlivými odbory Dle jednoho názoru nechce Krú žádnou metodiku poskytovat KrÚ včas poskytuje metodiku, ale legislativa je nevčasná Další navrhované okruhy přednáškové činnosti – daně - obecně, DPH, žádosti o dotace, granty a jejich administrace, el. podpis, evidence obyvatel a správní řád, zákon o odpadech, o správních poplatcích, školský zákon, přestupkový zákon
Školení by měla probíhat na „neutrální půdě“ (tedy mimo území kraje) Jeden z názoru byl též takový, že školení by měla být pokud možno stručná a rychlá Jako neefektivní se dle jednoho z názorů jeví hromadné porady (např. účetních apod.) Školení by měla být bezplatná či za symbolickou cenu Školení by měla být bezplatná či za symbolickou cenu Školení by měla být zaměřená buď na obce I. stupně či na obce II. nebo III. stupně, avšak není vhodné spojovat školení pro všechny typy obcí Školení pro obce I. stupně by se nemělo konat první týden v měsíci z důvodu účetních uzávěrek Krajský úřad by měl dodržovat zákonné lhůty ve správních odvolacích řízeních