Materiály používané v modelovně a sádrovně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Advertisements

SÍRANY.
Lipidy estery alkoholů a vyšších mastných kyselin
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozdělení sádrových modelů Autor: Alena Švejková.
Lipidy estery alkoholů a vyšších mastných kyselin.
Impregnace sádry Autor: Alena Švejková.
Izolace sádry Autor: Alena Švejková.
ZAŘÍZENÍ PRO VAŘENÍ, PAŘENÍ A MÁČENÍ DŘEVA .
PRAVÝ LEPT.
Rozdělení dekorace porcelánu podle nanášení na glazuru a pod glazuru
VY_52_INOVACE_ZB03_2464TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
S á d r a Autor: Alena Švejková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Model konvice Autor: Alena Švejková. Při výrobě konvice je nutné zhotovit čtyři sádrové modely: -tělo konvice -výlevku -ucho -víčko.
Nářadí a pomůcky v modelovně Nářadí modeláře Autor: Alena Švejková.
Postup výroby v modelárně Autor: Alena Švejková.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Slučování keramických výrobků. Některé výrobky jsou složeny z více částí. Tyto části se odlévají zároveň s výrobkem a v kožovitém stavu se na výrobek.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
MOČOVINO-FORMALDEHYDOVÉ PRYSKYŘICE
KERAMICKÉ SUROVINY A MATERIÁLY.
PODGLAZUROVÁ DEKORACE
Stejnorodé směsi (Homogenní )
Nářadí a pomůcky v modelovně Pomůcky modeláře Autor: Alena Švejková.
zařízení na čtyřdílnou
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Materiál používaný při dekorování keramiky
Kontrolní práce č. 6 ST – 1SD
Plasty Plasty jsou tvořeny makromolekulárními řetězci s opakujícími se základními strukturními jednotkami. Atomy makromolekuly jsou spojeny.
R O Z T O K Y.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Výroba rotačního modelu hrnku
VY_52_INOVACE_ZB03_2264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
VY_52_INOVACE_ZB03_0364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
Hlavní forma na ouško – - dvoudílná Autor: Alena Švejková.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Nářadí a pomůcky v modelovně Modelářský kruh Autor: Alena Švejková.
VY_32_INOVACE_ZB04_2364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj.
Bělení Bělením se zesvětlují plochy a skvrny.
SILIKONY A SILIKAGEL.
VY_52_INOVACE_ZB03_1364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
Fosilní paliva – Ropa.
Rozdělení lepidel Přírodní lepidla rostlinná – mouky, škroby, dextriny, přírodní pryskyřice a přírodní kaučuky. Přírodní lepidla živočišná – klihy glutinové.
Vybrané příklady průmyslově významných hydroxidů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Z LEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VÝUKU TECHNICKÝCH OBORŮ A ŘEMESEL Š VEHLOVY STŘEDNÍ ŠKOLY POLYTECHNICKÉ P ROSTĚJOV REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.1.26/
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Sklo, keramika, stavební pojiva. Sklo Vzniká roztavením a opětovným ztuhnutím nerostných surovin Nemá pravidelnou krystalovou strukturu = je amorfní Pevný.
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Chemie pro 9.ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_12_Tuky.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
Cukrářské technologie – písčité (nahřívané) šlehané hmoty
PŘÍPRAVA MÝDLOVÉHO SLIZU
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Cukr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Vinterová . Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Keramika.
Cukrářské technologie – šlehané hmoty s požitím RP a moučných směsí
Ředění a směšování roztoků pomocí směšovací rovnice
Povrchové úpravy vnějších omítek
Lékořicové cukrovinky 2
KONTROLNÍ PRÁCE ..
Cukrářské technologie – těžké šlehané hmoty
Cukrářské technologie – šlehané hmoty
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků - hydroxyderiváty
Lití - klasika Lití je způsob výroby polotovarů a součástí, kdy se roztavený materiál vlije nebo vtlačí do formy. Po ztuhnutím materiálu ve formě vznikne.
Odlitky.
Transkript prezentace:

Materiály používané v modelovně a sádrovně Autor: Alena Švejková

Sádra Sádra je základním materiálem pro výrobu modelů, hlavních forem, rozmnožovacích zařízení a provozních forem.

Šelak Šelak se používá k impregnaci modelů a hlavních forem. Nanáší se na suchý výrobek vlasovým štětcem.

Šelak je přírodní pryskyřice, odolávající vodě Šelak je přírodní pryskyřice, odolávající vodě. Prodává se jako hnědé průsvitné lupínky. Lupínky šelaku se rozpouští v denaturovaném lihu v poměru 1:5. Roztok šelaku je hořlavina.

Fermež Fermež je lněný olej, zahřátý na teplotu 100 – 150°C, s přídavkem dalších látek. Fermeží se impregnují polovyschlé sádrové výrobky. Nejčastěji se používá k impregnaci sádrových rozmnožovacích zařízení.

Řídké (pěnivé) mýdlo Řídké mýdlo se připravuje rozmícháním mazlavého mýdla v horké vodě v poměru asi 1:5. Na sádrový výrobek se nanáší štětcem. Používá se jako první izolační vrstva.

Řepkový olej Řepkový olej je přírodní olej nažloutlé barvy. Používá se samostatně k impregnaci sádrového povrchu nebo jako složka mastného mýdla.

Mastné mýdlo Mastné mýdlo je nastrouhané jádrové mýdlo rozvařené ve vodě. Vařící roztok se až do vychladnutí šlehá do pěny. Před použitím se míchá s řepkovým olejem v poměru 1:1: Mastné mýdlo se používá jako druhá izolační vrstva.

Sírografit Sírografit je směs práškové síry a vločkového grafitu v poměru 4:1. Síra Grafit

Směs síry a grafitu se taví v železné nádobě, čímž vznikne hustá kašovitá hmota. Za stálého míchání sírografit chladne a řídne a je možno z něho odlévat různé detaily rozmnožovacích zařízení nebo i jiné výrobky.

Sádrové rozmnožovací zařízení v kombinaci se sírografitem.

Další materiály: - epoxidové pryskyřice - epoxidový kaučuk - lukopren

Epoxidové pryskyřice a epoxidový kaučuk se používajíé převážně k výrobě rozmnožovacích zařízení. Lukopren se vyznačuje schopností velmi věrné reprodukce, používá se také jako náhrada klihových a želatinových směsí.

Detail lukoprenového odlitku.

Kontrolní otázky

1. Uveďte k čemu se v modelovně používá šelak a jak se připravuje.

Šelak se používá k impregnaci modelů a hlavních forem Šelak se používá k impregnaci modelů a hlavních forem. Připravuje se rozpuštěním lupínků šelaku v denaturovaném lihu v poměru 1:5.

2. K čemu se používá v modelářské praxi fermež?

3. Popište přípravu řídkého mýdla a uveďte k čemu se používá.

4. Popište přípravu mastného mýdla a uveďte k čemu se používá.

5. Popište přípravu sírografitu.

6. Vyjmenujte další materiály používané v modelářské praxi.

Další materiály používané v modelovně jsou: - řepkový olej - epoxidové pryskyřice - epoxidový kaučuk - lukopren

Konec prezentace Děkuji za pozornost