E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové
Aktuální situace na VŠ velký počet zájemců o studium zvyšující se zájem o další vzdělávání omezené státní dotace personální limity personální limity prostorové limity prostorové limity využití distanční formy vzdělávání
E - learning distanční vzdělávání ve virtuálním studijním prostředí na Internetu řízené samostudium speciální studijní materiály komunikace prostřednictvím Internetu
Virtuální studijní prostředí založena na Internetu prostředky pro řízení studia distribuce studijních materiálů diskusní prostředí LearningSpaceWebCTTopClass
Výhody e-learningu nezávislost na místě a čase studia možnost individuálního tempa multimediální studijní materiály
Bariéry e-learningu kvalitní internetové připojení motivace studujících
Finanční náročnost e-learningu
1 rok proškolení poloviny pedagogů vytvoření 10 předmětů Kč
Možnosti snížení nákladů pronájem studijního prostředí (v ČR - CESNET – vývoj kurzů zdarma) spolupráce mezi fakultami adaptace e-kurzů
Soutěž e-learning FIM UHK EUNIS-CZ Národní centrum distančního vzdělávání soutěž distančních kurzů, využívajících moderní informační a komunikační technologie
Záměry soutěže iniciovat tvorbu a nasazení moderních distančních kurzů zhodnotit jejich úroveň představit je širší veřejnosti seznámit širší odbornou veřejnost s problematikou jejich přípravy, praktického nasazení a jejich efektivity stimulovat spolupráci v oblasti e-learningu
E-dilema SOCRATES/MINERVA Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové Institute of Public Administration, Dublin Metropolitan University, Leeds Fakulta hospodárskej informatiky Ekonomickej univerzity, Bratislava
Cíle projektu e-dilema navrhnout inovační postupy vytváření distribuovaných e-zdrojů navrhnout optimální strategii přeměny tradičního vzdělávání na distanční formu testovat navržené praktiky vytvářením e-zdrojů a služeb pro distanční výuku v oblasti ekonomických oborů
E-learning na VŠ ? informační společnost pronikaní ICT do každodenní činnosti využívání možností ICT na VŠ ANO
Děkuji za pozornost