Teaser – trailer VY_32_INOVACE_Mul4r0106Mgr. Jakub Němec
Teaserový trailer je krátká audiovizuální ukázka, která má s předstihem představit snímek, který má přijít do kin (v horizontu čtvrt až půl roku). Teaserová trailerová kampanň je založena předpokladu, že divák přijde do kina na jiný film. Před samotným promítáním mezi sebou boje o pozornost řada snímků, které diváka nezajímají (čeká až přejdou reklamy a těší se na film, na který si koupil lístek). Teaser je krátká úderná ukázka, která má ukrást divákovu pozornost a zaujmout jej natolik, aby příští zakoupený lístek nesl jméno reklamovaného snímku. Teaserovou kampaň využívají především nákladné filmové produkce, které očekávají velkou návštěvnost k dofinancování snímku (menší produkce se orientují spíše na plakáty či internetovou činnost). Teaser se výjimečně objevuje také v televizních reklamách, zde je však notně zkrácen, protože náklady jsou mnohem větší) čas se počítá po vteřinách). V současnosti se od televizních kampaní ustupuje (ztrácí se v balastu „všedních“ nabídek produktů), což neplatí pro velké přenosy celosvětově sledovaných událostí (v USA např. finále superbowlu). Trailerová teaserová kampaň
Hlavní znaky teaseru jsme si jmenovali již u materiálu k plakátům – představit postavy, grafické podání, jména herců, apelovat různými hesly a především podnítit divákovu zvědavost. Audiovizuální postupy mají však mnohem širší škálu možností, jak diváka zaujmout. Nejdůležitějším znakem trailerového teaseru je jeho údernost. Teaser nesmí potencionálního diváka nudit, ale neměl by prozradit nic z děje. U akčních snímků jsou často využívány výbuchy, u komedií jeden dva ostřejší vtipy, u kreslených snímků se sází na roztomilost. Délka teaser traileru se pohybuje od jedné minuty. Stopáž většinou nepřesáhne dvě minuty (upadá divákova pozornost). V teaseru se počítá s dynamickým střihem (akční filmy, horory, vědeckofantastické snímky) nebo delšími komentovanými, můžeme říci epickými, záběry (historické snímky, dramata s doprovodem monologu postavy snímku). Hudební doprovod musí ladit s pojetím traileru. Chorály se hodí k velkým akčním řežím, zatímco drama se spoléhá spíše na symfonické melodie. Nejen komedie se však obrací na současné hity rádií či internetu. Znaky teaserového traileru
Na dalších snímcích uvidíte některé z teaserových trailerů posledních let (stačí kliknout na plakát). Vaším úkolem je poznat prvky použité v teaseru a pokusit se je pojmenovat. Všímejte si, jak typ teaseru koresponduje s žánrovým pojetím snímku, popř. jakým způsobem může zaujmout kontrast (vážný teaser na komedii, lidský příběh v akčním filmu apod.) Úkol
Super 8 Mysteriózní scifi o mimozemské aktivitě na Zemi
Existencionální scifi odehrávající se na oběžné dráze Země Gravitace
Akční scifi z vesmírného prostředí Star Trek: Do temnoty
Druhý díl kultovní fantasy ságy dle literární předlohy Hobit: Šmakova dračí poušť
Druhý díl animovaného rodinného dobrodružného snímku o Vikinzích a dracích Jak vycvičit draka 2
Prequel animovaného snímku pro děti o společnosti profesionálních strašidel Univerzita pro příšerky
Druhý díl akčního komiksového snímku založeného na severské mytologii Thor: Temný svět
Restart komiksové série o mocném hrdinovi z jiné planety Muž z oceli
Velkolepě pojatý přepis literárního díla s výrazným audiovizuálem Atlas mraků
Komediální drama o člověku pracujícím v redakci slavného časopisu Walter Mitty a jeho tajný život
Komedie o muži, který má jistým nedopatřením více než 500 dětí Delivery Man
Odkazy jsou směřovány na stránku youtube.com. Veškeré materiály jsou propagačního charakteru, jsou tedy volně šiřitelné. Zdroje