Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Budeš se dívat na televizi? Zase vysílají ty volební pořady s výzkumy? Je to docela dobré „ZRCADLO“ – a navíc tam zase bude ten Tuček ze STEM/MARK  To.
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Představení společnosti
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Propagace a reklama na facebooku
Sociální sítě.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Inzertní balíček iHNed.cz + Kurzy.cz. Počet page views (PV) Zdroj: Netmonitor, únor 2010 Na serverech iHNed.cz a Kurzy.cz bylo v únoru 2010 zobrazeno.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Komunikační strategie projektu Mgr. Denisa Haubertová
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Internetový speciál VOLBY 2006 (v rámci iHNed.cz) Unikátní volební internetový speciál vydavatelství Economia. cíle projektu komplexní a profesionální.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Jaké budou dětské zprávy na ČT :D?
RPS/CSF Komunikační plán RPS 2006 Realizované projekty Období: 12 / 2005 – 6/ 2005.
Prezentace VOLNÝ.cz. Internetový portál, který byl založen v roce 1999 jako vstupní brána do internetu pro uživatele dial-up připojení. V současné době.
Peníze.CZ - první finanční server pro každého INTERNET A FINANČNÍ INSTITUCE Láska z donucení nebo cesta k prosperitě ? Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Internet a cestovní ruch
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Marketingové prostředí
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Alena Gajdůšková - senátorka Talent marketingových komunikací.
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Představení portálu Čeknito / přední pozice na slovenském a českém internetu více jak registrovaných uživatelů rychle rostoucí komunita.
Volby 2006: Příležitosti a řešení „Internet jako nástroj pro volební kampaň a/i komunikaci s voliči “
Průřezová témata.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Internetová reklama očima uživatele dnes a zítra Jan Makovička Ringier ČR a.s. Klub WebTop100,
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Mediální monitoring, screening a audit
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Mediální plán.
0 možnosti videoreklamy reklama a měření instant messaging aplikací reklama a měření v mobilech NETRADIČNÍ ZPŮSOBY INTERNETOVÉ REKLAMY A JEJÍ MĚŘENÍ (Robert.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Behaviorální cílení v kostce Petr Dobroslávek. Značka chce znát své zákazníky. Nic nového. Marketing potřebuje znát svou CS. Nic nového. Internet je část.
Novinky portálu Kudy z nudy Aktivní dovolená:
25 / 1 / 2011.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
ALD Automotive Fleet Awards 2017 Firemní auto roku 2017
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Marketingová komunikace
volby Volební systémy v demokratických zemích
ALD Automotive Fleet Awards 2017 Hankook Firemní auto roku 2017
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost mu věnují především inzerenti, kteří chtějí aktivním lidem sdělit podrobnější informace o svých produktech a současně si vytvořit image moderního a dynamického subjektu. Proč? navíc: internet je prostředím kam se přenáší významná část reklamního/volebního boje... internet oslovuje okolo 1% populace investice do internetové reklamy na úrovni < 10 mil. Kč pokrytí voleb na internetu v podobě základních informací a komentářů strany nemají své vlastní weby užívají web hosting výjimečně internetové aktivity jednotlivých politiků volební kampaně na internetu prakticky neprobíhají internet oslovuje 2,56% populace investice do internetové reklamy na úrovni 25 mil. Kč pokrytí voleb jako odraz jiných mediálních typů první „profesionální“ weby stran a pokusy o jejich podporu nahodilé internetové kampaně internet oslovuje okolo 27% populace investice do internetové reklamy na úrovni 190 mil. Kč volby velmi dobře pokryty v rámci fungujících zpravodajských serverů profesionální weby stran a politiků jsou standardem plánovány jednotlivé internetové kampaně internet oslovuje 37% populace investice do internetové reklamy na úrovni 400 mil. Kč zpravodajské a publicistické pokrytí voleb na internetu je rychlejší, rozsáhlejší a vysoce respektované vznikají profesionální internetové volební speciály silných médií internet je jednou z nosných součástí volebních „mediamixů“ strany mají propracované „emotivní“ a „informativní“ internetové kampaně unikátní příležitost kombinovat reklamní kampaň s komunikací s voliči

Volební kampaně a internet Uživatelé internetu a politika  zajímají se o politiku více než celková populace  43 % uživatelů internetu se zajímá o politiku (v běžné populaci pouze 36%)  mají od pozitivní očekávání dalšího politického vývoje  57 % uživatelů internetu je přesvědčeno, že se politická situace v ČR zlepší  dosud nejsou rozhodnuti o volebních preferencích  25% uživatelů neví koho bude volit Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost mu věnují především inzerenti, kteří chtějí aktivním lidem sdělit podrobnější informace o svých produktech a současně si vytvořit image moderního a dynamického subjektu. Proč? navíc: uživatelé internetu jsou volebním informacím otevřenější než celková populace a jsou to ti, kdo dokáží ovlivnit své okolí

Působení internetu na klíčové skupiny voličů o politiku aktivně nezajímají s aktivním zájmem o politiku (opinion leaders) Jaké servery navštěvují? profesionální zpravodajské servery kontentové servery s důrazem na kvalitu obsahu v období voleb sledují profesionální volební speciály Jaké servery navštěvují? tematické servery servery poskytující rychlé informace a zábavu Dejte těm, kteří rozhodují a ovlivňují ostatní dostatek informací! Motivujte je, aby šli volit a dali Vám svůj hlas! Jací jsou? vyhledávají spolehlivé a podrobné informace pravidelně sledují zpravodajství zajímá je podstata věcí Jací jsou? internet je pro ně svět otevřených možností hledají podněty, zajímavosti, impulzy lze ovlivnit jejich emoce Skupina uživatelů internetu má oproti celkové populaci vyšší sociekonomický profil i vyšší voličský potenciál. I mezi uživateli internetu lze však rozlišit dvě základní skupiny voličů – ty, kteří se o politiku aktivně zajímají a ty, kteří ji hlouběji nevnímají. Internet umožňuje oslovit obě tyto skupiny. přesné zacílení VOLIČSKÝCH SKUPIN

Působení internetu na klíčové skupiny voličů o politiku aktivně nezajímají s aktivním zájmem o politiku (opinion leaders) Správná kampaň musí oslovit všechny skupiny voličů. Jak je oslovit? podrobným informačním servisem (PR články, tiskové zprávy, volební program) otevřenou interaktivní komunikací na profesionálním zpravodajském portálu uznávaném internetovou populací na speciálních volebních webech Jak je oslovit? přesnými a cílenými hesly, volebními slogany prostřednictvím emocí a témat, které se jich bezprostředně dotýkají na tématických, nezpravodajských serverech masovou volební kampaní na kontentových serverech, kde tráví svůj čas s využitím bannerové inzerce s hlavními volebními slogany. Skupina uživatelů internetu má oproti celkové populaci vyšší sociekonomický profil i vyšší voličský potenciál. I mezi uživateli internetu lze však rozlišit dvě základní skupiny voličů – ty, kteří se o politiku aktivně zajímají a ty, kteří ji hlouběji nevnímají. Internet umožňuje oslovit obě tyto skupiny. přesné zacílení VOLIČSKÝCH SKUPIN

Řešení