BESIP MINISTERSTVA DOPRAVY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „2009 – Rok smíření“ Martin Špryňar generální tajemník Sdružení Kampaň Jedeme v tom spolu II.
Advertisements

Nový školní rok začíná.
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Role Městské policie v prevenci úrazů v Chrudimi
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Prázdninový provoz Ing. Martin Farář
Odborná diskuze o prevenci konzumace alkoholu mladistvými v Plzni Ing.Aleš Průša.
Oddělení mládeže a sportu
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
DOPRAVNÍ VÝCHOVA konkrétní změny v RVP
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
Útvar sociální prevence - dětské dopravní hřiště
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
Vnímání bezpečnostně informační kampaně „Nemyslíš? Zaplatíš!“
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Strategie BESIP 2012 – 2013 Ministerstvo dopravy – BESIP.
Prevence rizikového chování a situace v Moravskoslezském kraji
Bezpečnost seniorů v dopravě. Za seniory osoby považujeme osoby, jejichž věk je vyšší než 65 let Po šedesátce právě vlivem věku lze zaznamenat změny organizmu,
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Informace o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu (pro jednání rady vlády ) Mgr. Jan Suchý oddělení BESIP Ministerstvo dopravy.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
1 Evropská charta bezpečnosti silničního provozu a Svaz měst a obcí ČR XII. Sněm Svazu měst a obcí ČR Zlín, 26 a 27. května 2011 Vojtěch Mynář Předseda.
9. zasedání Rady vlády České republiky pro bezpečnost silničního provozu Informace o nové kampani Ministerstva dopravy k bezpečnosti silničního provozu.
Praha, Postavit dobré základy je klíčové Kampaň Nemyslíš, zaplatíš v roce 2008.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
Společně proti úrazům ve městě Chrudim. Zdravé město Chrudim  Zdravé město od roku 2001 – vstup do NSZM ČR  Podpora zdraví (soulad psychické, fyzické.
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
lenové NSZM ČR: Členové Služby pro členy NSZM ČR  Semináře a školení pro koordinátory PZM a MA21 Boskovice, říjen 2004 Chrudim, červenec 2004.
Prioritní oblasti prevence, speciálního školství a institucionální výchovy MŠMT - Prevence, speciálního školství a institucionální výchovy.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
SLUŽBA PREVENCE KRIMINALITY A DOPRAVNÍ VÝCHOVY
Aktivity BESIP pro snížení dopravních nehod pod vlivem alkoholu Konference SMART , 7. května 2015, Praha Martin Farář, vedoucí samostatného.
Služba pořádkové a dopravní policie KŘP Libereckého kraje.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Velikonoce začátek motoristické sezóny aktivity BESIP - zranitelní účastníci provozu Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Výbory a pracovní skupiny
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prevence užívání alkoholu za volantem TÉMA: Aktivity BESIP pro snížení dopravních nehod pod vlivem alkoholu POSLANECKÁ SNĚMOVNA PARLAMENTU ČR
4. celosvětový týden bezpečnosti OSN rychlost – aktivity BESIP
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Novinky v preventivně výchovné činnosti u HZS ČR
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

BESIP MINISTERSTVA DOPRAVY Václav KOVÁŘ Krajský koordinátor BESIP Pro Jihočeský kraj Email: besip_jc@centrum.cz

Ministerstvo dopravy Oddělení BESIP - prevence -dopravní výchova -metodická činnost -podklady ke kampaním a vyhodnocení -aktivity zaměřené na účastníky provozu -organizace zasedání a koordinaci Rady vlády

PŮSOBNOST V KRAJÍCH CSPSD – koordinační tým – koordinátoři zastupovat zájmy MD – BESIP v regionu spolupracovat s KÚ, OÚ, Policií ČR, MP organizovat celostátně vyhlášené akce zajišťovat dopravní výchovu na DDH pořádat semináře pro učitele dopravní výchovy, pracovníky odborů dopravy… spolupracovat na mediálních kampaních, s médii provádět distribuci propagačních a výukových materiálů sledovat plnění ukazatelů Národní strategie - nehodovost

NÁRODNÍ STRATEGIE

Sledování hlavních ukazatelů

Počet mrtvých na 100 km silniční sítě

Příčiny dopravních nehod dle podílu

Naplňování vize Národní strategie

Počet usmrcených za I. pol. 2010 dle krajů

Počty dopravně bezpečnostních akcí v roce 2009

Vnímání bezpečnostně informační kampaně „Nemyslíš? Zaplatíš!“ Průzkum veřejného mínění ke kampani „Nemyslíš? Zaplatíš!“ 12. července 2010 / Tisková konference Ministerstva dopravy ČR Ing. Petr Pojer / Customer Service Manager // STEM/MARK, a.s.

Hlavní zjištění Televizní spoty kampaně „Nemyslíš? Zaplatíš!“ Nejčastěji zhlédnutým spotem byl „Blázinec“ (92 %) , dále „Nevěsta“ (75 %), “Disco“ (74 %) a „Manažer“ (73 %). Všech 7 TV spotů je považováno za zdařilé (za všechny spoty 93 %), přičemž „rozhodně zdařilé“ uvedlo 58 % respondentů. Ztvárnění spotů, které dotázaní měli možnost vidět, považují respondenti za odpovídající společenské významnosti problematiky. Polovina lidí vnímá spoty jako drsné, avšak nutné; další třetina jako přiměřené. Jako relativně nejdrsnější se jeví spot „Blázinec“ (v součtu 68 % odpovědí). 95 % se domnívá, že ukazování takovýchto spotů veřejnosti je vhodná forma pro tuto kampaň. 84 % respondentů se domnívá, že spoty zachycují reálné situace (bez rozdílů mezi skupinami). V některé ze situací zachycených ve spotech se vidělo 25 % lidí. Polovina souhlasí, aby v TV spotech vysílaných před 22. hodinou byly zakrývány části spotů černými čtverci (rodiče dětí do 15 let). Lidé jsou názoru, že spoty upoutají pozornost, jsou jasné svým sdělením a ukazují reálné situace. Kampaň je vnímána jako velmi potřebná. „Kampaň upoutá pozornost“ uváděli zejména řidiči do 25 let a chodci/cyklisté. Kampaň je důvěryhodná především pro rodiče s dětmi.

Hlavní zjištění Chování respondentů v silničním provozu a na ulici Webové stránky kampaně Web kampaně navštívilo 36 % lidí z těch, kteří ji zaznamenali na internetu (tj. 49 % lidí z celku). Několikrát web navšívilo14 % respondentů a 1-2krát dalších 22 %. Na stránkách Facebook.com zaregistrovalo kampaň 38 % z těch, kteří ji zaznamenali na internetu.. Chování respondentů v silničním provozu a na ulici Během posledních 2 let změnilo své chování 42 % řidičů. Největší část z nich uvedla, že nyní jezdí opatrněji. Řidiči, kteří změnili své chování na silnici, uváděli nejčastěji důvod „obava o rodinu a o své zdraví“ (2/3), další 4 důvody v pořadí uvedlo 27 až 25 % řidičů. 1/3 dotázaných v roli chodců se na ulici chová opatrněji, desetina se snaží dodržovat pravidla. Velká většina chodců/cyklistů má obavu o své zdraví nebo obavu z úrazu, ovlivňují je i TV zprávy o dopravních nehodách.

DOMLUVME SE – Rožmberk nad Vltavou

MOBIL SALON 2010

DOPRAVNÍ VÝCHOVA První stupeň ZŠ - výuka podle tematického plánu Druhý stupeň ZŠ - Dopravní soutěž mladých cyklistů - základní kola - okresní kola - krajská kola - celostátní kolo - mezinárodní dopravní soutěž

Tematický plán Metodický materiál pro teoretickou a praktickou výuku na DDH

Výuka na DDH

Využití DDH v Jč kraji jaro 2010

Účast škol na DDH a DSMC

Účast škol v %

Dopravní soutěž mladých cyklistů

Výsledky ČR v ETEC (1990 – 2010) místo konání rok místo počet týmů zástupce Makedonie 2010 5 22 Častolovice Finsko 2009 2 21 Slovinsko 2008 3 Španělsko 2007 23 Srbsko 2006 1 Bosna a H. 2005 ČR 2004 26 Portugalsko 2003 8 Švýcarsko 2002 14 24 Šumavské Hoštice Chorvatsko 2001 Smiřice Německo 2000 6 Chrast Lotyšsko 1999 4 17 Strážnice Slovensko 1998 16 Holandsko 1997 19 Maďarsko 1996 Belgie 1995 1994 13 1993 1992 10 Frýdlant Rakousko 1991 Bulharsko 1990 9 x

Krajský koordinátor BESIP Děkuji za pozornost! Václav Kovář Krajský koordinátor BESIP pro kraj Jihočeský Email: besip_jc@centrum.cz