Dotykové displeje Petr Zeman.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dotykové displeje Jan Figala.
Advertisements

Interaktivní tabule Je to velká interaktivní plocha, ke které je připojen počítač a data-video projektor. Kombinuje výhody běžné popisovatelné tabule a.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Ultrazvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tato prezentace byla vytvořena
Elektromagnetické kmity a vlnění
Vlnění © Petr Špína 2011 VY_32_INOVACE_B2 - 15
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
Elektromagnetické záření 1. část
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
EMI Elektromagnetická interference (EMI) (angl. Electromagnetic Interference) neboli elektromagnetické rušení je proces, při kterém se signál generovaný.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ herní, dotykové displeje
Monitor Monitor je nejběžnější výstupní zařízení, s výjimkou speciálních aplikací jej má každé PC. Monitory lze rozdělit podle zobrazených barev Monochromatické.
Využití elektromagnetu
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
Rozdělení záření Záření může probíhat formou vlnění nebo pohybem částic. Obecně záření vykazuje jak vlnový, tak částicový charakter. Obvykle je však záření.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
O duhových barvách na mýdlových bublinách
Elektormagnetické vlnění
Elektromagnetické záření a vlnění
Elektromagnetické vlny
Tato prezentace byla vytvořena
37. Elekromagnetické vlny
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Tato prezentace byla vytvořena
17. Elektromagnetické vlnění a kmitání
Elektromagnetismus V./2./81.
Elektronické dálkoměry
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Elektromagnetické vlnění
Pasivní (parametrické) snímače
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Antény a laděné obvody pro kmitočty AM
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Prezentace tepla Skupina A.
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
Třídy zesilovačů.
Elektromotor Smetanová Michaela.
INTERAKTIVNÍ TABULE.
Elektromagnetické záření 2. část
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Rozhlas AM - používané kmitočty
Tato prezentace byla vytvořena
P L A S M O V Á L A M P A.
Mikrovlny - chování mikrovlnného elektromagnetického záření
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Na této prezentaci spolupracovali:
Satelitní měření polohy
Co je mechanické kmitání? 2. Jak se dělí mechanické kmitání? 3. Jak se vypočítá okamžitá výchylka? 4. Co je amplituda? 5. Jak se vypočítá.
Jana Luňáková.  Nevyzařují přímo teplo  Vyzařují infračervené záření o vlnové délce 7- 8µm  Čímž neohřívají vzduch, ale osoby, předměty a stěny  Panely.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
P EVNÝ DISK Tereza Biskupová. * zkratka HDD, anglicky H ard D isk D rive *Harddisk je hlavní záznamové medium uvnitř počítače *Jsou na něm uložena všechna.
Základy elektrotechniky Elektromagnetická indukce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Orbis pictus 21. století Topné desky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
VY_32_INOVACE_ Optické snímače
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jordánová Marcela 14. Mechanické vlnění
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 16.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Transkript prezentace:

Dotykové displeje Petr Zeman

Obsah Rezistivní displeje Kapacitní dotykové displeje S infračerveným zářením S akustickou vlnou

Rezistivní displeje

princip Pružná membrána Pod membránou Mezi vrstvami Obě vrstvy Na povrchu displeje. Zevnitř pokryta velmi tenkou průhlednou kovovou vrstvou. Pod membránou Pevná vodivá průhledná vrstva. Mezi vrstvami Velmi tenká vzduchová mezera s rastrem izolačních podpěr, které vodivé vrstvy izolují od sebe. Obě vrstvy Připojeny k řídicímu a vyhodnocovacímu modulu.

Princip Při dotyku Mezi vrstvami Kontroler horní vrstva prohne a v daném místě se vodivě spojí s vrstvou spodní. Mezi vrstvami Začne procházet elektrický proud. Kontroler Vypočítá na základě velikosti jednotlivých proudů polohu bodu dotyku.

Kapacitní dotykové displeje

princip Funkce těchto displejů je založena na vodivosti lidského těla. Povrch Pokryt vodivou vrstvou. Při dotyku Vznikne mezi okraji displeje a vodivou rukou kapacita, přes kterou se uzavírá se elektrický obvod. Kontroler Analýzou vzniklých kapacit přesně určí polohu prstu.

Projekční kapacitní displej Princip kapacitního displeje, s rozdílem, že vyzařuje elektrické pole do blízkého okolí. Pokud takový displej umístíme např. za nevodivou tenkou vrstvu skla nebo plexiskla, bude tento systém fungovat a bude přitom vysoce mechanicky odolný.

S infračerveným zářením

princip Tvořen hustou sítí infračervených paprsků, která se vsunutím jakéhokoli předmětu na určitém místě přeruší. Veliká výhoda je v tom, že takový systém lze zhotovit jako rám

S akustickou vlnou

Princip SAW z anglického Surface Acoustic Wave V rozích pevné průhledné vrstvy nad displejem jsou umístěny vysílače a přijímače signálu. Ten se šíří napříč po ploše displeje. Vložením předmětu do vlnového pole se šíření vln změní Řídicí jednotka Podle vyslaných a přijatých signálů vyhodnotí polohu vložené překážky. Vysílané vlnění má kmitočet 5 MHz.

Wikipedia.org Mobilmania.cz Zdroje Wikipedia.org Mobilmania.cz

Konec Díky za pozornost 