Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/01.0070 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Co víme o číslovkách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Elektronická učebnice - I
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tvarosloví – číslovky Střední odborná škola Otrokovice
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_004_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
ČÍSLOVKY Český jazyk - 8. ročník ( základní seznámení )
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_26_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_20_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_04.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_752_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
ČÍSLOVKY.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Druhy číslovek VY_32_INOVACE_135 pro 5. ročník ZŠ
Číslo v digitálním archivu školy
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková a abstrakta
Číslovky Český jazyk 5. ročník ZŠ
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Číslovky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tvarosloví – zájmena, číslovky
Mgr. Michal Oblouk. slova číselného významu, vyjadřují počet, pořadí, množství druhů, násobenost a kolikrát se něco vyskytuje rozlišujeme číslovky: 1)URČITÉ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_307_Číslovky-základní dělení AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK,
Číslovky.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_491_Druhy číslovek AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.05 Anotace: Prezentace je zaměřena na číslovky a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní číslovek ve.
Větné členy PŘÍSUDEK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Co víme o zájmenech prezentace
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0110 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Číslovky.
ČÍSLOVKY Druhy číslovek a jejich užití 6. ročník.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Čj8-číslovky.
Š ABLONA : ICT ČJ Č ÍSLOVKY 5.R. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
ČÍSLOVKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslovky s obrázky I Autor obrázků © Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_18 TÉMA:
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: 6,7,8,9 Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 6 - číslovky Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_199_ ĆÍSLOVKY
Číslovky Bc. K. Matějková.
DRUHY ČÍSLOVEK Tvarosloví
Český jazyk – 3.ročník, Číslovky
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 8. ročník_Číslovky
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C56Čj6_Číslovky
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Transkript prezentace:

Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Co víme o číslovkách

 ……………………mil pod mořem.  Jules Verne  …………… pohádek.  Karel Čapek  Bylo nás ……………….  Karel Poláček  ………… roky prázdnin.  Jules Verne  Povídky z …………… a ……………… kapsy.  Karel Čapek  Znáš autory uvedených děl? pět Devatero Dva jednédruhé

 jsou slova číselného významu, která označují počet, pořadí, násobenost apod.  určujeme u nich pád, číslo, jmenný rod, vzor, druh  dělíme je na  – určité (vyjadřují určitý počet, lze je napsat číslicí - př. dva, osmý,třikrát…)  - neurčité (vyjadřují neurčitý počet, nelze je napsat číslicí – př. mnoho, málo)

Druhy číslovek:  základní – ptáme se na ně otázkou KOLIK? URČITÉ: jeden, dva ….sto, tisíc… NEURČITÉ : několik, mnoho  řadové – ptáme se na ně otázkou KOLIKÁTÝ? URČITÉ: první, druhý …..stý, tisící …. NEURČITÉ: několikátý  druhové - ptáme se na ně otázkou KOLIKERÝ? URČITÉ: jedny,dvoje, dvojí….. sterý, tisícerý… NEURČITÉ: několikerý  násobné - ptáme se na ně otázkou KOLIKRÁT? KOLIKANÁSOBNÝ? URČITÉ: jedenkrát, dvakrát….stokrát,stonásobný, tisíckrát….. NEURČITÉ: několikrát, několikanásobný, mnohokrát, mnohonásobný

 Ten obal vyhoď do koše.  Musím přiznat, že odvaha mu nechybí.  Sadař použil chemický postřik.  Hadí jed nyní začal působit.  Metro je pro každé velké město důležité.  Vysoké napětí je nebezpečné.  Náš soused mák nemá rád.  Tajemno ho vždy velmi zajímalo.  Petře, tísnit se tam nemusíš.

 Ten obal vyhoď do koše.  Musím přiznat, že odvaha mu nechybí.  Sadař použil chemický postřik.  Hadí jed nyní začal působit.  Metro je pro každé velké město důležité.  Vysoké napětí je nebezpečné.  Náš soused mák nemá rád.  Tajemno ho vždy velmi zajímalo.  Petře, tísnit se tam nemusíš.  Urči druhy těchto číslovek

 ……… vlaštovka jaro nedělá.  Zabil ……… mouchy ……… ranou.  měř, …….. řež.  …… hot a ……… čehý.  Jeden za …………, ……….. bez …… za ……….  Tváří se, jako by neuměl do …….. počítat.  Když se ………. perou, ……… se směje.  Kdo šetří, má za ………. dvě jednou Dvakrát druhýJeden Jedna jednou osmnáctdruhýdvoudvacet pěti dvatřetí tři

 ČÍSLOVKY jsou slova číselného významu, která označují počet, pořadí, násobenost apod.  Dělíme je na číslovky URČITÉ a NEURČITÉ  Číslovky skloňujeme; určujeme u nich pád, číslo, jmenný rod, vzor a druh

Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Konec prezentace