Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA v zábavním průmyslu
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Úvod do Teorie her. Vztah mezi reálným světem a teorií her není úplně ideální. Není úplně jasné, jak přesně postavit herněteoretický model a jak potom.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Rastrová a vektorová grafika
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
Softwarový systém DYNAST
Ú VOD DO MULTIMÉDIÍ Vypracovaly: Tereza Peřinová, Iva Hovorková.
Počítačová grafika - úvod
Vektorová a bitmapová grafika
3D GRAFIKA ÚVOD DO 3D & Základy zobrazování
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Vývoj počítačové grafiky
Power Point– úvod Ing. Bohumil Bareš.
Počítačová podpora konstruování I 4. přednáška František Borůvka.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Počítačová grafika.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Simulační modely a programové vybavení. Vývoj simulačních programů  Původně pouze strojový kód –Příliš dlouhé, náročné na programátora, obtížné hledání.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Apple Computer Jan Šimík, Education manager, Apple IMC
Geoinformační technologie Geografické informační systémy (GIS) Výukový materiál pro gymnázia a ostatní střední školy © Gymnázium, Praha 6, Nad Alejí 1952.
Autodesk – 3Ds Max Chrbolková Markéta. Obsah 1.O programu 3Ds Max 2.Využití 3.Praktické ukázky 4.Formát DWF 5.Užitečné odkazy.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Databázové modelování
Výzkum uplatnění dat laserového skenování v katastru nemovitostí
Utility pro zpracování grafiky JPEG Resampler Aplikace pro resamplování JPEG souborů Různá nastavení (rozlišení, rozměry, velikost souboru atd.)
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní pojmy a principy
Google a ArcGIS Nové možnosti v 3D vizualizaci Autor: Stanislav POPELKA Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Kamil VYKOPAL GISáček 2008.
CAD a parametrické modelování
Autor: Vedoucí práce: Lenka Žaludová Mgr. Miloš Prokýšek.
Aplikace vývojových technik Augmented Reality hra Bronislav Ryba, Štěpán Mračko.
ZÁKLADY GEOINFORMATIKY
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov. Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá.
Grafika Vytvořil Filip Grela.
Metody vytváření biomechanického modelů
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Počítačová podpora konstruování
Windows Presentation Foundation 3D grafika. 3D grafika Přináší 3D širší audienci vývojářů Integrace – můžeme použít 3D kdekoli ve UI Lze použít štětce.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
DIGITÁLNÍ MÉDIA Filip Uhlíř
SOFTWARE Operační systémy.
Datové formáty grafiky
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
Informatika – Grafika.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A

Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá renderování. Nejznámějším využitím je tvorba filmů nebo počítačových her. Je také využívaná ve vědě a průmyslu.

Historie Udává se, že termín "počítačová grafika" poprvé použil William Fetter. První zobrazení počítačové animace byla animace s názvem Budoucí svět (Futureworld) v roce 1976. Výzkum probíhalna mnoha místech převážně ve USA od 60. let 20. století. Nejvýznamnější roli v tomto oboru sehrála Univerzita v Utahu.

Modelování Modelování je proces tvarování a vytváření 3D modelu, reprezentován několika způsoby. Modely mohou být vytvořeny: Na počítači člověkem pomocí modelovacího nástroje. Podle dat získaných měřicím přístrojem z reálného světa. Na základě počítačové simulace. Konvice z Utahu, nejslavnější 3D model

Texturování Vytváření a mapování textur je jednou z nejvýznamějších činností. Textura je obrázek, kterým je „obaleno“ těleso. Pomocí textur je možné dosáhnout velmi dobrých výsledků a vysoké úrovně detailu při použití relativně jednoduchého modelu. Každý bod na povrchu tělesa má potom kromě souřadnic X, Y, Z ještě 2 souřadnice U a V. Proces umísťování textury na povrch tělesa se proto často nazývá „UV mapování“.

Animace Animace je pohyb objektů, definice zdrojů světla, úhlu pohledu kamery, barev a dalších prvků. Nejjednodušší metoda je keyframing, podobná 2D animaci. Animace postav a mechanických zařízení je založena na animaci kostry modelu. Existuje mnoho technik animace. Některé programy umožňují animaci pomocí gravitace, pohybu vodní hladiny atp. Pro velmi realistickou animaci postav se zase využívá technologie motion capture.

Renderování Renderování převádí model na obrázek, pomoci simulací light transport, nebo non-photorealistic renderováním. Dvě základní operace v renderování jsou doprava(transport) a rozptyl(scattering) Tyto kroky vykonává počítačový 3D grafický software, nebo 3D grafické rozhraní (3D Graphics API). 3D projekce nám dovoluje trojrozměrný obrázek vidět dvourozměrně.

Software pro 3D grafiku 3ds MAX (Autodesk) je používán ve filmu, televizi, video hrách a architektuře pro Windows a Apple. Může být rozšířeno a upraveno přes SDK nebo skripty použitím Maxscript. Cinema 4D (MAXON) je používaná nejčastěji ve filmech pro 2.5d práci. Je původně vyrobena pro Amiga, ale je dostupná i pro Mac OS X a Windows. Maya (Autodesk) je momentálně používáný ve filmovém, televizním a herním oboru. Maya je vyvíjena několik let jako programová platforma. SketchUP Pro (Google) obsahuje sketchové modelování. Má Pro versi, která podporuje 2D a 3D exportování funkcí modelů.

3D Grafika V trojrozměrné grafice je možné dosáhnout velmi realistických výsledků

Počítačová 3D grafika DĚKUJI ZA POZORNOST