Gymnázium, Broumov, Hradební 218

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

VY_32_INOVACE_413, 21. sada, Přírodověda
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Vojtková. Dostupné z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_32_INOVACE_19 - SLUNEČNÍ SOUSTAVA
PŮDA PŮDA PŮDA.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Autor výukového materiálu:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Lineární nerovnice Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, les, lesní.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
KOŘENOVÉ A MECHOVÉ PATRO CHŘIBSKA
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Potravní vazby rostlin, hub a živočichů
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Význam hub a mechů v ekosystému
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Dante Alighieri – Božská komedie Autor: Mgr. Šárka Rambousková.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Třída:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – operační paměť Autor:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_13 - SKUPENSTVÍ LÁTEK
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – základní deska Autor:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Herakleitos Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Baruch Spinoza, Gottfried Wilhelm Leibniz Autor: Mgr. Šárka.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: René Descartes Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Sofisté Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Voltaire, J. J. Rousseau Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Srdce Velký a malý krevní oběh Procvičování
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Racionalismus Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými -sčítací.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
LES ŘASY.
ANOTACE Soubor slouží k výkladu a opakování učiva o Slunci. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žák dokáže vysvětlit pojmy Slunce, sluneční soustava,
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Význam lesů pro život člověka
Les-Lesní patra.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU050102 Název: Význam lesa v přírodě Autor: Mgr. Lenka Radochová Ročník: první osmiletého gymnázia Doporučený čas: 20 – 25 minut Stručná anotace Materiál slouží k objasnění funkce a významu lesa v přírodě, formou křížovky k seznámení s pojmem eroze Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Gymnázium Broumov“ v OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, reg. č. CZ.1.07/1.5.00/34.0219.

VÝZNAM LESA V PŘÍRODĚ

les a voda (vodohospodářská funkce) les je důležitou zásobárnou vody porost a kořeny zachycují vodu a zabraňují jejímu odtoku brání odpařování vody a vysoušení půdy vysokou schopnost nasáknout vodu mají hlavně mechy v lese najdeme prameny, studánky a jezírka

Dokážete vysvětlit, proč les v okolí řeky snižuje riziko vzniku povodní? Lesy vsáknou vodu, která se při povodních vylije z koryta řeky. Velký význam mají zejména lužní lesy. Dnes je často v okolí řek zemědělská půda nebo obydlená krajina.

les a půda tvorba půdy kořeny rozrušují horninu a podílejí se na vzniku půdy zbytky organizmů (listí, jehličí) jsou základem pro vznik humusu zpevnění půdy kořeny zpevňují půdu a brání tak jejímu odnosu Víte, jaký je odborný název pro děj, při kterém dochází k rozrušování hornin, půdy a jejich odnášení? Pokud ne, vyluštěte následující křížovku

slunečního záření ústrojné látky 1. 2. 3. 4. 1. 5. 2. mládě od srnky 3. děj, při kterém rostliny vytvářejí z oxidu uhličitého a za pomoci slunečního záření ústrojné látky 5. název plodu buku 4.

= rozrušování a přemísťování půdy, hornin T E L S R N Č F O Y É Z B Ř Í U K V I C eroze = rozrušování a přemísťování půdy, hornin

les a ovzduší – klimatická funkce významný zdroj kyslíku – „plíce planety“ (nejvýznamnější jsou planktonní řasy v oceánech) Jak říkáme ději, při kterém rostliny vytváří kyslík? nápověda – přesmyčka zachycuje prachové částice poutá velké množství oxidu uhličitého (v tělech organizmů) udržuje vlhčí ovzduší menší výkyvy teplot slouží jako větrolamy ZATÉTOFOSYN FOTOSYNTÉZA

les a organizmy životní prostředí pro velké množství organizmů - rostliny, živočichové, houby, mikroorganizmy vysoká druhová bohatost - největší v tropickém pralese

zdroje obrázky ostatní fotografie – archiv autorky http://cs.wikipedia.org/wiki/Les, 1. 2. 2013 obrázky http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/Schwarzspecht.jpg, 2. 6. 2013 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=jelen&ex=1#ai:MC900057354|, 1. 2. 2013 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=borovice&ex=1#ai:MC900193332|mt:1|, 2. 6. 2013 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=malina&ex=1#ai:MC900423880|,2. 6. 2013 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=zaj%C3%ADc&ex=1#ai:MC900441409|mt:1|, 1. 2. 2013 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=sova&ex=1#ai:MC900441419|, 1. 2. 2013 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=%C5%BE%C3%AD%C5%BEala&ex=1#ai:MC900057341|, 1. 2. 2013 ostatní fotografie – archiv autorky