VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5960 _NES

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Klasicistní MÓDA VY_32_INOVACE_ 18 Klasicistní móda.
52_INOVACE_ZBO2_4464HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_6060_NES
VY_32_INOVACE_FOTF10260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5760_NES
VY_32_INOVACE_FOTF11560ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5560_NES
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Procvičování vyjmenovaných slov po
DEMOGRAFIE – DEMOGRAFICKÁ REVOLUCE
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4360 _NES
VY_32_INOVACE_SVF32960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4860_NES
VY_20_INOVACE_SVF20860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF35560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5260_NES
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_SVF33660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4160_NES
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM25960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_52_INOVACE_ZBO2_5864HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CHK4_5760ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4660_NES
VY_32_INOVACE_SVF32560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5660_NES
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
VY_32_INOVACE_TMM23960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_SVF34160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 22, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4260_NES
VY_32_INOVACE_SVF34760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF33360DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_52_INOVACE_ZBO2_5364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
BAROKNÍ ODĚVY. šaty bohatých ž en krásné a velmi zdobné, náro č né na oblékání a plné detail ů : šaty bohatých ž en krásné a velmi zdobné, náro č né na.
Barokní móda.
VY_32_INOVACE_SVF34960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Zpracovala Irena Krištofová.  Typický oděv má …  Popis ženského oděvu  To co měli na hlavě bylo velice důležité  Co všechno museli nosit páni  Fotky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední škola uměleckořemeslná a oděvní.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Francouzská revoluce a direktorium
Novověk - Renesance.
Druhá polovina 19. století (druhé rokoko)
SECESE Poslední móda dlouhých vlasů u žen.
HYGIENA A LÍČENÍ Hygiena byla samozřejmostí.
70. léta Móda 70 let je ve stylu sexuální revoluce. Do módy přicházejí minisukně. K dané módě se nosily dlouhé vlasy nebo účesy upravené tupým střihem.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _7.ročník_16
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5960 _NES Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: 12.11. 2012 Autor: Mgr. Kateřina Nesrstová Určeno pro předmět: Tvorba účesu Tematická oblast: Historie účesu Obor vzdělání: Kadeřník (69-51-H/01), 3. ročník Název výukového materiálu: biedermeier. Popis využití: prezentace s úkoly o období biedermeieru s využitím dataprojektoru a notebooku k prohlubování a upevňování učiva. Učitel může využívat ukázky z filmu BÍDNÍCI dostupných na www.youtube.com, kde žákům ukáže dobové kostýmy, účesy a líčení. Žáci si zapisují pouze tučně zvýrazněný text z prezentace. Na základě výkladu učitele a zápisu žáci řeší úkoly (označeny červeně). Čas: 30 minut

Biedermeier - romantismus (od slova „romantický“ – románový, dobrodružný)

Hlavní představitelé - buditelé - obrozenci – J. Jungmann, V Rakouské monarchii – Národní obrození. Hlavním úkolem bylo pozvednout český jazyk opět na úroveň vzdělanců a motivovat obyvatele českých zemí k národní uvědomělosti. Hlavní představitelé - buditelé - obrozenci – J. Jungmann, J. K. Tyl, K. H. Mácha, B. Němcová, K. J. Erben, F. Palacký, M. D. Rettigová, v architektuře prvky z antiky, románského období a gotiky, velký průmyslový rozvoj, rozvoj vědy, techniky, dopravy, průmyslová revoluce - ve výrobním procesu docházelo k přechodu od ruční výroby v manufakturách k tovární, strojní, ve Francii v r. 1830 vypukla revoluce.

BOŽENA NĚMCOVÁ S DĚTMI Obr.1

HYGIENA A LÍČENÍ Hygiena byla samozřejmostí, aby se potlačily nežádoucí pachy, vyznává romantismus i jemné nevtíravé vůně, vlasy se mírně pomádovaly, líčidla pouze podtrhují přirozenou ženskost (používají se minimálně) – ostré barvy rtěnek se nepoužívají, pouze se lehce dobarvují líčka.

Ženy se vrátily ke složitě vyčesaným účesům Ženy se vrátily ke složitě vyčesaným účesům. Velké dekolty odhalovaly ženskou šíji, proto složité účesy. Temeno zdobily vysoké fantastické tvary, vlasy splétané z různého počtu pramenů do korunky (příčesky, ozdobné hřebínky, stuhy, umělé květiny). Týl se ponechává plochý, vlasy byly vyčesávány hladce vzhůru. Vlasy se splétaly v pletencích na spánky (objemné), nebo spadaly po stranách ve svislých loknách. Všechny druhy pěšinek (uprostřed, šikmá, kruhová), s vlasy hladce sčesanými. ÚPRAVA HLAVY - ŽENY Obr.2

Účesy nebraly ohled na přirozené vlastnosti vlasů a tvar hlavy Účesy nebraly ohled na přirozené vlastnosti vlasů a tvar hlavy. Ženám se v těchto účesech špatně spalo. Není proto divu, že tato móda rychle pominula. Obr.3

ÚČES A LA ŽIRAFA název podle první žirafy v Paříži, vlasy vyčesané ze zátylku, na temeni je přidržoval vysoký hřeben, ozdobené perlami, stuhami, závojíčky, květinami, šňůrkami korálků. Obr.4

Obr.6 Obr.5

HŘEBENY DO VLASŮ Obr.7

ÚKOLY PRO ŽÁKY Navrhněte a barevně nakreslete hřebínek do vlasů biedermeierovském stylu.

Většina národnostně smýšlejících žen nosila Obr.8 Většina národnostně smýšlejících žen nosila hladké, uprostřed pěšinkou rozdělené vlasy. Sčesávaly se přes uši do mělké vlny, stahovaly se v zátylku do uzlu nebo copu.

ODĚV - ŽENY silně se stahovaly korzetem, silueta přesýpacích hodin, silně se stahovaly korzetem, podpíraly si sukně několika spodničkami, později krinolínou, úzký pas na svém místě, široká sukně, široká ramena, velké balónové rukávy (řasené), nízko posazené, dekolty se zvětšovaly hluboko na ramena a lemovaly je široké límce, přes šaty se oblékala pelerína, klobouk podobný čepci, bohatě zdobený květinami, ovocem, stuhami, široká krempa sahala často hluboko do obličeje a pod bradou je přidržovala stuha na zavazování. Obr.9

Obr.10 ODĚV A KLOBOUK ŽENY Obr.11

ÚPRAVA HLAVY - MUŽI Obr.12 Vlasy nejdříve středně dlouhé, bohatě kadeřeny želízkem (kulmou) po stranách, vzadu podholené, dlouhé pěstěné licousy až po čelistní kost, později spojený s knírem nebo tvarovaných do nepřetržitého pruhu přes čelisti až po bradu, později krátké vlasy s pěšinkou uprostřed nebo na straně, móda vousů a plnovousů.

CILINDR SE NOSIL I BAREVNÝ. Obr.13 CILINDR SE NOSIL I BAREVNÝ.

ODĚV - MUŽI dlouhé úzké kalhoty (šponovky), vypasovaná vesta, Přiléhavý frak, dlouhé úzké kalhoty (šponovky), vypasovaná vesta, bílá košile – vysoký hranatý límec, šátky a kravaty kolem krku (volný uzel). Obr.14

ÚKOLY PRO ŽÁKY 2. DOPLŇTE: Muži nosili dlouhé kotlety nazývané …………….. někdy spojené s …………………. 3. K čemu byste přirovnali dámskou siluetu šatů? Vysvětlete. 4. Zakreslete si do své osy období biedermeieru a 3 věci nebo osobnosti typické pro toto období.

Obr. 1 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Bo%C5%BEena_N%C4%9Bmcov%C3%A1 Obr. 2, 12 - LÜHR, G. Výtvarná výchova a základní techniky pro učební obor kadeřník. Praha : Sobotáles cz, 2004. ISBN 80-86706-03-6. s. 137 Obr. 3, 4, 9 - http://charakterologia.blogspot.cz/2012/04/uczesania-w-dobie-biedermeiera.html Obr. 8 - http://dekluizenaar.mimesis.nl/index.php?cat=26 Obr. 11 - http://www.apparelsearch.com/definitions/fashion/1830-1840_Fashion_History.htm Obr. 5, 6, 7 - KYBALOVÁ, L., HERBENOVÁ, O., LAMAROVÁ, M. Obrazová encyklopedie módy. Praha : Artia, 1973. s. 337, 341. Obr. 10 - http://memories-of-time.blog.cz/0902/victorian-beauty-zenska-moda Obr. 13 - http://www.zazzle.com/biedermeier_gentleman_stickers-217822578319417194 Obr. 14 - http://www.historiasztuki.com.pl/HISTORIA-UBIORU-12_ROMANTYZM.html#2