Výzkumný úkol Gymnázium Zábřeh

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alternativní pohonné látky Auta na vodík!!! zpracoval Honza Brandejs.
Advertisements

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Organický Rankinův cyklus
ROPA Pavel Kratochvíl.
Solární systémy pro aktivní topení
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Sluneční elektrárna.
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
I VANA K ARÁSKOVÁ MÁ SE EVROPA BÁT ČÍNSKÝCH ENERGETICKÝCH POTŘEB?
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.
Vliv dopravy na životní prostředí
Hybridní pohon Vojtěch frajt
možnosti a význam použití
Nezbytná součást moderního života Jan Pokorný 2.L.
Magazín o budoucnosti dopravy
Zdroje energie.
Obnovitelné zdroje energie (OZE)
Výzkum, vývoj a výroba palivových článků
Palivové články - - teoretické základy a praktická realizace
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
Šetření energie Martin, Houska, Michal, Dann. Voda je stále vzácnější a dražší vodovodní baterie-umožňují jednoduché a rychlé nastavení potřebného průtoku.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
NEOBNOVITELNÉ ZDROJE.
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
Obnovitelné a Alternativní zdroje energie
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Ing. Mgr. Hana Foltýnová Tel.: Vyhodnocení scénářů: Dopady na poptávku po palivech.
2.Marketingové prostředí
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Energetické a ekologické scénáře pro přípravu aktualizace energetické koncepce Poděbrady
__________________________________________________________ VŠB - Technická univerzita Ostrava, Výzkumné energetické centrum Emise oxidu uhličitého z energetických.
Závislost na energiích a na vodě Ing.Kristýna Friedrischková, doc.Ing.Bohumil Horák, Ph.D. VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta elektrotechniky.
Vodík palivo budoucnosti
Využití energie Slunce
Petr Doubrava Vojtěch Jelen
Palivový článek Vodík – palivo budoucnosti
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vypracoval: Marek Trefil Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Energetická politika Dopravní politika Hospodářská politika a integrace - Šumperk.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY – POHON CNG Z POHLEDU VÝROBCE Josef Jeleček TEDOM.
Spalovací Motory Benzínové
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík.
10 VÝROBA A PŘENOS ELEKTRICKÉ ENERGIE VY_32_INOVACE_10 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Doplnění.
Znečištění vzduchu dopravou
Štípán Skalka Pavel Trnka Petr Augustin Jiří Janků
Energetická (ne)bezpečnost
Vytápění Dálkové vytápění
Ropný vrchol (PEAK OIL)
Vývoj CNG v České republice
Vojtěch Razima Societas Rudolhpina
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Transkript prezentace:

Výzkumný úkol Gymnázium Zábřeh

Problémy současné dopravy Znečištění ovzduší Znečištění půdy Znečištění vody Hluk Vyčerpatelné zdroje ropy Přetížení silnic

Znečištění a hustota dopravy Dopravní zácpa v Londýně I přesto, že Zábřeh je město s o něco menším počtem obyvatel než Londýn , problémy s dopravními zácpami máme také. V dnešní době se počet vozidel stává neúnosným a od toho se také odvíjí obrovské znečištění ovzduší !

Hluk Doprava je také hlavním zdrojem hluku.

Znečištění vody a půdy Škodliviny ze spalovacích procesů kontaminují i půdy. Díky používání bezolovnatého benzínu se snížilo zamoření půd olovem podél komunikací. Ale i přesto je znečištění vody a půdy stále vysoké.

Vyčerpatelné zdroje ropy Ropný vrchol je okamžik, kdy těžba ropy dosáhne svého maxima a od kterého produkce ropy vstupuje do fáze poklesu až ke konečnému vyčerpání. Ropný vrchol přibližuje i vyšší poptávka po ropě. Hubbertova teorie ropného vrcholu a geolog Collin Campbell předpovídají ropný vrchol mezi lety 2007-2015, pro zemní plyn mezi lety 2010-2020. Křivka nových objevů ropných nalezišť dosáhla vrcholu v 60. letech 19. století a od této doby neustále klesá. Těžba ropy klesá ve 33 ze 48 zemí.

Lehká sladká ropa (kvalitnější: lehká – menší hustota, sladká – relativně málo síry, pod 0,5 %) již dosáhla svého vrcholu a její produkce rapidně klesá. Za předpokladu současného objemu těžby, vystačí známé zásoby ropy na dalších 43–51 let. Československo dosáhlo svého ropného vrcholu už roku 1953. Poslední zemí, která zatím dosáhla svého ropného vrcholu byla roku 2004 JAR. Po vytěžení poloviny zásob ropy dojde k tzv. zlomu ropy a těžba bude postupně klesat!

Světová spotřeba energie Největší spotřebu z energií má ropa, je jasné ze ji v budoucnu budeme muset nahradit. A o tom je další část naší prezentace…

Pro náš výzkum jsme si vybrali obnovitelné zdroje v dopravě a řešení jejich problému.

Naše řešení nedostatku ropy, se týká vodíkových pohonů. Model auta na vodíkový pohon (projekt HydrogenIX)

Historie palivového článku Princip palivového článku byl objeven r. 1839 britským soudcem, vědcem a vynálezcem sirem Williamem Robertem Grovem. V r. 1932 vyvinul britský inženýr Dr. Francis Thomas Bacon první úspěšné zařízení s kyslíko-vodíkovým palivovým článkem.

Složení palivového článku Membránové uskupení Desky s kanálky pro rozvod reakčních plynů Těsnění a koncové desky Chladící okruh

Výhody a nevýhody vodíkových pohonů Bez škodlivých emisí Velmi reaktivní prvek Nehlučnost Požadavek čistého vodíku Vysoká teplota samovznícení oproti benzinu Vysoké investiční náklady Vysoká termodynamická účinnost Drahé materiály (Pt) Nemusí se nabíjet Nízká hustota uskladnění energie

Exkurze Navštívili jsme TU VŠB v Ostravě, kde jsme se účastnili přednášky Doc. Ing. Bohumila Horáka o projektu HydrogenIX a o technologii vodíkového pohonu.

Položili jsme mu tyto otázky: Pracuje již některý z výrobců automobilů na autech s vodíkovým pohonem? -Některé automobilky postupně zmenšují velikosti spalovacích motorů a pracují na vývoji hybridních automobilů.

Jaká je cena palivového článku do vašeho prototypu auta? - 265 000,- Proč ještě nebyla auta na vodíkový pohon zařazena do běžného provozu? - Na benzin je uvalena vysoká daň,o kterou by stát při zařazení vodíkových aut přišel. - Vysoká cena palivového článku - V současnosti jsou pouze pasivní nabíjecí stanice!

Problém a jeho řešení Přístup státu zřejmě nezměníme, ale vytvořili jsme návrh na aktivní nabíjecí stanice.

Na běžnou čerpací stanici by se umístily solární panely, které by se otáčely za slunečním svitem. Použití el. energie: El. energie Elektromobily Vodíková auta

Princip fungování vodíkového článku Destilovaná voda Elektrolýza vody O2 H2

Děkujeme za pozornost GYZA TEAM. Závěr Instalace pump s výrobou elektrické energie a rozvoj výroby elektromobilů a aut na vodíkový pohon. Děkujeme za pozornost GYZA TEAM.