Outdoorová komunikace - strategie pojišťovny Kooperativa - Jan Svoboda Vedoucí odboru marketingové komunikace Kooperativa pojišťovna 27. 5. 2010
Dává outdoorová komunikace smysl i v dnešní době? Ano, pokud: máte jasně definovanou dlouhodobou komunikační strategii nakupujete prémiové plochy s vysokým zásahem se o plochu nedělíte s jiným inzerentem dokážete plochu kreativně vytěžit máte jednoznačný rukopis, který dlouhodobě rozvíjíte propojíte plochu s předmětem svého podnikání x
Smysl outdooru v komunikačním mixu? Skvělý nástroj: pro budování a posilování znalosti značky pro zásah cílové skupiny pro segmentaci sdělení pokud máte „co ukázat“ doplňující plnohodnotný mediální mix který může při správném plánování nahradit TV kampaň
Dva klíče k úspěchu? 1. výběr lokalit: nepřeberná nabídka problematické „rodné listy“ (OTS) dlouhodobá obsazenost kvalitních ploch - > důkladný výběr kvalitních ploch - > dlouhodobé plánování 2. kreativní koncept: konzistentnost dlouhodobost dostatečná vizibilita – font/logo propojení sdělení s vybranou lokalitou
Jak to může fungovat v praxi?
Štítové stěny Představení: unikátní projekt realizovaný v tomto rozsahu 1 kreativní koncept 14 měst po celé ČR 14 štítových stěn s image komunikací značky Kooperativa Výhody: koncept postavený na regionálních specifikách možnost svázat sdělení s předmětem podnikání podpora obchodních vazeb v regionu Nevýhody: neflexibilní médium vysoké pořizovací náklady Úspěch: stříbrný Louskáček 2008
Štítové stěny
Letní outdoor Představení: unikátní projekt realizovaný v tomto rozsahu 1 kreativní koncept specifické lokality – lanová centra, skalní města, ZOO, hrady/zámky, koupaliště, bobové dráhy… 75 lokalit 207 nosičů Výhody: jsme tam, kde je v létě naše cílová skupina nestandardní způsob oslovení vysoká míra zaujetí nízké produkční náklady Nevýhody: velikost nosiče Úspěch: oslovení více než 2.300.000 potenciální zákazníků během letních měsíců - > 18.326 denně cena za oslovení 1 zákazníka 1,50 Kč (bez DPH)
Letní outdoor
Mosty na rychlostních komunikacích Představení: 1 kreativní koncept exkluzivita v rámci mostní konstrukce 21 velkoformátových sdělení Výhody: prémiovost ploch vysoká visibilita vysoký zásah Nevýhody: relativně vyšší cena neflexibilní médium
Mosty na rychlostních komunikacích
Plachta na Jižní spojce Představení: standardní plocha v blízkosti Jižní spojky Výhody: velikost výzva pro kreativní agenturu Nevýhody: technické parametry stěny Úspěch: bronzový Louskáček 2007
Co má outdoorová komuniakce Kooperativy společného? konzistentnost v nakupovaných formátech konzistentnost v kreativním konceptu – spojení sdělení s místem, kde je plocha umístěná provázání sdělení na předmět našeho podnikání vtip, emoce, nadsázka, hravost…
Děkuji za pozornost.