Geometrická posloupnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Advertisements

Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
základní pojmy posloupností
Lineární rovnice se závorkami
Úplné kvadratické rovnice
Mnohočleny a algebraické výrazy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Kdo chce být milionářem ?
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_742.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Nejmenší společný násobek
Geometrická posloupnost (3.část)
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_745.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
Celá čísla Dělení.
Lineární rovnice – 1. část
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Limita posloupnosti (3.část)
POSLOUPNOSTI Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
Soustavy Lineárních rovnic
Funkční hodnota a argument funkce
Přednost početních operací
Posloupnosti a jejich vlastnosti (3.část)
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_755.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_751.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
GEOMETRICKÁ POSLOUPNOST Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.
Aritmetická posloupnost (3.část)
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – dosazovací metoda
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Geometrická posloupnost (2.část)
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_753.
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
VY_32_INOVACE_91.
Geometrická posloupnost
Příklady s lineární funkcí
Transkript prezentace:

Geometrická posloupnost

Vztah pro n-tý člen Vztah pro libovolné dva členy Vztah pro součet prvních n členů Grafem geometrické posloupnosti je množina izolovaných bodů.

Př. Určete první 4 členy geometrické posloupnosti, a znázorněte je graficky. Dále určete 10.člen a součet prvních 8 členů. a1= -4 , q= ½ . Řešení : Př. Určete první 4 členy geometrické posloupnosti a znázorněte graficky : a) b) c) d)

Př. Určete prvních 5 členů posloupnosti, je-li dáno : a) a1=0.1, a2= -0.3 b) a2=-12, a3= -6 c) a4=-16, a5= 32 d) a3= -1, a4= 0.1 Př. V geometrické posloupnosti je dáno : a1 = -1 , q= 2 , určete a10 , s5 a1 = 9 , q= 0.1 , určete a8 , s10 a1 = 6 , q= 1/4 , určete a5 , s4 a1 = 1 , q= -1/2 , určete a11 , s10 Př. Určete první 4 členy geometrické posloupnosti, je-li dáno : a4 = 2 , q = ¼ b) a3 = 10 , q = -1/5 c) a5 = -1.5 , q = -1/2 d) a4 = 0.5 , q = 1/6

Př. V geometrické posloupnosti je dáno : a) a5=0.27 , q=-1/3 , určete a8 nebo b) a10=1/16 , q= -2 , určete a15 c) a12= 8.1 , q= 1/3 , určete a16 d) a7= 1/25 , q= -5 , určete a11

Př. V geometrické posloupnosti je dáno a3 = 18 , a5 = 162 Př. V geometrické posloupnosti je dáno a3 = 18 , a5 = 162 . Určete kvocient . První posloupnost : Druhá posloupnost : Př. V geometrické posloupnosti je dáno : a21 = 4 , a16 = 1/8 a5 = -162 , a7 = -1458 a27 = 1/128 , a22 = 1/4 a3 = -1 , a6 = -1/64 . Určete kvocient . Př. V geometrické posloupnosti je dáno : q= -2 , s6 = -21 . Určete a6 Př. V geometrické posloupnosti je dáno : q= -3 , s4 = -80 . Určete a4 q= 1/2 , s6 = 63 . Určete a5 q= 4 , s5 = -1023 . Určete a3

Př. Určete první člen a kvocient geometrické posloupnosti, ve které platí : Řešíme jako soustavu rovnic. Členy an vyjádříme pomocí prvního členu a1 a kvocientu, a provedeme úpravy pomocí vytýkání. Obě rovnice pak navzájem dělíme a získáme q, dosazení do jedné z rovnic dopočítáme a1 . vydělit

Př. Určete první člen a kvocient geometrické posloupnosti, ve které platí : b)

Př. Určete n, je-li v geometrické posloupnosti dáno : Řešení : Př. Určete n, je-li v geometrické posloupnosti dáno : a) b) c) Př. Mezi čísla 2/3 a 162 vložte čtyři čísla tak, aby s danými čísly tvořila geometrickou posloupnost. Řešení : čísla budou 2/3 , x , x , x , x , 162 Řada čísel bude 2/3 , 2 , 6 , 18 , 54 , 162 Př. Mezi čísla 3/2 a 8/27 vložte tři čísla tak, aby s danými čísly tvořila geometrickou posloupnost.