Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
Úvod Ú kolem Ministerstva informatiky, v oblasti budování informační společnosti, je koordinovat a vytvářet podmínky pro fungování informačních systémů veřejné správy. Vytvářet stejné podmínky v oblasti poskytování ICT služeb (kvalita, bezpečnost, cena) pro všechny orgány veřejné moci. Zajištění hladké a bezpečné elektronické výměny dat a informací ve veřejné správě. V oblasti koordinace finančních nákladů na ICT zajištění efektivního vynakládání veřejných prostředků a zamezení duplicit.
Lze realizovat reformu veřejné správy bez informační podpory? Máme pro tuto podporu legislativní prostředí? Jsme připraveni využít možnosti informačních systémů? Kdo zaplatí informatizaci veřejné správy? Jaké jsou základní otázky?
reforma předpokládá, mimo jiné, on-line přístup oprávněného úředníka k centrálním informačním zdrojům státu potřebným pro výkon jemu svěřené agendy dnes platná legislativa v zásadě nebrání ani postupující informatizaci ani pozitivní výměně informací ve veřejné správě efektivní práce s informačními systémy vyžaduje mnohdy změnu systému, filosofie přístupu a chování každý výdaj veřejných rozpočtů je placen všemi, kdo platí daně, koordinační projekty Ministerstva informatiky v oblasti zamezení duplicitních výdajů jsou nástrojem, který může odhalit mnohé potřebné finanční rezervy Možné odpovědi
Projekty Ministerstva informatiky Intranet veřejné správy – KI ISVS e-Government – portál, životní situace Elektronické zadávání veřejných zakázek e-rozvoj – ICT gramotnost Legislativa Telekomunikační politika + EU Pošta pro 21. století
Intranet veřejné správy – KI ISVS vytvoření bezpečné a sdílené komunikační infrastruktury umožňující výměnu dat pro všechna místa výkonu veřejné moci za stejných podmínek (kvalita, cena). Peníze jsou centralizovány v rámci programu ve VPS Hlasová služba v projektu již v loňském roce uspořila z veřejných rozpočtů 280 mil. korun připojování ke Govnet I – propojení všech míst výkonu veřejné moci přes Virtuální privátní síť veřejné správy Příprava realizace Govnet II – služby autorizace a autentizace umožňující hladkou a bezpečnou práci s daty
Principy portálu veřejné správy maximálně využít existujících datových zdrojů především v oblasti státní správy a samosprávy maximálně využít existující řešení a na stávající řešení co nejúčelněji navázat data pořízená v rámci jednoho z projektů jsou k dispozici všem ostatním data pro potřeby portálu veřejné správy se budou pořizovat pouze jednou portál bude budován postupně
v návrhu zákona implementace elektronických nástrojů do zadávacích řízení promítnutí zadávací směrnice EU umožnit realizaci veřejných zakázek elektronickou cestou odstranit bariéry bránící využití elektronických nástrojů u všech druhů zadávacích řízení. Jedním z nástrojů koordinace je elektronické zadávání veřejných zakázek
Možnosti Politická síla – dialog Konkrétní výsledky Osvěta a odpovědnost Kritické zrcadlo
Rizika Informační resortismus Malá politická podpora Strach a kompetenční spory Vlastní chyby
Děkuji Vám za pozornost DOTAZY ?