Komunikační a prezentační dovednosti Litvínov – říjen

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
OSOBNÍ SEZNAMKA BEATRIS. PROČ OSOBNÍ? Dostane se Vám osobního přístupu Budete komunikovat s živým člověkem (se mnou) ☺ Nebudete vystavovat svůj profil.
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Jak na úspěšné projekty Ivana Brabcová
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Didaktické prostředky
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Neverbální komunikace
Komunikace.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ?
Neverbální komunikace
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Komunikační dovednosti
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Prezentační dovednosti
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Prezentační dovednosti Úvod do studia – prezentace domácího úkolu Bronislava Wittnerová (insp. Dr. Tomoszek)
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Komunikace s rodiči.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
MARKETINGOVÝ MIX.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Projektový cyklus, analýza SWOT
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Neverbální komunikace
Absolventi na trhu práce
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Veletrhy a komerční výstavy. Komerční výstavy PR aktivity Dlouhodobé Krátkodobé Stálé expozice Dočasné výstavy K výročí firmy K prezentaci úspěchů K představení.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Jak se dělá firemní image Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Pouze pro společnost Microsoft a její partnery Použití příručky pro prodej zákazníkům ze sektoru SMB Vedle impozantního uvedení systému Windows 8 společností.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Nabídka partnerství na konferenci NEUROVĚDA VE VZDĚLÁVÁNÍ 2018 V
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Didaktické prostředky
Mimoverbální komunikace
Projev a image prezentujícího
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Pedagogická komunikace 8. lekce: Proxemika
19 0btížní lidé Cíle: Identifikovat obtížné lidi jak uvnitř týmu, tak mimo něj Porozumět tomu jak správně jednat s obtížnými lidmi.
Společenská výchova – Neverbální komunikace
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Prezentační a komunikační dovednosti
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

Komunikační a prezentační dovednosti Litvínov – říjen - 2011

Komunikace Jak řekl Paul Watzlawik (1995), nelze nekomunikovat.

Cíle programu Účastníci se seznámí se základními principy verbální a neverbální komunikace. Pojmenují si kritéria efektivní prezentace. Vyhodnotí si prostřednictvím škály své komunikační a prezentační dovednosti. Vyzkouší si vytvořit svou prezentaci. Zaměří se na specifika při prezentaci na veletrzích. Uvědomí si jak pocit vlastní hodnoty ovlivňuje sebevědomí a jak posiluje sebevědomí při vystupování.

Naučí se využívat různé technické a vizuální prostředky pro prezentaci na veletrzích. Své znalosti si doplní v rámci e-learningového studia. Sdílí své zkušenosti a myšlenky s ostatními. Vyzkouší si sestavit prezentaci na veletrh. Získají návrh scénáře vzdělávacího programu pro využití ve své lektorské praxi. Celková časová dotace 40 hodin.

Očekávání Potěší mne … Ocenil/a bych … Potřebuji … Zajímá mne …

Pojďme se seznámit S použitím materiálu, který máte k dispozici, vytvořte bilboard, který bude obsahovat, kdo jste a kam směřujete, za koho „kopete“, Vaše zájmy, vaše silné stránky a přednosti. 15 minut příprava Prezentace bilboardu 5 minut

Složky efektivní prezentace 1. komunikace verbální, 2. komunikace neverbální, 3. využití technických prostředků

Verbální komunikace Verbální projev je totiž do značné míry přímo ovlivněn tím, jak zkušeně umí prezentující zacházet s jazykem a nakolik a jakým způsobem je jeho projev osobitý.

Verbální složka projevu obsah stručný a jednoduchý slovník odpovídající tématu srozumitelný slovník slovník pestrý a nápaditý triky pro zdůraznění a přijetí myšlenek soulad verbální a neverbální složky komunikace soulad s image lektora

Jazyk Krátká slova a věty Jednoduchá slova Pozitivní a aktivní slova Známá slova

Oční kontakt Máte-li před sebou velkou skupinu posluchačů, osvědčuje se při zrakovém kontaktu s nimi „opisovat“ očima pomyslné písmeno Z, protože tak zrakem „zasáhnete“ největší počet lidí.

Mimika Nejjednoznačnějším mimickým signálem je úsměv, který má jednoznačný internacionální význam

Postoj celkové ukotvení těla ideální je tzv. pevný postoj

Pevný postoj tělo obrácené čelem k cílové skupině obě nohy rovnoměrně zatížené, asi na šíři ramen od sebe postoj zcela vzpřímený (hlavu vzhůru, ne nos!) paže volně visící podél těla, nebo s rukama volně vloženýma do sebe před sebou nad úrovní pasu přívětivý, důvěru vyzařující výraz obličeje

Gesta

Vzdálenosti Intimní zóna se rozkládá kolem nás ve vzdálenosti 15 - 30 cm. Narušit ji mohou jen sexuální partneři, rodiče a děti, výjimečně pak ještě někteří cizí lidé ve speciálních případech (lékaři poskytující ošetření, cizí děti vyžadující útěchu atd.) Ze smyslů jsou do komunikace uvnitř této zóny významně zapojeny čich a hmat, význam zraku je omezen.

Osobní zóna je nejvýznamnější Osobní zóna je nejvýznamnější. Končí průměrně ve vzdálenosti o něco větší než 1 metr. Naši příbuzní, přátelé a lidé na které jsme zvyklí mohou do této zóny vstoupit. Naruší-li tuto zónu cizí osoba, instinktivně se snažíme regulovat vzdálenost - ustoupíme.

Sociální zóna (služební styk) - přibližně 1,3 - 4 m Sociální zóna (služební styk) - přibližně 1,3 - 4 m. V této vzdálenosti komunikujeme s cizími lidmi. Regulací vzdálenosti v rámci této zóny lze dát najevo mnoho - přiblížením se do vzdálenosti menší než 2 m je možné přinutit druhého k větší pozornosti, zvětšením vzdálenosti dát najevo nesouhlas nebo nezájem.

Veřejná zóna se rozkládá za vnější hranicí společenské zóny Veřejná zóna se rozkládá za vnější hranicí společenské zóny. Je to opatrná vzdálenost, používaná při setkání s cizími lidmi ve špatně předpověditelných situacích nebo s lidmi známými, která chcete "odkázat do patřičné vzdálenosti", abyste dali najevo svůj odstup, související třeba s vaší autoritou a prestiží.

Veletrhy Podle Vikipedie je veletrh výstava produktů firem z jednoho odvětví, jejímž hlavním cílem je prezentovat odborné veřejnosti nové produkty a navazovat kontakty s velkoodběrateli. Na rozdíl od běžného trhu tedy nejde o přímý prodej koncovým zákazníkům; ten zde často nebývá možný nebo jen v omezené míře.

1. Marketingová příprava ať se děje, co se děje, dbejte, aby to vypadalo, že je to váš záměr definujte si přesně a jasně cíl vaší expozice – jen to vede k úspěšné účasti na veletrhu. Zformulujte si odpověď na otázky „Proč chceme na veletrh jít?“, „Co čekáme, že nám to přinese?“ pokuste se své odpovědi vyjádřit také v číslech

2. Časové plánování sestavte si časový harmonogram přípravy veletrhu přihlaste se na účasti včas, tzn. předem. Pokud veletrh chystá celkový katalog, pošlete seznam exponátů a přihlášku do katalogu asi dva měsíce před začátkem neodkládejte objednávku služeb, předejte tím problémům rezervujte si zavčas hotely, salonky na firemní akce, konferenční sály apod., podle rozsahu veletrhu je třeba některé lokality blokovat až 10 měsíců předem nezapomeňte naplánovat i proškolení personálu – otázka pravomocí a kompetencí musí být jasná předem

3. Budget zahrňte účast na veletrhu do svých marketingových aktivit započtěte kromě plochy a expozice i technické přívody, osoby, dopravu, ubytování, fotografie, pozvánky, občerstvení apod.

4. Kreativita snažte se v zadání co možná nejpřesněji definovat svoji představu o obsahu a vzhledu Vašeho prodejního místa odpovězte si jasně na otázku „Co chci prezentovat?“ otázka „Jak toho dosáhnout?“ je vždy druhá v pořadí pokud to jde, ponechte kreativní stránku Vaší expozice na odbornících – architektech, designérech trvejte na plnění Vašich záměrů co se týče cíle a obsahu expozice – ptejte se: „Povede navržené kreativní řešení k cíli, který jsem si vytyčil?“

5. Místo věnujte zvýšenou pozornost výběru Vašeho prodejního místa uvědomte si, že tam, kde se nachází Vaše konkurence, budou i Vaši potencionální zákazníci nezapomeňte, že umístění expozice musí odpovídat Vašemu prodejnímu záměru rozhodněte se, jak chcete Vaše zákazníky oslovovat a jaký typ stánku tomu bude nejlépe vyhovovat – v řadě, na rohu, přístupný ze tří nebo ze všech stran – ostrovní

6. Vyhodnocení stanovte si dopředu nejen jasný cíl celé prezentace, ale i formu jejího vyhodnocení zajistěte si zpětnou vazbu od svých zákazníků sestavte jednoduchý dotazník, který bude Vaše hosteska e zákazníky vyplňovat. Na místě tak získáte bezprostřední reakci Vašich klientů, kterou můžete v budoucnosti využít pro nastavení komunikačních nástrojů zaznamenávejte si všechny postřehy již během veletrhu, po akci si vzpomenete pouze na jejich zlomek snažte se o objektivní hodnocení, nenechejte hodnotit jen jednu osobu, ať hodnotí celý veletržní tým