Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace:
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Tlaková síla, tlak VY_52_INOVACE_19 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_FYZIKALNI.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_15.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_18.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Výukový materiál:VY_32_INOVACE_Veličiny Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Hydrostatický tlak – výpočet (soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hustota a její měření.
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Fyzikální veličiny - opakování
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Transkript prezentace:

Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1.4 75022320 Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky Mgr. Lucie Stehlíková Anotace: Veličina hustota (označení, jednotky) Odhad hustoty látek Určování hustoty podle tabulek Výpočet hustoty podle vzorce Metodika: interaktivní prezentace

Hustota látky

Zpracovala: Mgr. Lucie Stehlíková   Škola: ZŠ a MŠ Šumná, 67102 Šumná 92 Předmět: FYZIKA 6. – 9. ročník Klíčová slova: hustota, objem, hmotnost Ověření ve výuce: 24. 1. 2012

Tajenka: ,,NÁZEV PROCVIČOVANÉ FYZIKÁLNÍ VELIČINY“ Tělesa mění svou polohu činností, kterou nazýváme: Kniha, kde najdeme hodnoty fyzikálních vlastností látek: Změnu polohy za určitý čas charakterizuje veličina: Jednotka délky: Množství látky v tělese: Stav prostředí charakterizuje veličina: Jednotka hmotnosti: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.

Tajenka (řešení): ,,NÁZEV PROCVIČOVANÉ FYZIKÁLNÍ VELIČINY“ Tělesa mění svou polohu činností, kterou nazýváme: Kniha, kde najdeme hodnoty fyzikálních vlastností látek: Změnu polohy za určitý čas charakterizuje veličina: Jednotka délky: Množství látky v tělese: Stav prostředí charakterizuje veličina: Jednotka hmotnosti: 1. P O H Y B 2. T A U L K 3. R CH S 4. M E 5. N 6. 7. G

Hustota m ρ V Odvození vzorce Hustota je fyzikální veličina, která charakterizuje množství látky v určitém objemu Označení: ρ [ró] Jednotka: 𝒌𝒈 𝒎𝟑 , 𝒈 𝒄𝒎𝟑 Vzorec: ρ = m : V m = hmotnost tělesa V = objem tělesa Odvození vzorce ρ m V

Odhad hustoty látek: 850 kg/m3 1000 kg/m3 1417 kg/m3 910 kg/m3

Najdi v tabulkách hustotu uvedených látek CIHLA BENZIN DŘEVO KOREK PÍSEK ČERNÉ UHLÍ MÁSLO NAFTA ASFALT 850 kg/m3 750 kg/m3 700 kg/m3 250 kg/m3 1500 kg/m3 1400 kg/m3 1200 kg/m3 930 kg/m3 1500 kg/m3

Příklad 1 Zadání: Plný kvádr má objem 150 cm3 a hmotnost 100 g. Urči z jakého je materiálu. Řešení:

Příklad 1 - řešení Zadání: Plný kvádr má objem 150 cm3 a hmotnost 100 g. Urči z jakého je materiálu. Řešení: V = 150 cm3 m = 100 g ρ = ? 𝑔 𝑐𝑚3 ------------------- ρ = m : V = 100 : 150 ρ = 0,7 𝑔 𝑐𝑚3 = 700 𝒌𝒈 𝒎𝟑 TABULKY: DŘEVO DUBOVÉ

Příklad 2 Zadání: Objem benzinu v nádrži osobního automobilu je 55 l, hustota benzinu je 750 𝑘𝑔 𝑚3 . Urči hmotnost kapaliny. Řešení:

Příklad 2 - řešení Zadání: Objem benzinu v nádrži osobního automobilu je 55 l, hustota benzinu je 750 𝑘𝑔 𝑚3 . Urči hmotnost kapaliny. Řešení: V = 55 l = 0,055 m3 ρ = 750 𝑘𝑔 𝑚3 m = ? kg m = ρ . V = 750 . 0,055 m = 41,3 kg

Příklad 3 Zadání: Tatínek má hmotnost 97 kg. Urči jeho objem. Řešení:

Příklad 3 - řešení Zadání: Tatínek má hmotnost 97 kg. Urči jeho objem. ρ = 1040 𝑘𝑔 𝑚3 (lidské tělo - TAB) m = 97 kg V = ? m3 V = m : ρ = 97 : 1040 V = 0,09 m3 = 90 l

Zdroje: Microsoft PowerPoint 2010 Fyzika 6, Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1, str. 49 - 52