(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Konference SI2004 - Praha, Žofín Karel Štěpán is:energy czech a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Komplexní zajištění provozu ve velké skupině
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Podnikové informační systémy Úvod
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Personální managament
Energetická společnost ČEZ, a. s. - - organizační změny Jaroslav Míl Tisková konference K výsledkům hospodaření za I. – III. čtvrtletí říjen 2002.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Úloha transferu technologií v inovačním procesu Pavel Švejda CTT UTB ve Zlíně, 27. března 2014.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
Dynamické rozvozní úlohy
Technické, obchodní a právní řešení v oblasti ID karet a PKI1 Standardizace ID karet v akademickém prostředí Josef Milota Jihočeská univerzita.
1 © AGIT AB Efektivní zdravotnictví v podmínkách Ústeckého kraje v Ústí n.L. Koncepce budování informačního systému v nemocnicích Ústeckého.
Course seminar CM4 SE 31. srpna Regionální zdravotnické informační systémy B.I.B.S., a.s. Brno Senior Executive MBA Course Seminar Ing. Martin Zeman.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
První zkušenosti ze vstupu ČR do EÚ Dopady na energetiku a průmysl Pohled ERÚ konference AEM 14. a 15. září 2005 Praha Josef Fiřt - ERÚ.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Facility management ČSN EN
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
1 Pavel Učeň ucen.webpark.cz Jsou požadavky malých a středních podniků na informatiku specifické?
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Automation and Drives pro velkoobchody TIA na dosah.
Podmínky podnikání v teplárenství a kogeneraci v ČR a v EU Ivo Slavotínek MVV Energie CZ s.r.o. Agora Flora, Chrudimská 2526/2a Praha 3.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.

Přeskočte standardy v monitoringu! GX SOLUTIONS, a.s., organizační složka V oblouku 114, Čestlice, Říčany u Prahy
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Zvyšování kvality poskytovaných služeb - efektivní řízení servisní péče Konference SIS2010, Brno Petr Bříza, Versino CZ, s.r.o.
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
DE Transformace skupiny E.ON v České republice Jelenovská
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
CIS Cizinecký informační systém
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
Asociace energetických manažerů a Sdružení velkých spotřebitelů Ing. Aleš Valla Obchodní ředitel MORAVIA ENERGO, a.s. Nová pravidla vyhodnocování odchylek,
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
Možnost kombinace dotací s EPC v rámci OPŽP
Informační systémy v personálním řízení
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Transkript prezentace:

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Konference SI Praha, Žofín Karel Štěpán is:energy czech a.s.

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 2 Krátké představení is:energy czech a.s. Full Service Provider Cílový tržní segment: utility (energetika, plyn, voda, teplo...) Komplexní portfolio služeb pro celý životní cyklus ICT Hlavní SW platforma: mySAP.com for Utilities Kanceláře společnosti: - Praha: Pobřežní 3 - Brno: Ptašínského 8 - Č.Budějovice: Křižíkova 7 Karel Štěpán předseda představenstva a generální ředitel

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 3 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 4 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR Vznikly velké vlastnické skupiny, především ČEZ, E.ON, RWE. Cena médií (elektřina, plyn...) se stává (stala) faktorem konkurenceschopnosti na postupně liberalizovaném trhu. Náklady na ICT mají vliv na cenu médií. ICT se stává skutečným (nikoli jen „papírovým“) faktorem konkurenceschopnosti.

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 5 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR Vznikly velké vlastnické skupiny, především ČEZ, E.ON, RWE. Cena médií (elektřina, plyn...) se stává (stala) faktorem konkurenceschopnosti na postupně liberalizovaném trhu. Náklady na ICT mají vliv na cenu médií. ICT se stává skutečným (nikoli jen „papírovým“) faktorem konkurenceschopnosti.  INTEGRACE 

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 6 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR Vznikly velké vlastnické skupiny, především ČEZ, E.ON, RWE. Cena médií (elektřina, plyn...) se stává (stala) faktorem konkurenceschopnosti na postupně liberalizovaném trhu. Náklady na ICT mají vliv na cenu médií. ICT se stává skutečným (nikoli jen „papírovým“) faktorem konkurenceschopnosti.  INTEGRACE  Integrace a optimalizace obch. procesů Integrace a optimalizace organizace a řízení skupiny Realizace synergických efektů, redukce nákladů

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 7 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR Vznikly velké vlastnické skupiny, především ČEZ, E.ON, RWE. Cena médií (elektřina, plyn...) se stává (stala) faktorem konkurenceschopnosti na postupně liberalizovaném trhu. Náklady na ICT mají vliv na cenu médií. ICT se stává skutečným (nikoli jen „papírovým“) faktorem konkurenceschopnosti.  INTEGRACE  Integrace a optimalizace obch. procesů Integrace a optimalizace organizace a řízení skupiny Realizace synergických efektů, redukce nákladů Integrace a standardizace oblasti ICT

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 8 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia Obchodní procesy (a jejich ICT podpora) nebyly ve skupině společně nijak standardizovány a integrovány: Různí členové skupiny měli odlišná ICT řešení na různém stupni rozvoje, byla absence společné standardizace. V oblasti ERP u největších podniků převažoval SAP (ale odlišně nastavený, implementovaný v rozmezí let ). V oblasti ZIS / CRM byla různá řešení (UF, PragoData...); byly zahájeny dva samostatné IS-U projekty (JČE, JME). Bylo vysoce heterogenní technologické prostředí: IBM S/390, SUN, další platformy UNIX, řada různých Intel serverů; řada dalších rozmanitých HW a SW řešení. Řízení ICT bylo kombinací outsourcingu a interních ICT útvarů. Standardy ICT byly pouze pro jednotlivé podniky, nikoli pro skupinu.

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 10 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce 2005 Vize pro konec r.2005 je založena na plně integrovaném ICT řešení u velkých a středních členů skupiny: ICT optimálně podporuje potřeby integrované skupiny se standardizovanými obchodními procesy Jednotné standardy ICT, jednotná a harmonizovaná ICT architektura Integrovaný System Management a Service Management Jednotný model řízení ICT včetně ekonomického modelu Vysoký stupeň synergických efektů Jednotná metodologie pro řízení projektů a systémových činností

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 12 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: optimalizovaný procesní a organizační model EBo, nové ICT standardy, pilot pro budoucí roll-out. Integrace se realizovala na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie.

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: optimalizovaný procesní a organizační model EBo, nové ICT standardy, pilot pro budoucí roll-out. Integrace se realizovala na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie. integrace ICT v 1 společnosti

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: optimalizovaný procesní a organizační model EBo, nové ICT standardy, pilot pro budoucí roll-out. Integrace se realizovala na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie. integrace ICT v 1 společnosti integrace ICT ve skupině

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: optimalizovaný procesní a organizační model EBo, nové ICT standardy, pilot pro budoucí roll-out. Integrace se realizovala na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie. integrace ICT v 1 společnosti integrace ICT ve skupině integrace ICT v mezinár. skupině

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: Základem je optimalizovaný procesní a organizační model EBo a nově definované ICT standardy (pilot i pro budoucí roll-out projekty). Integrace se realizuje na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie (Best Practices). Integrace aplikační architektury: Hlavní standardem je mySAP.com for Utilities („co lze v SAP, bude v SAP“). SAP je doplněný spec. řešeními pro energetiku (TIS, SCADA, trading, expertní systémy...).

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: Základem je optimalizovaný procesní a organizační model EBo a nově definované ICT standardy (pilot i pro budoucí roll-out projekty). Integrace se realizuje na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie (Best Practices). Integrace aplikační architektury: Hlavní standardem je mySAP.com for Utilities („co lze v SAP, bude v SAP“). SAP je doplněný spec. řešeními pro energetiku (TIS, SCADA, trading, expertní systémy...). Integrace technologické platformy: Bylo vybudováno nové vysoce zabezpečené datové centrum s centrální clusterovu platformou SUN; back-up poskytuje datové centrum is:energy v SRN. Decentrální platformy jsou na bázi Intel / Windows (ochrana investic).

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 19 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů ERP: Stávající řešení SAP jsou integrována a harmonizována tak, aby byl podpořen jednotný konsolidovaný model finančního řízení skupiny. Probíhá postupná implementace SAP u menších členů skupiny.

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů ERP: Stávající řešení SAP jsou integrována a harmonizována tak, aby byl podpořen jednotný konsolidovaný model finančního řízení skupiny. Probíhá postupná implementace SAP u menších členů skupiny. ZIS: ISE CZ realizuje od počátku r.2003 dva projekty IS-U/CRM v JČE a JME. Postupné uvádění do provozu (in scope, in time, in budget) je v roce Projekty jsou postupně integrovány na základě integrace obchodních procesů a přenosu know-how. V r.2004 jsou doplňovány multi-utilitní funkce (např. pro teplo).

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů ERP: Stávající řešení SAP jsou integrována a harmonizována tak, aby byl podpořen jednotný konsolidovaný model finančního řízení skupiny. Probíhá postupná implementace SAP u menších členů skupiny. ZIS: ISE CZ realizuje od počátku r.2003 dva projekty IS-U/CRM v JČE a JME. Postupné uvádění do provozu (in scope, in time, in budget) je v roce Projekty jsou postupně integrovány na základě integrace obchodních procesů a přenosu know-how. V r.2004 jsou doplňovány multi-utilitní funkce (např. pro teplo). TIS, SCADA: Optimálně se zde kombinuje funkčnost SAP, GIS a specializovaných nadstavbových systémů. Probíhá paralelní implementace nových SCADA systémů. Nově se definovaly interface ERP / ZIS / TIS / SCADA.

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů ERP: Stávající řešení SAP jsou integrována a harmonizována tak, aby byl podpořen jednotný konsolidovaný model finančního řízení skupiny. Probíhá postupná implementace SAP u menších členů skupiny. ZIS: ISE CZ realizuje od počátku r.2003 dva projekty IS-U/CRM v JČE a JME. Postupné uvádění do provozu (in scope, in time, in budget) je v roce Projekty jsou postupně integrovány na základě integrace obchodních procesů a přenosu know-how. V r.2004 jsou doplňovány multi-utilitní funkce (např. pro teplo). TIS, SCADA: Optimálně se zde kombinuje funkčnost SAP, GIS a specializovaných nadstavbových systémů. Probíhá paralelní implementace nových SCADA systémů. Nově se definovaly interface ERP / ZIS / TIS / SCADA. Ostatní ICT moduly (DMS, MIS, archivace, workflow, print mngmt....): Nejprve se nadefinovala hranice smysluplné integrace. Pak se nadefinovaly standardy, jejichž uplatňování se děje postupně s cílem ochrany předchozích investic (nikoli jednorázový „big boom“).

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 24 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT Organizace ICT: Nově se nadefinoval vztah ISE CZ - EBo. Společnost ISE CZ se stala strategickým partnerem v celém portfoliu ICT služeb v celém životním cyklu řešení včetně ICT outsourcingu. Na straně EBo vznikl „CIO tým“.

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT Organizace ICT: Nově se nadefinoval vztah ISE CZ - EBo. Společnost ISE CZ se stala strategickým partnerem v celém portfoliu ICT služeb v celém životním cyklu řešení včetně ICT outsourcingu. Na straně EBo vznikl „CIO tým“. System Management: Implementace Tivoli se provedla jednotně pro celou evropskou skupinu ISE. Systém Remedy optimálně doplňuje funkčnost pro oblast User Help Desk.

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT Organizace ICT: Nově se nadefinoval vztah ISE CZ - EBo. Společnost ISE CZ se stala strategickým partnerem v celém portfoliu ICT služeb v celém životním cyklu řešení včetně ICT outsourcingu. Na straně EBo vznikl „CIO tým“. System Management: Implementace Tivoli se provedla jednotně pro celou evropskou skupinu ISE. Systém Remedy optimálně doplňuje funkčnost pro oblast User Help Desk. Service Management: Standardizace poskytovaných služeb se realizovala především v projektu Service Sales Desk: jednotný katalog služeb (včetně podrobného SLD), konkrétní a náročná SLA, integrace s controllingem zákazníků, nová pravidla komunikace...

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT Organizace ICT: Nově se nadefinoval vztah ISE CZ - EBo. Společnost ISE CZ se stala strategickým partnerem v celém portfoliu ICT služeb v celém životním cyklu řešení včetně ICT outsourcingu. Na straně EBo vznikl „CIO tým“. System Management: Implementace Tivoli se provedla jednotně pro celou evropskou skupinu ISE. Systém Remedy optimálně doplňuje funkčnost pro oblast User Help Desk. Service Management: Standardizace poskytovaných služeb se realizovala především v projektu Service Sales Desk: jednotný katalog služeb (včetně podrobného SLD), konkrétní a náročná SLA, integrace s controllingem zákazníků, nová pravidla komunikace... ICT ekonomický model: Cena (platba) ISE CZ je u provozních zakázek v přímé vazbě na dosažené SLA a kvalitu. Striktně se slučují dodávky 3. stran na evropské úrovni (velké synergické efekty).

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 30 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Závěr Integrace EBo je nyní přibližně v poločase (počátek konec 2005). Průběhy dílčích projektů potvrzují správnost nastoupené cesty ke zvýšení konkurenceschopnosti EBo. Intenzivní podpora top managementu skupiny i jednotlivých společností je naprosto nutnou podmínkou. Při dalším rozvoji bude optimálně uveden do života pojem „multi-utility“ (příklad z minulosti viz na „ Vedle řešení SAP pro velké podniky ISE CZ nabízí a implementuje i komplexní řešení na bázi SAP pro střední a menší utility - např. balíček „is:fire (SAP inside)“ pro oblast teplárenství. ISE CZ nabízí své komplexní know-how a kompetence v oblasti ICT pro jednotlivé utility i vlastnické skupiny v ČR i v zahraničí.

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 32 Děkuji za pozornost Karel Štěpán