Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Výuka praktických a pracovních činností a přírodovědných předmětů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Advertisements

Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 19. února 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem SETKÁNÍ.
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
Máme šanci tvořit svůj život rukama CZ.1.07/1.2.27/
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Projekty OP VK realizované pro elektrotechnické obory
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Nástroje daňových úlev
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Mgr. Zdeněk Nosek ředitel školy Podpora zdravého životního stylu ve školách v Kraji Vysočina Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/ Podpora zdravého životního.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.1.00/ I.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
GJVJ Nižší gymnázium Prima - kvarta Hodinová dotace 2 hodiny týdně Seznámení s fyzikou, její uplatnění a význam Úvod do měření veličin, zpracování.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
„Okna technickým oborům dokořán“
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
elektrotechnických měření
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Implementační projekt KAP
Aktuální informace o stavu
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Při technické univerzitě v Liberci
Setkání kariérových poradců
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Školní vzdělávací program
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Výuka praktických a pracovních činností a přírodovědných předmětů

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Základní údaje o škole 1923 – 1999 základní škola neúplná se samostatnou mateřskou školou 2000 – 2001 postupně zahájena výuka na II. stupni základní školy Základní školu navštěvuje v tomto školním roce 237 žáků, mateřskou školu 90 dětí Spádová oblast – Písek, Bukovec, částečně Písečná (školu navštěvují žáci i z Vendryně, Bystřice, Jablunkova, Návsí, Dolní Lomné, aj.

Výuka praktických a pracovních činností a přírodovědných předmětů I. stupeň – hodinové dotace 1 hodina praktických činností týdně ve všech ročnících 1 hodina informatiky v pátém ročníku 5 hodin matematiky týdně ve všech ročnících Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace

Výuka praktických a pracovních činností a přírodovědných předmětů II. stupeň – hodinové dotace 1 hodina pracovních činností týdně ve všech ročnících 1 hodina informatiky a 1 hodina AVP týdně v šestém ročníku 5 hodin matematiky ve všech ročnících 2 hodiny fyziky od 7. ročníku 2 hodiny chemie od 8. ročníku nabídka povinně volitelných přírodovědných předmětů od 7. ročníku 1 hodina informatiky týdně 1 hodina fyzikálního semináře týdně 1 hodina přírodovědného semináře týdně 1 hodina matematického semináře týdně Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace

Netradiční formy výuky Vyučujeme ve dvou až čtyřhodinových blocích Projektové dny pro 9. ročník – údržba školní zahrady a školní naučné stezky, Den Země, Projekt Zahrada, výsadba a pěstování netradičních bylin, květin a stromů Výuka probíhá dílnách, cvičné kuchyni, v učebnách školní naučné stezky, na školní zahradě, v odborných učebnách Projekt Robolaby Ekokoutek, akvárium, želvárium Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace

Spolupráce s organizacemi, které podporují technické vzdělání Třinecké železárny, a. s. Vysoká škola Báňská, Ostrava Úřad práce SOŠ a SOU podnikání služeb Jablunkov Střední odborná škola Třineckých železáren Spolupráce s družebními školami v zahraničí – Gogolin, Szczyrk, společné projekty s EU Spolupráce s gymnázii a průmyslovými školami Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace

Pracovní činnosti spolupráce s průmyslovými podniky v kraji – exkurze návštěva prostor SOU a SOŠ v kraji obnova vybavení školních dílen rozšíření pracovních míst pro žáky vybudování prostor pro přípravu materiálů k výuce vybavené pásovou pilou, protahovačkou, hoblovkou Závěr Chybí finanční prostředky na vybavení dílen pomůckami, chybí více vyhlášených projektů na vybavení dílen, např. ministerstvo, kraje, EU.

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Školní zahrada, školní naučná stezka s venkovními učebnami a jejich využití v přírodovědných předmětech motivuje žáky k práci na pozemcích školy, pěstováním bylin, zeleniny, květin a stromů motivuje žáky k práci na údržbě venkovních učeben a školní naučné stezky Závěr Rozšířit exkurze žáků s motivačním charakterem k této práci, např. exkurze (návštěva parků, výstav, zahradnictví, truhlářských a řezbářských dílen). Rozšiřovat a obnovovat realizované projekty.

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Chemie zakoupení pomůcek pro zlepšení praktických dovedností (výukové sady pro chemii) uskutečňovat projektové dny – laboratorní práce žáků vedené odborníky z oborů návštěvy žáků ve vědeckých a vzdělávacích centrech

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Fyzika motivace žáků informačními a komunikačními technologiemi motivace žáků spojením fyzikální teorie s moderní praxí exkurze do vybraných pracovišť, např. TŽ a.s. aj. podpora nových projektů a soutěží Závěr zlepšení vybavenosti novými druhy elektronických měřičů pro efektivní vytváření laboratorních úloh zapojení žáků do problémových úloh a jejich řešení (více výukových programů pro řešení) vzdělávání učitelů k této problematice

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Matematika vyšší motivace žáků zábavnými úlohami, matematickými hrami, číselnými rébusy častěji aplikovat naučené poznatky v běžném životě – práce v terénu Závěr dovybavení tříd interaktivními tabulemi zakoupení pomůcek, např. stavebnice pro vyučování zlomků

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Finanční gramotnost Témata finanční gramotnosti jsou zařazována do učiva matematiky pro 6. ročník – hospodaření domácnosti v Ov (rodinný rozpočet) pro 7. ročník- procenta, úrok pro 8. ročník - úrok, akontace a leasing pro 9. ročník – úvěr Závěr Besedy s odborníky z oblasti financí pro žáky 2. stupně

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Závěr Je potřeba navýšit finance na zakoupení dražších pomůcek, na které středně velká škola nemá dostatečné finanční krytí. Chybí projekty ministerské, krajské, EU. Příkladem mohou být dobré projekty, které byly vyhlášeny např. ke školním naučným stezkám a školním zahradám MŽP a krajem. Podporovat vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů přímo v praxi, např. exkurze ve školách, v podnicích, zahraniční výměnné pobyty učitelů.

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Výchovné poradenství 1. Cíl výchovně vzdělávací práce k motivaci žáků k přírodovědným předmětům a technickým oborům na středních školách. schopnost jedince i celoživotně se vzdělávat studium SŠ a VŠ technického směru rekvalifikace – za účelem získání pracovního místa

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace 1. Cíl výchovného a kariérového poradenství – v souladu s celkovou koncepcí ŠVP Nastartovat směřování žáků k vlastní budoucnosti Schopnost jedince i celoživotně se vzdělávat Studium SŠ, VOŠ, VŠ Rekvalifikace – za účelem získání pracovního místa 2. Jak na to podle ŠVP – moderní metody a nové možnosti organizace výuky Tvořivé myšlení Problémové učení Projektové vyučování Vytváření vlastních žákovských projektů Prezentace projektů Výuka v blocích

Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace 3. Ověřování správnosti koncepce ŠVP Pravidelné testování žáků a nezávislé hodnocení Přijetí žáků na všechny typy SŠ, SOŠ Informace o jejich úspěšném studiu na SŠ 4. Jak žáky nasměrovat Prezentace studentů SŠ přímo ve výuce Exkurze žáků na vybraná pracoviště Účast žáků v soutěžích – viz. loňské Řemeslné hry 5. Závěr Další vlivy – besedy se zástupci SŠ pro rodiče i žáky Vliv rodiny na rozhodování žáků Shrnutí faktorů ovlivňujících konečnou volbu