Dělení modelu na dvě poloviny Autor: Alena Švejková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Úhel je část roviny
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
Kružnice opsaná trojúhelníku
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Základní konstrukce Kolmice.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (grafické)
Délka kružnice a kruhového oblouku
Matematika Rovnoběžníky.
Funkční řešení porcelánových nádob
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Model konvice Autor: Alena Švejková. Při výrobě konvice je nutné zhotovit čtyři sádrové modely: -tělo konvice -výlevku -ucho -víčko.
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Postup výroby v modelárně Autor: Alena Švejková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
zařízení na čtyřdílnou
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
TECHNICKÝ VÝKRES Postup rýsování technického výkresu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Výroba rotačního modelu hrnku
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
THALETOVA VĚTA.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_610_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
Nářadí a pomůcky v modelovně Modelářský kruh Autor: Alena Švejková.
Užití poměru (graficky)
VY_42_INOVACE_400_TĚŽNICE
Hyperbola jako kolineární obraz kružnice
* Úhel Matematika – 6. ročník *.
TECHNICKÝ VÝKRES Postup rýsování jednoduchého technického výkresu.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R13_Model kužele TEMA: Matematika 9.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R11_Model jehlanu TEMA: Matematika 9.ročník.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Užití poměru (graficky)
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Užití poměru (graficky)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník
Základní konstrukce Kolmice.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_15
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Kružnice III. třída.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Obsah kruhu. Obsah kruhu Vzorec pro výpočet obsahu kruhu S =  r2 …Ludolfovo číslo, konstanta  = 3,14 r…poloměr.
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
36 VÁLEC.
Transkript prezentace:

Dělení modelu na dvě poloviny Autor: Alena Švejková

Dělení modelu se provádí na hlavě modelářského kruhu. Model musí být na hlavě centricky upevněn.

Na horní ploše hlavy kruhu sestrojíme tužkou kružnici o libovolném průměru.

Na této kružnici si zvolíme libovolný bod a. Do bodu a zapíchneme kružítko a libovolným poloměrem přetneme kružnici, tak získáme bod a´.

Do budu a zapíchneme kružítko s libovolným poloměrem a sestrojíme na modelu rysku. Stejným poloměrem sestojíme rysku i z budu a´. Na modelu se rysky protnou a získáme bod 1.

Zdroj: Modelářství porcelánu, Jiří Špís, SPN 1985, /1

Stejným způsobem na modelu sestrojíme další body. Poloměr v kružítku pro další body zmenšujeme o 1-2 cm.

Body na modelu spojíme a tím získáme jednu dělící čáru.

Druhou dělící čáru získáme stejným způsobem. Do bodu a zapíchneme kružítko s libovolným poloměrem a přetneme kružnici. Získáme bod b.

Zapíchnutím kružítka se stejným poloměrem do bodu a´a přetnutím kružnice získáme bod b´.

Z bodů b a b´kružítkem vyznačíme body na modelu. Tyto body spojíme a získáme druhou dělící čáru.

Dělící čáry na modelu jsou důležité při odlévání polovin hlavní formy.

Konec