Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia Bohumil Bareš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika.
Michal Votrubec.  Stroj zpracovávající data zadaná uživatelem.  Nejčastější typy PC: stolní počítač, notebook (laptop, netbook), server, …  Můžeme.
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
Rastrová a vektorová grafika
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Vývoj počítačové grafiky
Software Dělení programů.
Ing. Bohuslava Vitekerová
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Opakování učiva pro 7. ročník
Vývoj počítačové grafiky
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – nastavení počítače Bohumil Bareš.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.04 Téma: Multimédia Číslo.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
Počítačová grafika.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní pojmy Grafiky
Multimédia Autor: Ivana Hampelová Třída: 4. B. Vytvořeno:
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Aplikační programy, programovací jazyky, formáty datových souborů
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Programy pro zpracování grafiky
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
GRAFIKA.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Opakování učiva pro 8. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačová grafika.
Vektorová grafika.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Bitmapová (rastrová) grafika
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Grafické programy - opakování
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Opakování učiva pro 7. ročník
Opakování učiva pro 8. ročník
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Opakování učiva pro 8. ročník
Transkript prezentace:

Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia Bohumil Bareš

Multimediální PC Abychom mohly využít možnosti multimediálních programů, musíme si zajistit potřebný hardware a software, který nám to umožní Jako multimediální můžeme označit v dnešní době téměř každý počítač, neboť skoro každý počítač má zobrazovací možnost, zvukový výstup a možnost vstupu dat od uživatele. Nezbytností pro kvalitní práci s multimediálním programem je zvuková karta s reproduktory, kterou je možno doplnit mikrofonem. Neméně důležitou součástí je grafická karta a síťová karta, pro sdílení dat po Internetu.

Minimální multimediální přehrávací soustava obsahuje: Osobní počítač - Grafická kartu - Zvuková kartu - Zobrazovací zařízení - Čtecí jednotku - Zvukový výstup Jak se pozná nedostatečný výkon: - Přerušovaný zvuk - Trhavý obraz při video sekvencích - Dlouhá doba čekání na odezvu - Zhavarování produkce multimediálního titulu 3

Programové vybavení Bitmapový obraz- také označovaná jako rastrová grafika – obrázek je složen z bodů ▫Příklady Programů pro práci s bitmapovou grafikou : Adobe Photoshop Gimp Corel Paintshop Toner Photo Studio ▫Nejčastější formáty bitmapových souborů: bmp, gif, jpeg, png, tiff, apng, hdp, mng, pcx. 4

Vektorový obraz - obrázek je složen z vektorů, křivek ▫Příklady programů pro práci s vektorovou grafikou: Adobe Illustrator Corel Draw Zoner Callisto Inkscape ▫Nejčastější formáty vektorových souborů: eps, pdf, wmf, svg, cdr. Video ▫Příklady programů pro práci s videem: Pinnacle Studio RealVideo Nejčastější video formáty: AVI, MPEG, DVI, DivX, MPEG-4, QuickTime, H.264 AVC, Programy pro práci s audiem: AudioGrabber WinAmp

Audio - zvuk je každé podélné mechanické vlnění v látkovém prostředí, které je schopno vyvolat v lidském uchu sluchový vjem. ▫Programy pro práci s audiem: AudioGrabber WinAmp ▫Nejčastější audio formáty: mp3, wma, wav, AAC, Vorbis Ogg, MIDI.mp3 Počítačové animace - Animace je způsob vytváření zdánlivě se pohybujících věcí. Slovo pochází z cizího slova znamenajícího oživení. ▫Programy pro práci s animacemi: Adobe Photoshop Paint Shop Pro GIF animátor Adobe Flash ▫Nejčastější formáty PC animací: GIF, SVG, SWF. 6

Text - Zobrazení jednotlivých znaků buď v grafické formě nebo ve formě znakové sady. ▫Fonty - Každé písmeno nebo znak má svojí charakteristiku (řez písma). ▫Ta je určena: - tvarem písma - udává název fontu (Times New Roman, Arial) -velikost - udává se v počtu bodů na výšku znaku -zobrazení - způsob zobrazení (horní a dolní index, stín, podtržení) -tloušťka čáry -barva ▫Programy pro práci s titulky: Subtitle Workshop Subtitles Wizard Submagic ▫Nejčastější formáty titulků: sub, idx, srt, smi, SSA/ASS. 7

Zdroje: 8