Prezentace a komunikace projektů
Donátor a neziskovka Smluvní vztah = oboustranné partnerství Donátor Vám peníze nedává, ale investuje Proč donátor investuje právě do Vaší organizace? Oblast, ve které působíte považuje za potřebnou Věří Vám a Vaší práci
Jak to donátorovi oplatím? Jakým způsobem mohu donátorovi „vrátit“ jeho investici? Dobrou zodpovědnou a efektivní prací Včasným a řádným vyúčtováním Prezentací donátora
Komunikace projektů Řiďte své projekty Myslete na část propagace a komunikace již při sestavování rozpočtu Pochlubte se výsledky své práce Skromnost zde opravdu není na místě Konkurenční prostředí je i v nezisku -> pokud svou práci nekomunikujete, dáváte výhodu ostatním Donátor sleduje prezentaci projektů Donátor zpravidla dostává každé ráno monitoring médií včetně prezentace podpořených projektů
Způsoby prezentace donátora Tištěná/internetová média/rádio/TV Poděkování donátorovi v tiskové zprávě/rozhovoru apod. Inzerujete – nezapomínejte na loga partnerů Loga na propagačních materiálech Logo – novodobý „podpis“ donátora Plakáty, letáky, pozvánky, vstupenky, publikace… Prezentace v místě realizace Bannery na akci Poděkování moderátorem Letáčky u vstupu – dny otevřených dveří atp. Cedulky s logem (často dodá sám donátor)
Nejefektivnější způsob komunikace?
„šuskanda“ Řeknete to dále svým členům, veřejnosti a nezapomínejte přitom na zaměstnance
Nejčastější chyby v prezentaci Ve špatný čas a na špatném místě Budujete naučnou stezku? Logo v brožuře je fajn, ale pokud zapomenete umístit jej na naučné cedule přímo na stezce, je to celé na nic Komunikace činnosti je veškerá žádná Zápal pro práci nestačí, je třeba i myslet koncepčně Nesprávné použití TZ či propagační materiály si nenecháme schválit Logo neodpovídá výši příspěvku donátora – selský rozum a počty jsou v tomto případě dostačující Logo chybí úplně nebo je zdeformované
Správné postupy v prezentaci Vtáhněte donátora do hry TZ necháváme schválit donátora nebo ještě lépe, požádáme ho o citaci Loga na vizuálech si nechte schválit také Je to důkaz Vaší profesionality Požádejte jej o propagační materiály Přemýšlejte, jak může donátor „prorůst“ vaším projektem Pojmenování části projektu po donátorovi Žádost o úvodní slovo či jinou participaci na projektu Ono to vždy nevyjde kvůli počtu projektů, ale to neřešte, to už je boj donátora
Granty Nadace OKD 2012 Grantové výzvy již v lednu 2012 Sledujte Palec nahoru nám udělá radost
Otázky a odpovědi Jiří Suchánek – Nadace OKD, ředitel