Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vermikompostování do škol Třídění organického odpadu může být maso(vé) Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce Ilustrace: Dan Menšík.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vermikompostování do škol Třídění organického odpadu může být maso(vé) Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce Ilustrace: Dan Menšík."— Transkript prezentace:

1 Vermikompostování do škol Třídění organického odpadu může být maso(vé) Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce Ilustrace: Dan Menšík

2 Cíle Zavedení třídění organického odpadu do školních zařízení Sledování procesu v modelovém prostředí Tvorba podkladů pro realizaci na jiných školách Propagační a osvětová činnost Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

3 Co je to vermikompostování? Metoda zpracování organického odpadu pomocí speciálního druhu tzv. kalifornských žížal. Výhody: – Kompostování v interiéru. – Rychlejší. – Organický odpad není odvezen na skládku. Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

4 Aplikace Modelovou školou je Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce. Žáci vyrobili 3ks vermikompostovacích nádob a rozmístili na škole. Vytvořili informační tabule, facebookový profil a videonávod stavby a zacházení s vermikompostéry. Slavnostním křtem je zprovoznili a uvedli ve známost. Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

5 Větrací otvory Nádoba s žížalami Nádoba s přebytečnou vlhkostí - vermijuice Otvory pro odvod vlhkosti Obr.č.4: Vermikompostér Přemysl Obr.č.3: Konstrukce vermikompostéru Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

6 Křest Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce Obr.č.3: Přemysl je na podlaze Obr.č.4: Libuše míří do 2.patra Obr.č.5: Bludný Havajan

7 Monitoring Tým žáků sleduje řádný proces kompostování. Zajišťují kontrolu nesprávného užívání, případné odstávky a revitalizace Monitorují přístup žáků a zaměstnanců – pomocí dotazníků a rozhovorů Sledují přírůstky sčítáním žížal Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

8 Produkty kompostování Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce Obr.č.6: Kompost Obr.č.7: Vermijuice

9 Výsledky sčítání Počet žížal v srpnu 2013 Počet žížal v listopadu 2013 Počet žížal v únoru 2014 Průměrný měsíční přírůstek mezi srpnem a listopadem Průměrný měsíční přírůstek mezi listopadem a únorem Procentuelní přírůstek mezi srpnem a listopadem Procentuelní přírůstek mezi listopadem a únorem Vermikompost číslo 1 12525310522583202 %416 % Vermikompost číslo 2 1342614552633195 %174 % Vermikompost číslo 3 1535605946318366 %106 % Vermikompost v ideálním případě 1332665322740200 % Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

10 Propagační akce Vytvořili jsme: – Mobilní informační a prodejní stánek – Letáky o vermikompostování společně s návodem výroby vermikompostéru – Nástěnky – Krabičky na násadu cca 40ks žížal – Facebookový informační profil – S žížalou na čajS žížalou na čaj – Videonávod stavby vermikompostéru. Akce pro veřejnost: – Dny otevřených dveří – Výročí 60-ti let založení školy – Spravedlivá snídaně Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

11 Propagační akce v ZŠ Rosice Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

12 Obr.č.9: Stánek Obr.č.8: Vermikompost s informační tabulí Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

13 Gymnazijní čajovna Související projekt, ve kterém je výtěžek z prodeje žížalých násad použit na přetvoření volné učebny v žákovský klub typu čajovna. Odpočinek pro studenty, možnost pořádání besed, realizací žákovských projektů, půjčovna knih, občerstvení. Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce

14 Výstupy Žáci propojují ekologické a ekonomické principy Učí se zodpovědně rozhodovat o věcech svěřených Smysluplně naplňují svůj volný čas Vytváří si občansko-právní návyky a zásady subordinace Osvojují si principy demokratického rozhodování Učí se systematické a trpělivé pracovní morálce Zároveň rozvíjí svoji kreativitu Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce


Stáhnout ppt "Vermikompostování do škol Třídění organického odpadu může být maso(vé) Gymnázium T.G.Masaryka v Zastávce Ilustrace: Dan Menšík."

Podobné prezentace


Reklamy Google