DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE 14. 10. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KONFERENCE K PROJEKTU ALTERNATIVNÍ PROGRAM NA PODPORU RODINY POŘADATEL: o.s. MOSTY PŘÍSPĚVEK: Diakonie ČCE – SSP v Mostě.
Advertisements

ŘÍČANSKÝ DENNÍ STACIONÁŘ. Proč stacionář ? ► Slušnost, úcta ke stáří i nemoci a demografický vývoj společnosti nás nutí přemýšlet a rozšiřovat kapacity.
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny systém minitendrů pro školy Praha.
TERÉNNÍ PROGRAM BABYLON
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
ZNAMENÍ 7 JEŽÍŠOVÝCH ZÁZRAKŮ O NĚČEM VÍC ALIANČNÍ TÝDEN MODLITEB 2014.
Sanace rodiny Alena Svobodová, vedoucí sociální služby, koordinátorka projektů.
Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.
Farní charita Litomyšl
Struktura poradenského procesu
KDYŽ MÁ DÍTĚ STAROSTI… KDO JSME SKP-CENTRUM, o.p.s., je v současnosti největším poskytovatelem sociálních služeb v Pardubicích. Na území.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Farní charita Prachatice
Cíle o.s. ISIS  pomoc náhradním rodičům  zdárný vývoj dětí  přísun informací – vzdělávání  sdílení zkušeností mezi rodiči navzájem  prevence problémů.
PROGRAM SANACE RODINY v AMALTHEA o.s. Chrudim, 18. –
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
Výstupy z Úvodního semináře
PŘEDSTAVUJEME Fond ohrožených dětí je občanské sdružení na pomoc týraným, zanedbávaným, zneužívaným opuštěným nebo jinak sociálně ohroženým dětem, s působností.
Sociální práce s rodinou 3
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Pobočka Sokolov Zpracovala: Mgr. Kamila Lišková. Začátky Společnost Člověk v tísni působí v Karlovarském kraji od roku Prvním městem v Karlovarském.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Představení „balíčku služeb“ – co vše je třeba (tj.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
SOS dětské vesničky.
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Síť služeb pro ohrožené děti a rodiny
Pastorace rodiny, dětí a mládeže
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Komunitní centrum Amaro Phurd - Pražská
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Ústavní péče o děti. pokud se rodiče neumí, nechtějí či nemohou postarat z důvodů na straně dítěte (postižení, chování) dnes je snaha nechat dítě v rodině,
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
Bc. Anna Kasincová (Pacholíková) Mgr. Markéta Křivská.
Prezentace služeb Komunitní plánování Litomyšl
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
SPONDEA, o.p.s. Brno Intervenční centrum pro osoby ohrožené domácím násilím Spolupráce OSPOD s intervenčními centry Spolupráce OSPOD s intervenčními centry-
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
KONFERENCE Šance pro děti v ohrožení na Vysočině
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Klíč.
Koordinační skupina SENIOŘI. Koordinační skupina V současnosti 16 členů Organizace, agentury, které poskytují sociální služby Svazy, aktivity, které vyplňují.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
Prokopova 17 Plzeň tel.: Provozní hodiny: Po, Út, St 9.00–16.30 Čt12.00–19.00 Pá 9.00–16.00.
Andrea Doubková, Janus, z. s.
Struktura poradenského procesu
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Vztahy a pravidla soužití - rodina
FARNÍ CHARITA ČESKÁ LÍPA
OSPOD NOVÝ BOR A SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Mgr. Balážová Dana OSPOD Nový Bor
Domov sv. Markéty pro matky s dětmi v tísni Oblastní Charita Brno.
Krizová pomoc.
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Konference je financována Nadací Sirius
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Sociálně aktivizační služby
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE

KDO JSME SKP-CENTRUM, o.p.s., je v současnosti největším poskytovatelem sociálních služeb v Pardubicích. Na území celého Pardubického kraje, zajišťuje široké spektrum 21 pobytových, ambulantních i terénních sociálních služeb. Podpora rodiny nabízí služby pěstounské péče a sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi. Posláním služby je spolupráce s rodinou na udržení, obnovení nebo vytvoření stabilního a bezpečného domova pro zdravý vývoj dítěte.

KOMU JE NAŠE SLUŽBA URČENA Naše služba je určena pro rodiny s dětmi – které řeší nevyhovující bytovou situaci – které se potýkají s finančními problémy a zadlužeností – kde jsou dlouhodobě nezaměstnaní rodiče – kdy rodiče mají pocit, že péči o své děti nezvládají – kdy si budoucí rodiče nevědí rady s příchodem dítěte do rodiny – které mají dlouhodobé neshody v rodině – které potřebují podporu a průvodce při styku s úřady – kterým hrozí odebrání dítěte, které mají děti umístěné do náhradní výchovy nebo děti svěřené zpět do péče rodičů

KDO JSOU NAŠI KLIENTI Jedná se o rodiny, – které se aktuálně ocitly v obtížné životní situaci či – ve kterých nejsou dlouhodobě zajištěny podmínky pro zdárný vývoj dítěte a – není v jejich silách změnit svou situaci svépomocí. Obvykle se na nás obracejí rodińy – s nižší úrovní vzdělání rodičů – s nedostatečným vztahovým a socio-kulturním zázemím – které se dostaly do situace, v níž se nedokáží sami zorientovat

CO KLIENTŮM NABÍZÍME A JAK NAŠE PRÁCE S NIMI VYPADÁ Společně s klientem pracujeme na tom, co je PRO NĚJ důležité, pracujeme s MOTIVACÍ a MOŽNOSTMI klienta Průběh, forma a frekvence služby se přizpůsobuje POTŘEBÁM klienta Co konkrétně děláme? Učíme hospodařit s financemi, pomáháme řešit dluhy, doprovázíme na úřady, učíme péči o dítě, nastavování výchovných hranic a spolupráci se školou, …

PROČ CHCEME VÍCE SPOLUPRACOVAT SE ŠKOLAMI A UČITELI UČITEL je – osoba, která často s dítětem tráví nejvíce času – první odborník, který má možnost si všimnout, pokud se s dítětem něco děje – často nejbližší osoba, ke které má dítě důvěru a kterou respektuje (a stejně tak rodič) – a z naší zkušenosti také ČLOVĚK, KTERÝ CHCE DÍTĚTI POMOCI NAŠE SLUŽBY MOHOU BÝT NÁSTROJEM VAŠÍ POMOCI.

PŘÍBĚH O JENÍČKOVI A MAŘENCE (anonymizovaná kazuistika) Jeníček byl žákem 6. třídy ZŠ, kontaktovala nás školní psycholožka Maminka Jeníčka měla o naši službu zájem, jejím ústředním tématem byl špatný prospěch a nemotivovanost Jeníčka pro školní práci Začali jsme si s maminkou povídat… O Jeníčkovi, mladší sestře Mařence a hlavně o tatínkovi. Jak jsme s rodinou pracovali: Navázání kontaktu, zorientování se v situaci rodiny Přeformulování a ohraničování zakázky, začínají převažovat jiná témata: kontakty dětí s otcem, komunikace s dětmi o otci, školní prospěch Jeníčka Souhlas maminky s kontaktováním pracovnice OSPOD a se spoluprací s ní

Společná konzultace maminky, pracovnice a školní psycholožky Cíle: – Zjistit, jaké jsou z jejího pohledu aktuální/dlouhodobé možnosti Jeníčka v oblasti prospěchu, nakolik jej motivovat k učení – co může maminka udělat pro to, aby byl Jeníček na začátku dalšího roku více „fit“ a motivován (nejen) pro školní práci Významné výstupy: – Dohodnuto zaměření domácí přípravy (jen ZÁKLAD a čtení) – Dohodnuto kontaktování pedagogů, navázání spolupráce s nimi – Přeformulování „hrozby propadnutí“ – Jasné sdělení mamince, že nejvýznamnější je pro Jeníčka stabilizace vztahů v rodině Tato konzultace byla pro další spolupráci klíčová.

Na čem s maminkou Jeníčka pracujeme teď Realistický náhled na Jeníčkovy možnosti Oceňování Jeníčka „bez výhrad…“ Způsob komunikace s dětmi o tatínkovi Způsob komunikace s tatínkem před dětmi Zaměření pozornosti na sebe sama, své prožívání A co Mařenka?

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Mgr. Adéla Michková, Ph.D. SKP-CENTRUM, o.p.s. Podpora rodiny