Otevírání trhu s elektřinou jak vybrat dodavatele

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Zákon o veřejných zakázkách
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
VŠFS správa veřejného majetku Ing. Rudolf F. Heidu Zákon č.137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Shrnutí.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Zadávání veřejných zakázek. Právní úprava zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, transponuje evropské směrnice v současnosti je v mezirezortním.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
PRÁVNÍ ÚPRAVA PODLE ZÁKONA Č. 40/2004 Sb. V ÚPLNÉM ZNĚNÍ
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Otevírání trhu s elektřinou jak vybrat dodavatele Pavel Bělovský Taures, a.s.

Proč výběr dodavatele Mám právo si vybrat Získat cenovou nabídku odpovídající konkrétním podmínkám a charakteru spotřeby Možnost zisku dalšího benefitu Stejně musím vybrat dodavatele při ukončení platnosti smlouvy transparentním a nediskriminačním způsobem Proč nezískat nejlepší nabídku

Co potřebuji pro oslovení dodavatelů Vědět jaký jsem zadavatel a jaký postup musím dodržet Stanovit předběžnou cenu dodávky Zpracovat poptávkový dokument Vybrat subjekty (obchodníky), které oslovíme Vyhodnotit nabídky a vybrat dodavatele Uzavřít patřičnou smlouvu

Identifikace zadavatele a zakázky je třeba naprosto přesně identifikovat zadavatele z pohledu ustanovení §2 a §3 zákona 40/2004 Sb., aby bylo jednoznačné, zda se na něj vztahuje zákon o veřejných zakázkách. Identifikace zakázky je třeba identifikovat o jaký typ zakázky z pohledu zákona 40/2004 Sb. Se bude jednat

Veřejná zakázka Zakázka na dodávky, služby (nebo stavební práce), jejímž zadavatelem je veřejný zadavatel (např. Česká republika, územní samosprávný celek, státní příspěvková organizace, …) a u níž cena předmětu veřejné zakázky přesáhne 2 mil. Kč. Zakázka = smlouva (podle obchodního nebo občanského zákoníku) Zadavatel musí dodávky, služby jejichž cena nepřesáhne limit 2 mil. Kč zadat transparentním a nediskriminačním postupem za cenu obvyklou v místě plnění.

Veřejná zakázka Pro stanovení předběžné ceny je rozhodná cena, která bude uvedena na smlouvě s dodavatelem (všechny její složky i když některé z nich jsou regulované – např. distribuce elektřiny) Distribuce (přenos) se neuvažuje pouze tehdy, je-li předmětem veřejné zakázky dodávka silové elektřiny. To znamená, že odběratel uzavírá sám smlouvu o distribuci (přenosu) s příslušným provozovatelem soustavy bez výběrového řízení

Nadlimitní veřejná zakázka Zakázka = smlouva (podle obchodního nebo občanského zákoníku) a současně předpokládaná cena přesáhne limity 200.000 EUR, tj. cca 6.000.000,- Kč pro dodávky, služby /územní samosprávné celky/ 130.000 EUR, tj. cca 4.000.000,- Kč pro dodávky, služby /ČR, státní příspěvkové organizace/

Podlimitní veřejná zakázka Zakázka = smlouva (podle obchodního nebo občanského zákoníku), jejíž předpokládaná cena přesáhne 2.000.000 ,- Kč a současně předpokládaná cena nepřesáhne limity 200.000 EUR, tj. cca 6.000.000,- Kč pro dodávky, služby /územní samosprávné celky/ 130.000 EUR, tj. cca 4.000.000,- Kč pro dodávky, služby /ČR, státní příspěvkové organizace/

Jak určit předběžnou cenu Celková cena plnění za dobu účinnosti smlouvy, jde-li o smlouvu uzavíranou na dobu určitou, nepřesahující 4 roky (tedy i smlouva roční) Celková cena plnění za 4 roky, jde-li o smlouvu uzavíranou na dobu neurčitou, nebo na dobu určitou, přesahující 4 roky.

Jak určit předběžnou cenu Cena všech částí předmětu plnění (rozhodující je součet) cena za dodávku silové elektřiny, cenu za distribuci (přenos), cenu za systémové služby, cenu za zúčtování odchylek, … Ve vztahu ke komu se posuzuje kdo je zadavatel – právnická osoba => není podstatné odběrné místo, hladina napětí přípojného bodu, ale osoba odběratele (odběrného místa), více odběrných míst = více částí Podstatný je způsob odpovědnosti za odchylku a na co se uzavírá smlouva Dodávka silové elektřiny Distribuční (přenosová) služba

Jak určit předběžnou cenu Odhadem Platby za elektřinu z předchozího roku, zvýšené či snížené o předpokládaný nárůst, pokles cen elektřiny, předpokládaný v budoucím období Oceněním reálného odběrového diagramu Ocenění se provede prostřednictvím produktů nakupovaných na aukci elektřiny pořádané ČEZ, cenami, za které nakupují obchodníci na velkoobchodním trhu

Drahý odběrový diagram

Levný odběrový diagram

Optimalizace nákupu elektřiny – ocenění odběrového diagramu

Obsah poptávkového dokumentu Informace o odběrateli a odběrných místech Odběrový diagram pokud to lze Specifikace požadavku variantního zpracování nabídky včetně příslušných cenových návrhů Převzetí odpovědnosti za odchylku Návrh smlouvy (o sdružených službách), případně alespoň podmínky takové smlouvy

Typy zadávacích řízení Otevřené řízení – základní typ obchodní veřejné soutěže Užší řízení – obdoba základního typu obchodní soutěže s omezení počtu zájemců (nejméně 5, nejvíce 20) Jednací řízení s uveřejněním – oslovení předem neurčitého počtu subjektů s následnou výzvou omezeného počtu zájemců (nejméně 3), bez nutnosti hodnotící komise Jednací řízení bez uveřejnění – přímé výzva k jednání omezenému počtu subjektů (alespoň 5)

Postup zadavatele při OZŘ OZNÁMENÍ OZŘ T0 = 0, vyhradit právo zrušit soutěž kdykoliv před uzavřením smlouvy POSKYTNUTÍ ZADÁVACÍ DOKUMENTACE, DODATEČNÉ INFORMACE Dodatečné inf. 7 dnů před uplynutím lhůty, PŘIJÍMÁNÍ, REGISTRACE NABÍDEK TPN = T0 + 52 dnů ( 22 ), evidenční číslo, pořadí T00 = TPN + 30 dnů, oznámit uchazečům alespoň 5 dnů předem, komise, protokol, ověření kvalifikačních požadavků, oznámení účastníkům OTEVÍRÁNÍ OBÁLEK

Kvalifikace dodavatelů Oprávnění k podnikání (výpis z obchodního rejstříku) Odborná způsobilost (licence podle zákona 458/2000 Sb.) Nebyl pravomocně odsouzen (výpis z rejstříku trestů) Není v likvidaci Nebyl prohlášen konkurz (poslední 3 roky) Nemá daňové nedoplatky Nemá nedoplatky na pojistném a penále na VZP Nemá nedoplatky a penále na soc.zab. příspěvku na polit. zam. Finanční a ekonomická způsobilost (banka, účet. závěrka, obrat) Technická způsobilost – reference, seznam za 3 roky

Postup zadavatele při OZŘ Komise posoudí identifikační údaje, věcnou úplnost, způsob zpracování, jazyk, podpis oprávněnou osobou, nabídkovou cenu, POSOUZENÍ NABÍDEK Dodatečné inf. k příliš nízké ceně, nejasnostem Doba doručení + 7 dnů ŽÁDOST O VYSVĚTLENÍ HODNOCENÍ NABÍDEK Hodnotící komise, hodnocení podle ceny, podle ekonomické výhodnosti nabídky, váhy kritérií, předepsaná bodová metoda, normovaná na 100, zpráva o posouzení a hodnocení nabídek ROZHODNUTÍ O PŘIDĚLENÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY TPVZ = T00 + 7 dnů + doba doručení + doba hodnocení + 15 dnů (právo na vznesení námitek)

Vyhodnocení nabídek Základní nabídková cena Cena ve vazbě na odchylkovost Cena ve vazbě na množství odebrané elktřiny Způsob sjednávání a upřesňování odběrového diagramu Typ nabízené smlouvy a podmínky smlouvy Možné komplikace s případnou měnou dodavatele

Postup zadavatele při OZŘ Do 15 dnů námitky stěžovatelů, do 10 dnů povinnost zadavatele odpovědět, pokud nevyhověl, nesmí do 60 dnů uzavřít smlouvu POSOUZENÍ NÁMITEK Stěžovatel do 10 dnů od oznámení vyřízení námitky podá návrh na přezkoumání úkonů, nebo 25 dní ode dne odeslání námitek, do 60 dnů stanovisko zadavateli PŘEZKOUMÁNÍ ÚOHS Doba do uzavření smlouvy : Bez námitek: cca 110 dnů (3,5 měsíce) S námitkou: cca 210 dnů (7 měsíců ) UZAVŘENI SMLOUVY UZAVŘENÍ OZŘ ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA Uveřejnění výsledků – centrální adresa – informační list 5 let od uzavření smlouvy (nebo změny smlouvy) to je teoreticky až 10 let ARCHIVACE

Postup transparentního a nediskriminačního výběru dodavatele Vytipované předem obchodníky - alespoň 3 až 5 Zpracovat poptávkový dokument Oslovit poptávkou vytipované obchodníky Vyhodnotit došlé nabídky – stanovit pořadí Vyzvat vítěze k jednání o uzavření smlouvy – snažit se vyjednávat Pokud se nepodaří dohodnout – jednat s dalším v pořadí Uzavřít smlouvu Vyrozumět ostatní účastníky o výběru dodavatele

e-mail: pavel.belovsky@taures.cz Děkuji za pozornost Pavel Bělovský e-mail: pavel.belovsky@taures.cz mobil: + 420 603 872 789