Stavební zakázky ve světle novely ZVZ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOUPIS STAVEBNÍCH PRACÍ, DODÁVEK A SLUŽEB
Advertisements

ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Valná hromada České asociace konzultačních inženýrů (CACE), Praha, 27. března 2012 Přijatá novela zákona o veřejných zakázkách s účinností k
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Veřejné zakázky z pohledu dozorového orgánu
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů Reg. číslo projektu - CZ.1.04/4.1.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím.
55/2012 Sb. novela zákona o veřejných zakázkách
SOUPIS STAVEBNÍCH PRACÍ, DODÁVEK A SLUŽEB
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Veřejné zakázky města nově od 2016 MĚSTO V PROMĚNÁCH ČASU A MYŠLENÍ LIDÍ 5. konference Platformy městských architektů a Společnosti Petra Parléře, o.p.s.
ZMĚNY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK transparentní novela zákona Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj 1.
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
ZMĚNY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK transparentní novela zákona Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Mgr. Vlasta Buřinská Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK č.134/2016 Sb.
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Stavební zakázky ve světle novely ZVZ Tematické setkání AVZ 18. září 2012 Stavební zakázky ve světle novely ZVZ Ing. Martina Rychecká

Finanční limity pro VZ na stavební práce Platí Nařízení vlády č. 447/2011 Sb. Nadlimitní VZ pro stavební práce od 125.256.000,- Kč od 300 mil. Kč významná jednotný limit pro všechny zadavatele (složky státu) Podlimitní VZ na stavební práce od 3.000.000,- Kč do 125.256.000,- Kč od 50 mil. Kč významná (od 1.000.000,- Kč od 1.1.2014 ) (územně samosprávné celky) ZPŘ od 3.000.000,- Kč do 10.000.000,- Kč

Druhy řízení hodné pro VZ na stavební práce Zjednodušené podlimitní řízení (ZPŘ) Otevřené řízení (OŘ) Užší řízení (UŘ) Jednací řízení s uveřejněním (JŘSU) – výjimečně Jednací řízení bez uveřejnění (JŘBU) - pro vícepráce

Zjednodušené podlimitní § 38 ZVZ Zakázky do 10 mil. Kč nevyžaduje předběžné oznámení ani odůvodnění zakázky! výzva k podání nabídek min. 5 zájemcům + profil zadavatele ZD povinně na profilu (netextová část ZD – lze na vyžádání) nabídku může podat i neoslovený zájemce/uchazeč lhůta pro podání nabídek min. 15 dní zjednodušené prokazování kvalifikace – v nabídce pouze ČP, vybraný dodavatel před uzavřením smlouvy originály dokladů vyloučení a výběr lze oznámit pouze na profilu ( výhrada v ZD) – den zveřejnění = den doručení námitky do 10 dnů

Otevřené řízení § 27 Zakázky od 3 mil. Kč vyžaduje předběžné oznámení a odůvodnění zakázky! oznamuje se zveřejněním ve Věstníku veřejných zakázek (ISVZ) ZD i dodatečné info povinně na profilu (netextová část ZD – lze na vyžádání) Odůvodnění dle § 156 do 3 dnů od uveřejnění oznámení v ISVZ na profilu lhůta pro podání nabídek min. 22 dní podlimitní, min. 33 dní významná podlimitní min. 52 dní nadlimitní, min. 78 dní významná nadlimitní možnost zkrátit lhůty o 5 dnů - uveřejnění celé ZD na profilu

Užší řízení § 28 Zakázky od 3 mil. Kč vyžaduje předběžné oznámení a odůvodnění zakázky! oznamuje se zveřejněním ve Věstníku veřejných zakázek (ISVZ) KD povinně na profilu ode dne uveřejnění v ISVZ ZD povinně na profilu ode dne uveřejnění v ISVZ (netextová část ZD jako příloha výzvy k podání nabídek nebo na vyžádání) Odůvodnění dle § 156 do 3 dnů od uveřejnění oznámení v ISVZ na profilu Omezování počtu nepřípustné!! (obrana a sektoráři - mohou omezit dle kvalifikace) Vše musí zvřejnit kiž na počátku

Užší řízení - lhůty lhůta pro podání žádostí (nelze zkrátit) 15 dní u podlimitních, min. 23 dní významná podlimitní 37 dní u nadlimitních, min. 56 dní významná nadlimitní lhůta pro podání nabídek (lze zkrátit o 5 dnů - celá ZD na profilu) min. 15 dní podlimitní, min. 23 dní významná podlimitní min. 40 dní nadlimitní, min. 60 dní významná nadlimitní VVZ nad 50 mil. Kč UŘ – 30 + 23+23= 76 dnů OŘ – 30 + 33 = 63 dnů VVZ nad 300 mil. Kč UŘ – 30+ 56+ 60 = 146 dnů (4,5 měsíců) OŘ – 30 + 78= 108 dnů

Jednací řízení s uveřejněním využití pro stavební práce omezené jako navazující na zrušené – v původním ZŘ nepřijatelné nabídky veřzad výjimečně, sektor kdykoliv Povinné PO, pokud nejde o postup dle § 22 odst. 1 a 2 (navazující řízení) zrušeno omezování počtu zájemců

Jednací řízení bez uveřejnění §23 pro stavební práce lze použít jako navazující , pokud v předchozím řízení -žádné nabídky nebo pouze nevhodné nabídky nebo žádné žádosti o účast v krajně naléhavém případě (povodně) pro dodatečné stavební práce (vícepráce) pro nové stavební práce zadávané na základě opčního práva není nutno PO ani odůvodnění VZ možno zveřejnit v ISVZ oznámení o záměru uzavřít smlouvu 30 dnů předem nutno zveřejnit výsledek v ISVZ do 15 dnů od uzavření smlouvy písemná zpráva zadavatele do 15 dní od ukončení zadávacího řízení uveřejnit na profilu ! Kdy je ukončeno zadávací řízení??

JŘBU pro dodatečné stavební práce § 23 odst. 7 a) a 34 odst. 5 b) NE písemná výzva k jednání, NE ZD, NE kvalifikace ANO odůvodnění nezbytnosti zadávaných stavebních prací zadavatel je nezpůsobil a nemohl je předvídat jsou nutné pro dokončení původní stavby a nelze je od ní technicky či ekonomicky oddělit vejdou se do 20% ceny původní stavby ANO – písemný soupis prací – oceněný VV Vyčíslit vícepráce i méněpráce – do limitu pouze vícepráce Dodatek ke smlouvě ??? ANO/NE?? Rezerva ANO/NE??

ZD na stavební práce §§ 44 – 46, vyhláška č. 230 účinná od 1.9. 2012 ZD musí obsahovat (pro všechny VZ na stavební práce – ZMR?) projektovou dokumentaci pro provedení stavby (RDS) – i v případě, že realizace VZ nevyžaduje stavební povolení nebo ohlášení soupis stavebních prací, dodávek a služeb s VV , rovněž v elektronické podobě obchodní podmínky min. v rozsahu dle vyhlášky obchodní názvy v ZD ano, pokud to nepovede k neodůvodněnému omezení hospodářské soutěže, vždy nutno umožnit použití i jiných, kvalitativně a technicky obdobných řešení omezení subdodavatelů – ano ale pouze věcně změna zadávacích podmínek = prodloužení lhůty pro podání nabídek, pokud má vliv na okruh dodavatelů, pak o celou lhůtu

ZD na stavební práce - RDS Dokumentace pro provedení stavby (RDS) upravuje vyhl. č. 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb členění na stavební objekty, inženýrské objekty a provozní soubory zatřídění objektů dle klasifikace stavebních objektů v podrobnostech, které jednoznačně vymezují předmět VZ – hmotové, materiálové, stavebně-technické, technologické, dispoziční a provozní vlastnosti, vzhled a jakost za úplnost a správnost odpovídá zadavatel!!!

ZD na stavební práce – soupis prací Soupis prací - podrobně definován ve vyhlášce 230 podrobný popis všech stavebních prací, dodávek a služeb nezbytných k úplné realizaci VZ členění soupisu na stavební objekty, inženýrské objekty a provozní soubory každý objekt vlastní položkový soupis prací s rekapitulací povinná rekapitulace všech soupisů definice položek a jejich obsahu, VV, elektronické podoby a ostatních pojmů je možno vymezit odkazem na použitou cenovou soustavu nutno zpřístupnit dálkově nebo jako součást ZD! shodná alespoň pro 1 objekt, soubor Tzv. preliminář – lze či nikoliv??

ZD na stavební práce - soupis prací vedlejší náklady a ostatní náklady v samostatném soupisu jako samostatné položky vedlejší náklady zařízení staveniště náklady na umístění stavby náklady na provozní a dopravní opatření ostatní náklady dokumentace skutečného provedení geodetické zaměření publicita projektu

ZD na stavební práce - soupis prací Elektronická podoba soupisu prací otevřený, volně dostupný formát musí umožňovat transfery dat a jejich zpracování různými SW produkty jednotný formát pro celou VZ musí umožnit doplnění údajů požadovaných ZD (cen položek) pokyny pro zpracování musí být v ZD MMR - vzor XML formátu

ZD na stavební práce - obchodní podmínky obchodní podmínky v rozsahu dle vyhlášky 231/2012 mohou být vymezeny formou závazného návrhu SOD nebo v ZD odpovědnost za správnost dokumentace (ZD) má zadavatel a nesmí ji přenášet na zhotovitele jediná zákonná podmínka : TDI nesmí provádět dodavatel ani osoba s ním propojená!

ZD na stavební práce - obchodní podmínky Vyhláška 231 účinná od 1.9.2012 platí pouze pro veřejné zadavatele ukládá povinnost vymezit: lhůty předání a převzetí příslušné dokumentace?? podmínky předání a převzetí staveniště, jeho zabezpečení, odstranění a vyklizení způsob předání a převzetí díla podmínky pro změnu subdodavatele kvalifikace způsob zajištění řádného plnění?? zásady kontroly , kontrolní dny délku záruční doby Je to dostatečné – co chybí?? Veřzad může stanovit i další podmínky, musí ale odůvodnit! Vymezení předmětu smlouvy a rozsahu díla Místo plnění ujednání o ceně Platební podmínky, Sankce Požadavek předložit subdodavatele Souhlas se zveřejněním smlouvy Co vše má odůvodnit ??? Délku požadované záruk nikoliv, když je součástí vyhlášky??

Odůvodnění VZ na stavební práce zveřejní se do 3 prac. dní od uveřejnění OŘ nebo UŘ v ISVZ obsahuje odůvodnění účelnosti přiměřenosti požadavků na TKP vymezení obchodních a technických podmínek ve vztahu k potřebám zdůvodnění kritérií a způsobu hodnocení ve vztahu k potřebám u významných VZ předkládá se vládě (s oponenturou) či zastupitelstvu, u PO orgánu odpovědnému za hospodaření schválení je podmínkou zahájení Neplatí pro ZPŘ, JŘSU u opakované VZ, některé JŘBU

Odůvodnění obchodních podmínek Odůvodnění obchodních podmínek na stavební práce Vyhláška 232/2012 § 4 řeší pouze dodávky a služby – stavební práce výslovně vyjmuty příloha č. 1 k vyhlášce – odůvodnění obchodních podmínek na stavební práce neobsahuje Vyhláška č. 231/2012 obchodní podmínky nad rámec této vyhlášky nutno odůvodnit lhůty plnění, doba záruky se nezdůvodňuje??? předmět plnění, místo plnění, platební podmínky, cenová ujednání, sankce, pojištění – vše je nutné zdůvodnit ??? požadavek na předložení seznamu subdodavatelů – zdůvodnit? je možné chtít v rámci obchodních podmínek ISO ??? Vymezení předmětu smlouvy a rozsahu díla Místo plnění ujednání o ceně Platební podmínky, Sankce Co vše má odůvodnit ??? Délku požadované záruk nikoliv, když je součástí vyhlášky??

Odůvodnění technických podmínek Odůvodnění technických podmínek na stavební práce Vyhláška 232 - §5 odůvodní se jen technické podmínky nad rozsah stanovený v § 44 odst. 4 ZVZ – nad rozsah RDS a soupisu prací ???

TKP a odůvodnění přiměřenosti Technické kvalifikační předpoklady pro stavební zakázky §56 odst. 3 – veřzad může požadovat: obdobné zakázky za za posledních 5 let prokázání seznamem a osvědčením objednatelů může připustit i doklad o uskutečněném plnění?? jednotlivé obdobné zakázky max. do 50% PH VZ v součtu max. dvojnásobek PH VZ – jinak odůvodnit (= 4*50%) Vymezení předmětu smlouvy a rozsahu díla

TKP a odůvodnění přiměřenosti Technické kvalifikační předpoklady pro stavební zakázky veřzad může požadovat: Seznam techniků a technických útvarů nesmí omezit na vlastní zaměstnance max. 3 – jinak musí odůvodnit Osvědčení o vzdělání a odborné kvalifikaci osob odpovědných za vedení realizace max. 5 let odborné kvalifikace – jinak odůvodnit Přehled průměrného ročního počtu zaměstnanců nutno vždy odůvodnit

TKP a odůvodnění přiměřenosti Technické kvalifikační předpoklady pro stavební zakázky veřzad může požadovat: Přehled nástrojů a pomůcek, provozních a technických zařízení vždy odůvodnit Opatření v oblasti řízení z hlediska ochrany životního prostředí – je-li to odůvodněno předmětem VZ – odkaz na EMAS vyhláška neřeší (ISO ano či ne??)

TKP a odůvodnění přiměřenosti Technické kvalifikační předpoklady pro stavební zakázky veřzad nemůže požadovat: ??? Certifikát systému řízení jakosti dle norem ISO řady 9000 Certifikát systému řízení z hlediska bezpečnosti práce OHSAS Certifikát systému řízení z hlediska ochrany životního prostředí ISO řady 14000 ?? Může požadovat v obchodních podmínkách ??

Způsob hodnocení a odůvodnění § 78 ZVZ a §6 vyhlášky č. 232 kritériem nemohou být kvalifikační předpoklady smluvní podmínky, jejichž účelem je zajištění povinností dodavatele (sankce, bankovní záruky apod.) platební podmínky Kritériem mohou být nejnižší nabídková cena (u staveb vhodné kritérium) ekonomická výhodnost nabídky dílčí kritéria musí vyjadřovat vztah užitné hodnoty a ceny musí se vztahovat k nabízenému plnění cena musí mít alespoň 80% váhu, jinak nutno zdůvodnit Vhodná kritéria: Doba uzavírek Doba plnění Technická úroveň nabízeného plnění (pro technologické stavby)

Způsob hodnocení a odůvodnění Způsob hodnocení včetně metody je nutné uvést v ZD Váhy jednotlivých kritérií je nutné uvést v oznámení či výzvě, nikoliv pouze v ZD Kritéria hodnocení nutno odůvodnit vždy, i v případě hodnocení pouze ceny Při otevírání obálek se čtou údaje z nabídek odpovídající číselně vyjádřitelným hodnotícím kritériím! Jako prostředek hodnocení nabídek nelze u stavebních prací použít elektronickou aukci ?

Posouzení kvalifikace Posouzení splnění kvalifikace zadavatel, zvláštní komise nebo hodnotící komise protokol o posouzení kvalifikace – nové náležitosti §59 odst. 5, 6 název dokladu, kterými uchazeč prokazuje TKP označení osoby, která doklad vyhotovila datum vyhotovení dokladu označení obdobných dodávek, služeb a stavebních prací poskytnutých dodavatelem identifikace subdodavatele, který prokazuje za dodavatele kvalifikaci a název a datum uzavření smlouvy s tímto subdodavatelem jména dodavatelů, které zadavatel vyzval k doplnění a označení dokladů, které byly doloženy dodatečně Lze vyzvat k doplnění, ale skutečnosti rozhodné pro splnění kvalifikace musely nastat ve lhůtě pro podání nabídek!

Posouzení nabídek kontrola úplnosti a posouzení splnění zadávacích podmínek obsah nabídky návrh smlouvy, VV + ostatní náležitosti dle požadavků seznam „statutárů“ pracujících v posledních třech letech u zadavatele (co předkládá, když nepracovali?) u a.s. – seznam vlastníků akcií nad 10% vyhotovený ve lhůtě pro podání nabídek ČP – o tom, že uchazeč neuzavřel zakázanou dohodu (bid rigging) poslední tři uvedené lze na základě výzvy zadavatele doplnit nově nutno posoudit podrobně úplnost soupis prací!

Posouzení nabídek Posouzení soupisu prací s výkazem výměr kontrola souladu a úplnosti kontrola výpočtu kontrola cen jednotlivých položek nulové položky - zdůvodnit/vyloučit? mimořádně nízké ceny položek – zdůvodnit/vyloučit? zjevná početní chyba téměř vždy má vliv na celkovou cenu? chybu způsobil zadavatel? (špatný vzorec) –??

Hodnotící komise požadavky na počet, složení a odbornost se nemění rozšíření požadavků na nepodjatost – členové HK nesmí: se podílet na zpracování nabídky jim vzniknout osobní výhoda nebo újma se zřetelem k výsledku řízení mít osobní zájem na zadání zakázky je spojovat s uchazeči osobní ani pracovní či jiný obdobný poměr od 1.1.2014 povinně v HK u nadlimitních VZ osoba se zvláštní způsobilostí povinně v HK u nadlimitních VZ na stavební práce osoba s odbornou způsobilostí (autorizací) min. 9 členů u významných VZ státních zadavatelů, z toho 2/3 odborníci a 1 ze seznamu hodnotitelů – jmenuje ji vláda

Uzavření smlouvy uzavřená smlouva musí odpovídat návrhu z vítězné nabídky o smlouvě není možno dále jednat s výjimkou JŘSU a JŘBU zákaz podstatných změn smlouvy: rozšíření předmětu (není dotčeno JŘBU) x co zúžení předmětu VZ?? potenciální účast jiných dodavatelů potenciální vliv na výběr mění ek. rovnováhu ve prospěch dodavatele

Zveřejnění smlouvy §147a na profilu zadavatele smlouvy od 500.000,- Kč celé znění smlouvy včetně příloh do 15 dnů od uzavření všechny dodatky skutečnou cenu zakázky do 90 dnů od splnění smlouvy nebo u smluv delších než 1 rok do 31.3. následujícího roku seznam subdodavatelů nad 10% (VVZ 5% ) do 90 dnů nebo 31.3., které musí sdělit dodavatel do 60 dnů od splnění smlouvy nebo do 28.2. seznam vlastníků akcií subdodavatele nad 10% x seznam vlastníků akcií dodavatele se nezveřejňuje (je skryt v nabídce)?

Děkuji za pozornost  www.competconsult.cz