ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv člověka na životní prostředí
Advertisements

Od lovců k zemědělcům NEOLITICKÁ REVOLUCE.
Život na venkově.
VY_32_INOVACE_20 Opakování Asie
Příroda ovlivňuje člověka
Co evropany rozděluje a co spojuje
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
Vznik státních útvarů I.
Městská sídla, proces urbanizace, suburbanizace
PRAVĚK.
 v roce 2012 žije na Zemi přes 7 miliard obyvatel.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
Sídla.
Demografie je věda, která se zabývá:
Určujeme podle několika hledisek:
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín GEOGRAFIE SÍDEL – MĚSTSKÉ OSÍDLENÍ.
Sídla.
Co všechno lidé potřebují k přežití?
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Název Světová ekonomika - úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Krajina a krajinná sféra
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
Studijní info.
Krajina a životní prostředí
Stupeň rozvoje států světa
Obyvatelstvo ČR
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Urbanizační procesy Evropský sociální fond
EKUMENA území trvale obydlená a intenzivně využívaná člověkem.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
OBYVATELSTVO. Geografie obyvatelstva OBJEKT: Člověk a společnost PŘEDMĚT:Stav a zákonitosti rozmístění, dynamiky a struktury obyvatelstva - stav: Výsledek.
KRAJE ČR HLAVNÍ MĚSTO PRAHA.
Název Sídla - venkovská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Sídla. místo koncentrace hospodářství a ubytování obyvatelstva - jde o základní centrum lidské aktivity. Studiem sídelních útvarů se zabývá věda zvaná.
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
SÍDELNÍ STRUKTURA ČESKÁ REPUBLIKA.
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Centrum rozvoje venkova Olomouckého kraje 27. listopadu, hotel FIT v Přerově Obnova a rozvoj vesnic, občanského vybavení a služby na ochranu kulturního.
ČESKO a jeho krajina.
Dějepis Doba kamenná 1.
KULTURNÍ KRAJINA.
místem koncentrace hospodářské činnosti a ubytování obyvatelstva.
Opakování: Co je to SWOT analýza? Z jakých prvků se skládá SWOT analýzy? Co je to krajinný prvek?
Hospodářství.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
Světové hospodářství.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Vzájemné vztahy mezi člověkem a ŽP. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
VY_32_INOVACE_Vac_II_07 Afrika –obyvatelstvo
Krajina Co to je krajina?
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
HISTORICKÝ VÝVOJ VZTAHŮ ČLOVĚKA A PROSTŘEDÍ
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Západní Evropa.
Základní charakteristika a hlavní rysy (Učebnice strana 52 – 59)
Demografie je věda, která se zabývá:
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE LIDSKÉ SPOLEČNOSTI

ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE LIDSKÉ SPOLEČNOSTI DRUH CIVILIZACE počátek kdy/kde děj způsob života způsob obživy vztah člověka k přírodnímu prostředí CIVILIZACE LOVCŮ A SBĚRAČŮ CIVILIZACE ZEMĚDĚLSKÁ CIVILIZACE INDUSTRIÁLNÍ CIVILIZACE POSTINDUSTRIÁLNÍ

Počátek kde, kdy, jak? Východní Afrika před více než 3 miliony lety CIVILIZACE LOVCŮ A SBĚRAČŮ Východní Afrika před více než 3 miliony lety ZEMĚDĚLSKÁ Úrodný půlměsíc, Mezopotámie 10 000 let př.n. l. Neolitická revoluce INDUSTRIÁLNÍ Západní Evropa, Anglie 17.-18. století Industriální revoluce POSTINDUSTRIÁLNÍ Severní Amerika,západní Evropa 2. pol. 20. století Informační revoluce

2006 1974 Nejstarší kosterní pozůstatky předchůdců člověka byly nalezeny ve východní Africe (Olduvaiská rokle na území dnešní Tanzánie) náleží druhu Australopitecus afarensis a jsou staré více než 3,3 miliony let australopitecus afarensis je součástí přímé vývojové linie dnešního člověka

Způsob života kočovný způsob života přechodná sídla CIVILIZACE LOVCŮ A SBĚRAČŮ kočovný způsob života přechodná sídla ZEMĚDĚLSKÁ přechod k usedlému způsobu života první stálá sídla (z 90% venkovská) INDUSTRIÁLNÍ rozvoj městského způsobu života stěhování z venkova do měst (urbanizace) POSTINDUSTRIÁLNÍ vysoký stupeň urbanizace stěhování na okraje měst (suburbanizace) „odtržení“ od přírod. prostředí

Způsob obživy lov, rybolov, sběr plodů vznik a rozvoj zemědělství CIVILIZACE LOVCŮ A SBĚRAČŮ lov, rybolov, sběr plodů ZEMĚDĚLSKÁ vznik a rozvoj zemědělství INDUSTRIÁLNÍ vznik a rozvoj průmyslu (lidskou práci nahrazují stroje) rozvoj dopravy POSTINDUSTRIÁLNÍ vysoký podíl zaměstnaných v nevýrobní sféře (rozvoj služeb) růst úlohy vzdělání

Vztah k přírodnímu prostředí CIVILIZACE LOVCŮ A SBĚRAČŮ život člověka určován přírodou (determinace) využívání obnovitelných zdrojů CIVILIZACE ZEMĚDĚLSKÁ počátky přeměny přírodní krajiny v krajinu kulturní (konkurence) využívání obnovitelných zdrojů CIVILIZACE INDUSTRIÁLNÍ intenzívní využívání neobnovitelných zdrojů znehodnocování obnovit.zdrojů produkce odpadů (konkurence) CIVILIZACE POSTINDUSTRIÁLNÍ vyčerpání neobnovit. zdrojů návrat k obnovitelným zdrojům ochrana přírodního prostředí obnova krajiny (rekultivace)