ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti I/2 VY_12_INOVACE_30/36 – sada č.2 Autor: Helena Jordánová, Mgr. Období: září 2011 – červen 2012 Ročník: Vzdělávací oblast: prvouka SPOJENÍ ŽIVÉ A NEŽIVÉ PŘÍRODY. Anotace: Výukový materiál je možno použít v tematickém celku Neživá příroda, Podmínky života Žáci se pokusí sestavit časový postup růstu fazole zahradní. Mohou si fazoli nasadit na školním pozemku a své předpoklady zkontrolovat.
Pro život živých organismů potřebujeme neživou přírodu, ale každý organismus potřebuje jiné podmínky, jiné množství tepla, světla, kyslíku, atd. Zaměřme se na rostliny a pokusme se nyní pěstovat různé druhy. Jaké optimální podmínky bude potřebovat pro svůj zdravý růst kaktus, fazole, citron a brambor. KAKTUSFAZOLECITRONBRAMBOR TEPLO SVĚTLO PŮDA VODA KYSLÍK
Jak vypěstovat krásné zdravé velké fazole? Seřaď věty podle pracovního „sázecího“ postupu. 1. Rostliny fazole přichytím k opoře provázky. 2. Udělám důlek a zasadím semínka. 3. Pokud včely opylily květy fazole začínají se tvořit první lusky. 4. Průběžně zalévám, aby hlína nevyschla. 5. Připravím půdu pro sázení – prokypřím a navlhčím. 6. Po zaschnutí rostliny lusky otrhám a vyloupu semena. 7. Když vyroste malá rostlinka, dám ji oporu pro růst. 8. Nezapomínám často a přiměřeně zalévat a kypřit okolo fazole. 9. Semínka přihrnu hlínou a lehce zaleji.
Obrázky byly použity z klipartu MS.