Syntaktická cvi č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30 Téma: ČESKÝ JAZYK – SYNTAX VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30
AnotaceInteraktivní opakování učiva AutorMgr. Monika Dudová Vytvořeno dne Ověřeno dne ve tříděVII.A Jazykčeština Očekávaný výstupŽák si využívá znalosti o skladbě Speciální potřebyžádné Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborČeský jazyk a literatura Tematický okruhJazyková výchova TémaSyntax Klíčová slovaVětné členy, podmět, předmět, příslovečné určení, Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání –II. stupeň Věková skupina12-15 let
Určete větné členy vztahující se k podobám slovesa ČÍST Milan čte. Karel čte dopis. Monika čte babičce. Čte doma. Čte večer. Jana čte rychle. Milan čte. Karel čte dopis. Monika čte babičce. Čte doma. Čte večer. Jana čte rychle.
Správné řešení Milan čte.podmět Karel čte dopis.předmět Monika čte babičce. předmět Čte doma.PUM Čte večer.PUČ Jana čte rychle.PUZ
Určete větnou platnost slova VEČER v těchto větách: Hosté básnického večera se sešli v aule. Velmi jsem se těšil na večer. Večer jsem vyrazili do kina. Večer je nádherný. přívlastek neshodný předmět příslovečné určení času podmět
Spojte přísudky s podměty každýmňoukají kočkyse napil listíjsou mokré žíznivýse bál kapkyse stala tetou Lenkapoletovalo
Určete podmět v následujících větách Hlásily to hlasatelky ve ve č erních zprávách. Bylo to ohlášeno v televizním vysílání. Hlásily to v rádiu.
Kterým větným členem je vyznačené slovo? Hlásily to hlasatelky ve ve č erních zprávách. Bylo to ohlášeno v televizním vysílání. Hlásily to v rádiu. předmět podmět předmět
POUŽITÉ ZDROJE: ČESKÝ JAZYK 7. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, s ISBN