Velikost výrobní dávky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nauka o podniku Seminář 7..
Advertisements

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
Shrnutí výhod při použití plukotraku 1.
Ilustrace síťové analýzy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Transformátory (Učebnice strana 42 – 44)
Lean Six Sigma MÚ Kopřivnice.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Číslo hodiny: PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ.
Modely řízení zásob I. Deterministické
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Modely řízení zásob Základní pojmy Deterministické modely
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Paretův diagram důležitý nástroj manažerského rozhodování, který umožňuje stanovit priority při řešení problémů s jakostí napomáhá oddělit podstatné faktory.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
ŘÍZENÍ ZÁSOB.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Dynamické rozvozní úlohy
WINALITE Jeden svět Jeden tým Jeden sen Zveme Vás ke spolupráci
Lineární programování Simplexový algoritmus
Aplikace lineárního programování
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Desetinný zlomek Helena Půlkrábková.
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
výpočet obvodu a obsahu
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
velikonočních perníčků
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Procenta.
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
_________________________________________
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Projekt – úkoly, zdroje, vazby úkolů, náklady Ing. Jiří Šilhán.
Deterministické modely zásob Model s optimální velikostí objednávky
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Úvod do podnikových financí
Konduktometrie.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Mikroekonomie I Chování spotřebitele, poptávka na trhu produktů
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Příklad postupu operačního výzkumu
v programu MS PowerPoint
Pstruh obecný (70 cm). Pstruh obecný (70 cm) Pstruh americký (70 cm)
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
OBALY FIDJI, BORA, PRAHA, ENERGY, ERTECO, JACINTHE... NA OBJEDNÁVCE NUTNO ZDŮRAZNIT ODKAZ NA TUTO AKCI.
Systémy hromadné obsluhy
Měření objemu pevného tělesa
Mikroekonomie I Trh kapitálu a kapitálových statků
4.Kalkulace nákladů.
Hospodaření se zaměstnanci 41.hodina. Hospodaření se zaměstnanci Výpočty jednotlivých forem mezd 1.mzda časová = mzdový tarif x počet odpracovaných hodin.
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a osobní finance pro každého cílová skupina 56% mužů, 44% ženy 25% ve věku let, 24%
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Účetní odpisy Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE2.OA
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE: SBĚRACÍ LISY
Znaky dělitelnosti.
VY_32_INOVACE_11-16 Mechanika II. Tuhé těleso – test.
MĚŘENÍ VÝSLEDKU HOSPODAŘENÍ
LOGISTICKÉ SYSTÉMY /14.
5 Optimalizace zásob Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Nákup operativní Ivan Gros odsouhlasení dodacího listu s fakturou pro účtárnu Výchozí stav: pro každou položku vybrán dodavatel uzavřena.
Se stochastickou poptávkou
6 Řízení zásob a sortimentu analýzou ABC
Transkript prezentace:

Velikost výrobní dávky

1. Pevná velikost dávky q Př.: velikost dávky je dána velikostí aparátu a nelze ji z technologických důvodů měnit Lze jen upravit časový rozvrh tak, aby byly uspokojeny požadavky zákazníka Např. pro velikost dávky 100 (výchozí stav zásob = 0): Týden 1 2 3 4 5 6   Požadavek 30 50 10 20 40 150 celkem požadavek D Velikost dávky 100 200 celkem vyrobeno Stav zásob 70 90 prům. stav zásob

2. Velikost dávky rovná požadavku za pevně stanovený počet období Q Př.: počet období je dán délkou dodací lhůty Pozn.: Období s nulovou potřebou se neberou v úvahu Např. pro dva týdny, (výchozí stav zásob = 0): Týden 1 2 3 4 5 6   Požadavek 30 50 10 20 40 150 celkem požadavek D Velikost dávky 80 celkem vyrobeno Stav zásob 9 prům. stav zásob

Metody stanovení velikosti dávky Q 3. Velikost dávky proměnlivá podle požadavku v období Pozn.: Dokonale pružný systém Týden 1 2 3 4 5 6   Požadavek 30 50 10 20 40 150 celkem požadavek Velikost dávky celkem vyrobeno Stav zásob prům. stav zásob

V 1. týdnu dávka velikosti 80 – vystačí až do 4. týdne 4. Optimální velikost dávky – minimalizace jednotkových nákladů Jednorázové náklady na jednu dávku nj Náklady na udržování zásoby ns Náklady na udržování zásoby toho, co se v období spotřebuje, nemá smysl brát v úvahu Velikost dávky má smysl stanovovat jako součet požadavků na zvolený počet období Např. pro skladovací náklady 5.-Kč/ks a týden a jednorázové 200.-Kč na jednu dávku: Týden Požadavek Dávka   náklady jednorázové skladovací Celkem na jedn. 1 30 200 6,67 2 50 80 5.50.1= 250 450 5,63 3 4 10 90 5.50.1+ 5.10.3= 400 600 5 20 110 5.50.1+ 5.10.3+ 5.20.4= 800 1000 9,09 V 1. týdnu dávka velikosti 80 – vystačí až do 4. týdne

Ve 4. týdnu dávka velikosti 70 Týden Požadavek Dávka   náklady jednorázové skladovací Celkem na jedn. 4 10 200 20,00 5 20 30 5.20.1= 100 300 10,00 6 40 70 5.20.1+5.40.2= 500 700 Ve 4. týdnu dávka velikosti 70 Týden 1 2 3 4 5 6   Požadavek 30 50 10 20 40 150 celkem požadavek Velikost dávky 80 70 celkem vyrobeno Stav zásob 60 25 prům. stav zásob

V 1. týdnu dávka velikosti 30 – jen na 1. týden 5. Optimální velikost dávky – minimalizace celkových nákladů Optima dosáhneme v okamžiku, kdy se jednorázové náklady rovnají skladovacím Stačí vypočítat podíl jednorázových a skladovacích nákladů a pro každou velikost dávky vypočítat součin její velikosti a počtu období. Jakmile tato hodnota dosáhne hodnotu vypočteného podílu, nalezli jsme hledanou velikost dávky. Týden Požadavek Dávka 200/5=40 kusotýdnů   Q . T kusodnů 1 30 30.0= <40 2 50 80 30.0+50.1= >40 V 1. týdnu dávka velikosti 30 – jen na 1. týden

Ve 2. týdnu dávka velikosti 60 – stačí do 5. týdne Týden Požadavek Dávka 200/5=40 kusodnů   součin Q . T kusodnů 2 50 50.0= <40 3 50.0+0.1= 4 10 60 50.0+0.1+10.2 20 5 80 50.0+0.1+10.2+20.3 >40 Ve 2. týdnu dávka velikosti 60 – stačí do 5. týdne Týden Požadavek Dávka 200/5=40 kusodnů   součin Q . T kusodnů 5 20 20.0= <40 6 40 60 20.0+40.1= rovno 40 V 5. týdnu dávka velikosti 60 Týden 1 2 3 4 5 6   Požadavek 30 50 10 20 40 150 celkem požadavek Velikost dávky 60 celkem vyrobeno Stav zásob 12 prům. stav zásob

6. Optimální velikost dávky Týden 1 2 3 4 5 6   Požadavek 30 50 10 20 40 180 celkem požadavek Velikost dávky 45 celkem vyrobeno Stav zásob 15 10  0  25 30  13,5 prům. stav zásob