Grafický editor GIMP (8) Úpravy fotografií – aneb ne vždy se nám barevná fotografie podaří nebo se nám lépe hodí černobílá „Dostupné z Metodického portálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafický editor GIMP (4) a zase vrstvy - režimy krytí Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Advertisements

Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Grafický editor GIMP (5) použití režimu vrstev Součet „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Grafický editor GIMP (10)
Grafický editor GIMP (11) Ještě jednou si pohrajeme s filtrem mapování na objekt... „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Grafický editor GIMP (13)
Základy úprav fotografií
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (3)
Grafický editor GIMP (11) Ještě jednou si pohrajeme s filtrem mapování na objekt. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy Grafický editor GIMP (14) „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a.
Grafický editor GIMP (13)
Textové editory Výhody využití počítače k psaní textů
Grafický editor GIMP (9)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (1)
Grafický editor GIMP (10) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a.
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (6)
Grafický editor GIMP (7)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Klikací mapy v GIMPu Tvorba tzv. klikacích (obrázkových) map s pomocí grafického editoru GIMP Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor GIMP (2)
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Řešení polohových konstrukčních úloh
Grafický editor GIMP (2)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Převod na černobílou fotografii VY_32_INOVACE_GR_792.
Grafický editor GIMP (5) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Grafický editor GIMP (9)
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Grafický editor GIMP (4) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  režimy krytí vrstev Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Možnosti úprav fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/49 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Obrázky po stole VY_32_INOVACE_GR_790. OBRÁZKY ROZHÁZENÉ PO STOLE Zadání: Uspořádejte obrázky tak, aby působily jako náhodně rozházené po stole. Obrázkům.
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Grafický editor GIMP (7) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  úprava kácejících se linií, horizontu  klonovací razítko Dostupné z Metodického.
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor GIMP (13)
Grafický editor GIMP (3)
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Grafický editor GIMP (8)
Grafický editor GIMP (12)
Grafický editor GIMP (10)
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Grafický editor GIMP (9)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Barevné úpravy snímku
Grafický editor GIMP (5)
Grafický editor GIMP (6)
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Grafický editor GIMP (5)
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Grafický editor GIMP (6)
Transkript prezentace:

Grafický editor GIMP (8) Úpravy fotografií – aneb ne vždy se nám barevná fotografie podaří nebo se nám lépe hodí černobílá „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“ Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk

Tuto úpravu můžeme použít nejčastěji tam, kde automatika fotoaparátu nezvládne funkci automatického vyvážení barev. Použijeme funkce Nástroje…Nástroje Barev…Úrovně Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“ Úprava vyvážení barev

Pod histogramem (graf histogramu udává zastoupení jednotlivých jasových složek na snímku) najdeme tři šipky – jejich posunem se dá změnit úroveň jasu snímku (již jsme používali!!) Dále upravíme celkovou barevnost snímku Nástroje…Nástroje barev…Vyvážení barev Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“

Ponechte zatrženou hodnotu Zachovat světlost – změna barevnosti se neodrazí na jasu snímku V červeném rámečku je původní vzhled snímku Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“ Všimněte si, že na koncích každého ze tří posuvníků jsou tzv. doplňkové barvy – např. oranžový nádech odstraníme posunutím prvního posuvníku vlevo a třetího vpravo

Černobílé fotografie mají pořád svůj půvab. U některých motivů může být černobílé provedení mnohem působivější. Můžeme obrázky jednoduše převést do černobílého provedení pomocí funkce Obrázek…Režim…Odstíny šedi Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“ Napodobení černobílé fotografie Takto vytvořená černobílá fotografie ale nemá pořád ten charakter, atmosféru, fotografie černobílé

Zlepšit se dá několika způsoby Ukážeme si jeden z nich Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“ Pro převod do černobílého podání zvolíme Barvy…Mapa…Mapování z přechodu – tato funkce zajistí zachování celého spektra odstínů šedi. (V panelu nástrojů máme nastavenu horní barvu černou a spodní bílou) Výsledný snímek je i přes to zpravidla příliš plochý a šedivý. Mohli bychom to napravit funkcí Úrovně ale zkusíme něco jiného.

Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“ Využijeme Filtry…Vylepšení…Maskovat rozostření Posuvník Poloměr nastavíme až téměř k pravému okraji (asi 100), Míru na hodnotu 0,50 a Práh necháme na 0 Operace je poměrně hodně náročná na čas, budeme si tedy muset po stisknutí tlačítka Budiž nějakou dobu počkat.

Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“ Na závěr můžeme do snímku přidat šum, který bude napodobovat filmové zrno. Filtry…Šum…RGB šum (hodnota cca 0,08 – záleží na snímku, musíme vyzkoušet)

Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“ Porovnejte výsledek

Příště: Úpravy fotografií – efekty pro vytváření grafických prvků (novinový tisk, filmový pás, kostka … Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Použitá literatura: VYBÍRAL, Josef. GIMP : Praktická uživatelská příručka. 2. aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, a.s., s., CD. ISBN STEIGER,Jiří. Seriál návodů: Jak …, Computer. Brno : CPress Media, a.s.. Použité fotografie: autor © Jaroslav Zavadil LOGO Wilbera : Tuomas Kuosmanen () „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“ Samostatná práce: Vyzkoušejte si úpravy na fotografiích, které vám dá k dispozici učitel nebo které jste sami vyfotografovali. V jakých případech se vám více líbí použití černobílé fotografie a proč?