zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Hudba v pravěku Vývoj hudební kultury
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_02Sada: 03 Ověření ve výuce: 23.října 2011 Datum:
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 4D7/B - 12.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_01 Sada: 03 Ověření ve výuce: Matematika Datum:
VÝZNAMNÁ SOUČÁST MODERNÍ POPULÁRNÍ HUDBY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_10.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_05.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Původ hudby, pravěk, starověk
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Řečtí bohové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Registrační číslo projektu:
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. července 2012
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Číslo a název šablony klíčové aktivity
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
-jak vypadala prvotní hudba? -proč se hudba objevuje - důvody?
Název projektu: Inovací ke kvalitě na ZŠ Rosice
Periodizace nonartificiální hudby
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Původ hudby, pravěk, starověk
Prameny hudby Starověké kultury Starožidovská kultura úkoly Dějiny evropské hudby.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Hudba ve starověku Autor.
Středověk Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_07_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Píseň a její hudební forma Základní škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Hudba v období antiky Autor.
Počátky hudebních dějin v Čechách
KULTURA A UMĚNÍ ANTICKÉHO ŘECKA
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Hudba ve starověku
VY_32_Inovace_ Antická literatura Český jazyk 8. ročník
Jazz a swing v české hudbě
Název školy: Základní škola Netvořice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 8. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
CESTA Z PRAVĚKU STAROVĚK ICT 2 – část
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1080 Šablona: 32_01 Sada: 01 Ověření ve výuce: Hudební výchova Datum: 20.9.2011 Třída: 8.B

Antická hudba Předmět: Hudební výchova Ročník: 8. Klíčová slova: Hymnus, žalm, zpěv epický a lyrický, aulos, kithara, lyra, Panova flétna Jméno autora: MgA. Věra Trojanová Škola – adresa: ZŠ Úvaly, okres Prah-východ nám. A. z Pardubic 8, Úvaly

Řecká kultura

Základem antického umění je umění řecké, které se stalo kolébkou kultury evropské. Hudba zde zaujímala významné postavení, byl zastáván názor, že může převychovat umravňovat a formovat člověka.

Uplatnění hudby V řeckém dramatu (Homér – Illias a Odysea, Euripides – Orestes Sofokles – Král Oidipus, Antigona Hudba byla součástí sportovních soutěží a oslav - olympijské hry - „velké dionýsie“

Řečtí bohové a umění Dionýsos je v řecké mytologii synem nejvyššího boha Dia. je bohem vína a nespoutaného veselí.

Apollon byl pokládán za boha vysokého hudebního umění Pan, lesní bůh, byl patronem hudby lidové

Hudební nástroje Kithara Lyra Aulos (předchůdce hoboje) Varhany (vodní) Bicí Panova flétna

Nejrozšířenější formy byly hymny (oslavné písně) Dochované památky Seikilova píseň 2 hymny na boha Apollona Zpěváci zpívali sólově i sborově za doprovodu hudebních nástrojů. Nejrozšířenější formy byly hymny (oslavné písně) a žalmy.

Římská kultura Římané neměli před přijetím helénského řeckého umění výraznou vlastní kulturu. Dále řecké umění rozvíjeli, ovšem v době úpadku římského impéria hudba zcela ztratila své výsadní postavení. Začíná se formovat nová kultura – křesťanská.

Co si pamatuješ? Co mohla podle řeckých filosofů ovlivnit hudba? Kde všude se řecká hudba uplatňovala? Na jaké hudební nástroje hudebníci hráli? Které hudební památky se dochovaly? Jaké 2 hudební formy byly nejvíce uplatňovány? Co víš o římské kultuře? Která kultura navazuje a začíná formovat kulturu evropskou?

Zdroje: http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page http://www.biblicallanguagecenter.com/assets/audio/SEIKILOU_WDH_2006.mp3 staženo 16.9.2011 Použitá literatura: Dr.Dehner, Jan ; Dr.Jůzl, Miloš, CSc. ; Harmáček, Václav ; Dr. Lachout, Karel ; Doc. Dr. Smolka, Jaroslav, CSc.; Řezáčová, Helena ; Šmolík, Jan ; Dr. Švarcová, Jitka. Malá encyklopedie hudby. 1. vydání. Praha:Supraphon, 1983. 736s. ISBN 02-184-83. Mgr.Charalambidis, A. ; PhDr. Pilka, Jiří ; PaedDr. Císař, Zbyněk ; Matoška, Dalibor. Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. 1. vydání. Praha : SPN, 1998.152s. ISBN 80-7235-041-2