N OVÉ PŘÍSTUPY V AKVIZICI ZÁKAZNÍKŮ : REMARKETING A EFEKTIVNÍ ING M AGDALÉNA D IVIŠOVÁ J AN P ENKALA ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware
Obsah Jak navýšit obraty Předpoklady Využití retailu Remarketing ing Shrnutí Remarketing a efektivní ing2
Jak navýšit obraty na e-shopu? Více nových zákazníků Vyšší průměrná účtenka Vyšší obchodní výkonnost webu Více opakovaných objednávek Remarketing a efektivní ing3
Máte předpoklady? Dobrý produkt, dobrá cena, silná značka Marketingové příležitosti Využití moderních technologií a analytických nástrojů Centrální databáze zákazníků Znalost chování zákazníků Retailová síť napojená na online Rychlá schopnost změny Remarketing a efektivní ing4
Využíváte naplno retail? Získání zpětné vazby zákazníků Sběr ů Účinnější cross-sell a up-sell Využití informací o chování zákazníků na webu či v u pro prodej a péči Měření a využití ROPO efektu Remarketing a efektivní ing5
Remarketing Strategie Co můžete nabídnout navíc Velmi přesné cílení (produkty + proměnné) Dobrá práce s frekvencí Nejčastější chyby: –absence motivace –neomezená frekvence –velmi obecné zacílení –čekání na velké publikum –neoptimalizace kreativ a domén –neviditelnost banneru Remarketing a efektivní ing6
Doporučené strategie pro remarketing Přivedení nekonvertujícího návštěvníka Opuštěný nákupní košík Opakovaný prodej Doporučení přátelům Speciální marketingové akce Zvýšení frekvence pro ty, kteří viděli běžné display kampaně Remarketing a efektivní ing7
Kampaně a remarketing přes Adform Remarketing a efektivní ing8 Běžné kreativy Remarketingové kreativy Nezapomeňte na postview konverze a konverze po skončení kampaně Zkuste remarketing na doméně, odkud přišel návštěvník
ing inteligentně a efektivně Správný ing –Správná nabídka –Ve správný čas –Se správnou motivací –Ve správném formátu –Ve správný čas doručení –Pro správného příjemce –Se správným oslovením Remarketing a efektivní ing9
ing – trigger a dávkové kampaně Remarketing a efektivní ing % Dávkové kampaně 4.1% Trigger kampaň Počet odeslaných ů Prodeje 40.2% Trigger kampaně 59.8 % Dávkové kampaně Zdroj:
ing – různé typy kampaní Přechod od dávkového u na individualizovaný pro každého příjemce Kampaně spouštěné na základě akce a času Různé ové kampaně: –Propagační –Transakční –Lifecycle Automatizace Aktualizace dat o zákaznickém chování Remarketing a efektivní ing11
Lifecycle kampaně Uvítací proces nového odběratele Připomenutí opuštěného košíku Připomínka objednání (předvytvoření objednávky) Up-sell kampaně Reaktivace zákazníka Motivace zákazníka zajít do prodejny Další možnosti na základě chování (sdílení na sociální sítě) Remarketing a efektivní ing12
ing - případovka SmartPak.com – eshop s krmením pro koně 24 trigger a transakčních kampaní, 50 unikátních automatizovaných kampaní Před 4 roky tvořil 1% obratu, nyní 37 %, zároveň i výrazný růst v absolutních číslech Jednoznačně nejvyšší návratnost investic z marketingového mixu Remarketing a efektivní ing13
ing - případovka Remarketing a efektivní ing14 SmartPak Newslettery SmartPak Lifecycle & Transakční y Open Rate 17% 64 % vyšší 28% Click-Through Rate 2% 150 % vyšší 5% Conversion Rate 6% 83 % vyšší 11% 175 % vyšší Obrat / 3,2 Kč 16 % vyšší 8,8 Kč Míra odhlášených 0.043% 0.05% Spam Complaint Rate 0.047% 10 % nižší 0.043%
Doporučení pro Vás Využijte možností retailu pro posílení e-shopu Sbírejte maximum informací o návštěvnících a zákaznících a o jejich chování Využijte moderní nástroje pro remarketing a ing Remarketing může rychle a levně zvýšit obraty Neposílejte zákazníkům nerelevantní y, vytvořte lifecycle a transakční kampaně Zkoušejte, optimalizujte, testujte, vyhodnocujte! Remarketing a efektivní ing15
Děkujeme za pozornost! Ing. Magda Divišová, PhD. Ing. Jan Penkala ACOMWARE s.r.o. je partnerem VIV mail s.r.o., výhradního resellera Silverpop v ČR, pro e-shopy a e-retail ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware