Povrch kvádru a krychle

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku 5. ročník
Advertisements

Krychle Síť, povrch, objem
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Lomená čára 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Jízdní řády, grafy a diagramy 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Elektronická učebnice - I
Konstrukce čtverce 5. ročník
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
výpočet obvodu a obsahu
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Elektronická učebnice - I
Obvod a obsah čtverce a obdélníku
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Vzdělávací obor: Matematika
Povrch krychle a kvádru
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Matematika Povrchy těles.
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Objem a povrch ve slovních úlohách
Objem krychle, kvádr - úvod
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Obsahy útvarů a čtvercová síť
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Konstrukce čtverce 4. ročník
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
- Výpočet povrchu tělesa
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Objem a povrch kvádru a krychle
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Povrch krychle a kvádru.
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Povrch krychle.
Transkript prezentace:

Povrch kvádru a krychle Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Vyber ty předměty, které by mohly mít tvar kvádru nebo krychle:

Krychle Krychle je těleso, které má 6 stěn, 8 vrcholů a 12 stran. Síť krychle

S = a . a S = a.a + a.a + a.a + a.a + a.a + a.a S = 6.a.a Povrch krychle vypočítáme, když sečteme obsahy všech jejich stěn. Povrch značíme písmenem S. Stěna krychle má tvar čtverce. Obsah čtverce (obsah jedné stěny) vypočítáme: S = a . a povrch krychle = obsah 6 čtverců S = a.a + a.a + a.a + a.a + a.a + a.a S = 6.a.a

Vypočítej povrch krychle o hraně délky 4 cm. Zápis: a = 4 cm S = x cm 2 Výpočet - obsah stěny krychle: Ss = a . a Ss = 4 . 4 Ss = 16 Ss = 16 cm 2 Povrch krychle: S = 6 . a . a S = 6 . 4 . 4 S = 96 S = 96 cm krychle má 6 stěn 2

výpočet obsahu jedné stěny výpočet povrchu krychle Doplň tabulku: délka hrany krychle výpočet obsahu jedné stěny obsah stěny výpočet povrchu krychle povrch krychle S 8 cm 8 . 8 = 64 64 cm 6 . 64 = 384 384 cm 16 mm 16 . 16 = 256 256 mm 6 . 256 = 1 536 1 536 cm 12 dm 12 . 12 = 144 144 dm 6 . 144 = 864 864 dm 2 m 2 . 2 = 4 4 m 6 . 4 = 24 24 m 2 2 2 2 2 2 2 2

Kvádr Kvádr je těleso, které má 6 stěn, 8 vrcholů a 12 hran.

S = a . b Co pozoruješ? - tři dvojice shodných obdélníků Síť kvádru Obsah obdélníku vypočítáme: c c S = a . b Povrch kvádru vypočítáme když sečteme obsahy všech jeho stěn. a b 1. Obsah červeného obdélníku: S = a . b 2. Obsah modrého obdélníku: S = a. c 3. Obsah žlutého obdélníku: S = b . c

S = a . b + a . b + b . c + b . c + a . c + a . c 1 2 1 2 1 2 můžeš zjednodušit: S = 2 . a . b + 2 . b. c. + 2 . a . c

Vypočítej povrch kvádru, který má rozměry a = 4 cm, b = 6 cm, c = 10 cm. S = 2 . a. b + 2 . b. c + 2 . a . c S = 2 . 4 . 6 + 2 . 6 . 10 + 2 . 4 . 10 S = 48 + 120 + 80 S = 248 S = 248 cm Povrch kvádru je 248 cm. 2 2

o obsahu 15 cm a na zbylé stěny dva obdélníky, každý Vláďa s Kristýnou měli krabici tvaru kvádru. Na dvě stěny nalepili žlutý papír, každý o obsahu 40 cm, na další dvě stěny nalepili dva červené obdélníky, každý o obsahu 15 cm a na zbylé stěny dva obdélníky, každý o obsahu 24 cm. Vypočítej povrch kvádru. 2 2 2 2 158 cm

Tatínek chce natřít dvě bedny: jedna má tvar krychle s hranou 55 cm a druhá má tvar kvádru s rozměry 8 dm, 6 dm a 3 dm. Vypočítej a porovnej povrch obou beden. Na kterou spotřebuje více barvy? S krychle = 18 150 cm 2 S kvádru = 18 000 cm 2 Na bednu tvaru krychle.

Kolik cm tapety je potřeba na polepení krabice tvaru krychle s délkou hrany 25 cm?

Délka hrany nádoby je 7 dm. Kolik cm plechu je třeba na výrobu nádoby tvaru krychle, která je nahoře otevřená (má pouze 5 stěn)? Délka hrany nádoby je 7 dm. 2 245 dm 2

délka – 10 m, šířka – 3 m, hloubka – 2 m. Kolik m dlaždic potřebuje pan Nový na vydláždění svého bazénu? Bazén má rozměry: délka – 10 m, šířka – 3 m, hloubka – 2 m. 2 82 m 2

Blažková, R. a kolektiv Matematika pro 4. ročník základních škol 3. díl Praha: Alter, 2006. ISBN: 80-85775-98-0 Kaslová, M., Jarošová, J., Nechanická, R. Matematika 4 Praha: SPN, 1999. ISBN: 80-7235-097-8 [termocon [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: < http://www.termocon.cz/panelak-roku-2008.html> novadoba-estranky [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: < http://www.novadoba.estranky.cz/clanky/vse-okolo-roku-2012_/1_3_-chufuova-pyramida-v-gize.html > pemi [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: < http://pemi.cz/cs/detail-zbozi/skolni-potreby-1304:1:1/sesit-524-economy-23508.html> solidworks [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: < http://solidworks.caxmix.cz/tuzka-2/>

obalcentrum [online]. [cit. 19. ledna 2013] obalcentrum [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: < http://www.obalcentrum.cz/obaly/plechovky/plechovka-na-barvy-s-vickem-pd-3l-valcova-%5BHU%20029%5D?ItemIdx=7> bazeny-heureka [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: < http://bazeny.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-bazen/> diteti [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: < http://www.diteti.cz/do-pokojicku-skoly-skolky-c10/detska-molitanova-kostka-s-cisly-i81/>