P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Význam, formy a členění.
Advertisements

Vyskytuje se ve třech rovinách:
MARKETING A MANAGEMENT
Zahraniční obchod Obchodní politika.
Zahraniční obchod.
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Evropské soutěžní právo Michal Částek
ROZHODOVÁNÍ O VSTUPU NA ZAHRANIČNÍ TRHY NEPŘÍMÝ VÝVOZ - využívání nezávislé zprostředkovatelské firmy - domácí vývozní velkoobchodník - domácí vývozní.
MEZINÁRODNÍ OBCHOD. Příčiny rozvoje odlišné klimatické a přírodní podmínky odlišný spotřebitelský vkus zvyšování efektivity – dělba práce.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
* ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová.
EXPORT MIMO EU, jak na to? Strategie přístupu na trh Ing. Andrea Heverlová, MBA 16. září 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
Celnictví Význam a druhy cel.
MARKETING.
PŘEDNÁŠKA Č. 4 SPOLEČNÁ OBCHODNÍ POLITIKA – POKRAČOVÁNÍ.
PŘEDNÁŠKA Č. 4 SPOLEČNÁ OBCHODNÍ POLITIKA – POKRAČOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Mezinárodní obchod.
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vnitřní trh ES Dr. Petr Kolář. Charakteristika vnitřního trhu n Cíl: konkurenceschopnost na světovém trhu n Definice (Smlouva ES, čl. 14) „vnitřní trh.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
DISTRIBUCE.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
Právní regulace zahraničně obchodních vztahů ČR aspekt veřejnoprávní –obchod uvnitř EU (intrakomunitární) –obchod s nečlenskými státy aspekt soukromoprávní.
Tržní prostředí.
Model strategie marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Právní regulace zahraničně obchodních vztahů ČR aspekt veřejnoprávní –obchod uvnitř EU (intrakomunitární) –obchod s nečlenskými státy aspekt soukromoprávní.
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Společná obchodní politika EU (CCP) – právní rámec VŠFS seminář 2015.
Vnější hospodářská politika1 V. NÁSTROJE OBCHODNÍ POLITIKY.
TRH (tržní mechanismus)
Právo mezinárodního obchodu  Úvod – systematika mez.obchodních vztahů, roviny úpravy  Mezinárodní ekonomické právo (mez.organizace, WTO, rozbor GATT)
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Mezinárodní právo obchodní, prof. N. Rozehnalová MEZINÁRODNÍ PRÁVO OBCHODNÍ PŘEDNÁŠKA Č. 1.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Digitální učební materiál
Společná obchodní politika
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
SPOLEČNÁ OBCHODNÍ POLITIKA – POKRAČOVÁNÍ
Zahraniční obchod. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Základy ekonomie Seminář 10..
Transkript prezentace:

P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu a) z důvodu rostoucí liberalizace světového obchodu b) zlepšení řízení mezinárodních aktivit

Zapojení české ekonomiky do mezinárodních hosp. vztahů Zapojení české ekonomiky do mezinár. Vztahů je dáno: ČR = malý a saturovaný vnitřní trh nedostatečné vybavení přírodními zdroji vysoký stupeň specializace průmyslu malá vybavenost českých podniků kapitálovými zdroji snaha o zlepšení obchodněpolitických podmínek ve vztahu k vyspělým zemím.

Konkrétní důvody jednotl. podniků Zapojení do mezinárod. Aktivit z různých důvodů: hledání nových odbytišť snaha o dosažení vyšších ek. Efektů díky vyšší výrobě snaha o přítomnost na zahraničním trhu snaha o prodloužení cyklu tržní životnosti výrobku snaha o spolupráci s kapitálově silnou firmou přístup ke špičkovým technologiím

Odlišnosti market. strategie Odlišnosti, které je nutné brát v úvahu: sociálně-kulturní odlišnosti a vliv na chování a rozhodování spotřebitelů obchodněpolitické podmínky legislativa (zejména ta, která upravuje podnikání zahraničních subjektů) snaha domácích spotřebitelů upřednostňovat tuzemské výrobky stupeň organizovanosti zahraničních trhů a vstup do distribučních sítí práce v cizím prostředí, jazykové bariéry,...

Základní koncepce mezinárod. marketingu Vývozní marketing Globální marketing Interkulturální marketing - koncepce kulturních zón (zóny dle relativně snadno identifikovatelných kritérií: jazyková příbuznost, rodinné tradice, náboženství, spotřební zvyklosti, pracovní režim, citlivost spotřebitelů)

Metody vstupu na zahraniční trhy 1) Obchodní metody (dovoz a vývoz zboží) - prodej vyváženého zboží na vnitřním trhu - nepřímý vývoz - přímý vývoz pomocí vnějších distribučních cest 2) Formy nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising, smlouva o řízení, zušlechťovací operace) 3) Kapitálové vstupy podniků na zahraniční trhy

10 nejběžnějších chyb začátečníků 1) opomenutí či úmyslné zavrhnutí kvalifikovaného exportního poradenství 2) nedostatečná snaha vrcholového vedení překonat počáteční potíže 3) nevyhovující zprostředkovatel či distributor 4) „hon“ za zakázkami místo budování základů pro výnosné operace v budoucnosti 5) zanedbání vývozu, když se trh zvětšuje pokračování na dalším listu

10 nejběžnějších chyb začátečníků 6) nestejný přístup k zástupcům a distributorům v zahraničí a domácím obchod. partnerům 7) neochota změnit výrobek tak, aby vyhovoval předpisům a preferencím jiné země 8) opomenutí vytisknout návod na použití, prodejní a záruční podmínky 9) opomenutí spolupráce s podniky zahr. Obchodu a prostředníky 10) opomenutí poskytnout licenci a/nebo založit joint-venture

Literatura Machkova H. Mezinárodní marketing, VSE Praha Foret M., Pricer B.: Export a marketing na zahraničních trzích

Marketingový plán 1) jak velký je trh pro váš výrobní sortiment či pro vaše služby? 2) kteří konkurenti na trhu působí a co dělají 3) jsou vaše výrobky vyráběny již místně 4) jak nákladné bude pojmout nový trh? 5) jaké jsou největší překážky bránící vývozu výrobků nebo služeb 6) jaká bude nasazená cena?

Zjišťování informací Ne předpoklady ale skutečné údaje, zejm: dovozní licence, kvóty, devizová omezení, výpočet dovozního cla, preferenční cla, obchodní dohody mimotarifní bariéry –místní legislativa (nařízení a zákony o ochraně zdraví a bezpečnosti, duševní vlastnictví) –specifikace provedení –požadavky na velikost balíků, kontejnerů a palet –požadavky na kontrolu (Japonsko) –požadavky na dokumenty –antidumpingové zákony