1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ladislav Němec náměstek ministra
Tisková konference MD a SŽDC
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Strategie dopravy MD ČR
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Příprava nové dopravní politiky ČR
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
Integrovaný dopravní systém
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Nezávislý regulátor je nutnost, nikoli zbytečný nadstandard! Milan Chovanec, stínový ministr dopravy za ČSSD , Praha.
Návrhy na úpravu režimu výkupů a vyvlastnění pozemků pro výstavbu silnic a dálnic (podpora poslanecké iniciativy)
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Obnova vozového parku v České republice
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Ing. Václav Jirásek Povodí Labe, státní podnik ELLA - INTERREG III.B - CADSES Královéhradecký kraj Aldis, Hradec Králové,
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
Dopravní politika ČR pro léta
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
Silnice nebo železnice
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Strategické úkoly MD Pardubice
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa Zasedání Rady ředitelů Sdružení automobilového průmyslu 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa “

2 Rozvoj dopravní infrastruktury ČR

3 Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Klíčový strategický dokument MD, který si vyžádala Evropská komise jako podklad pro možnost kofinancování infrastrukturních projektů z EU v období 2014 – 2020 V rámci projektu vznikne multimodální dopravní model Dojde k porovnání více než 800 staveb (silniční, železniční, vodní i letecká doprava) Priority budou určeny na základě multikriteriální analýzy Proběhne posouzení SEA Dokončení - únor 2013

4 Financování v období 2014 – 2020 Předpokládají se 3 zásadní zdroje EU pro kofinancování v tomto období + bude nutné zajistit kofinancování ze státního rozpočtu 1. Fond soudržnosti (FS – kohezní fond) 2. Fond CEF –a) pro kohezní země (pravidla obdobná FS, převod 10 mld.EUR) –b) pro všechny členské země 3. ERDF (Evropský fond pro regionální rozvoj – strukturální fond)

5 Silniční napojení na mezinárodní dopravní síť v roce 2012 Modernizace D1 mezi Prahou a Brnem – omezení propustnosti dálnice, nutno počítat se zdržením, omezení spolehlivosti přeprav „just in time“ Ve výstavbě: D1 - Bohumín - státní hranice PL, zprovoznění léto 2012 D8 – Lovosice – Řehlovice, složitý proces získání ÚR a SP, stavba znovu zahájena »Nutnost pokračovaní výstavby z důvodu exportu na západní trhy. »Nyní je podána žaloba proti rozhodnutí Krajského úřadu Ústeckého kraje, kterým bylo potvrzeno rozhodnutí Městského úřadu Lovosice o umístění a povolení stavby Dálnice D8, 0805 Lovosice – Řehlovice, část Radejčín – Řehlovic.

6 Silniční napojení na mezinárodní dopravní síť v roce 2012 V přípravě: D3/R3 – Úsilné – Třebonín - státní hranice AT R 52 – Pohořelice – státní hranice AT R 49 – Fryšták – státní hranice SK, zasmluvněno Hulín – Fryšták D11/R/11 Hradec – Králové – Jaroměř – st.h.PL I/11 a I/68 Třanovice – Bystřice, směr hranice SK

7 Železniční napojení na mezinárodní dopravní síť v roce 2012 Ve výstavbě: III.TŽK. - Průjezd železničním uzlem Plzeň - Optimalizace trati Zbiroh - Rokycany - Optimalizace trati Státní hranice - Mosty u J. - Bystřice nad Olší - Optimalizace trati Bystřice nad Olší - Český Těšín IV.TŽK. - Votice – Benešov, modernizace - České Budějovice – Nemocnice I, modernizace Realizace těchto staveb probíhá bez větších komplikací.

8 Nová dopravní a technická legislativa

9 Návrh novely zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích Proč je důležitá novelizace zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích? Přináší řadu podstatných a koncepčně nových změn stávající úpravy První velká novela tohoto zákona od jeho přijetí Reaguje na problémy vzešlé z praxe Reaguje na posuny legislativy Evropské unie zejm. v oblasti schvalování vozidel Zákony související z návrhem novely zákona č. 56/2001 Sb. v kterých došlo ke změnám: Zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla Zákon o správních poplatcích

10 Podstatné změny v návrh novely Zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích 1.V registrace silničních vozidel: Vytváří právní podklad pro nový moderní registr silničních vozidel Zjednoduší správní postupy při zaznamenávání údajů o vozidle a jejich změn Účinnější potírání trestné činnosti, zejména napojením na příslušné domácí i zahraniční evidence s údaji o odcizených vozidlech Zamezení podvodů při změně vlastníka nebo provozovatele vozidla Při vyřazení vozidla dochází k precizaci úpravy a k jejímu provázání se zákonem o odpadech Zavedení tzv. registrační značky na přání

11 Podstatné změny v návrh novely zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích 2.Ve schvalování technické způsobilosti silničních vozidel: Nově navržené znění příslušných paragrafů plně přebírá unijní i mezinárodní právo v této oblasti a zjednodušuje procedury při dovozu vozidel ze zemí Evropské unie 3.V kontrole technického stavu vozidel v provozu: Úprava průběžného vzdělávání a aktualizace existující úpravy informačního systému v této oblasti. Výslovný zákaz zasahování do stavu počítače ujeté vzdálenosti (tzv. přetáčení tachometrů) ⇒ sankce. Zavedení kontroly stavu počítače ujeté vzdálenosti jako povinné součásti technických prohlídek silničních vozidel.

12 Závěr – klíčové úkoly Rok 2012: Vnitřní stabilizace rezortu Příprava rozpočtu na rok 2013, střednědobý výhled Vyčerpání OPD Projektová a majetkoprávní příprava projektů pro nové OPD Hledání dalších zdrojů a forem financování realizace dopravních staveb (PPP atd.). Přijetí novely zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

13 Děkuji za pozornost Ing. Ivo Toman, MBA