Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L
Primární zdroje dat Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu zdroje dat, podrobně rozebraný pojem primární zdroje dat, jejich výhody a nevýhody, na příkladech procvičení výhod a nevýhod různých zdrojů dat Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
Zdroje dat - primární primární (informace jsou shromažďovány výhradně pro řešení aktuálního problému) sekundární (jsou to existující informace, které byly již zjištěny pro jiný účel) Zdroje dat
Primární zdroje dat data jsou shromažďována výhradně v souvislosti s řešením daného problému zajišťuje si je firma sama, či může marketingovým výzkumem někoho pověřit (specializovanou agenturu, studenty…)
Primární zdroje dat Nevýhody jsou drahé získání je časově i organizačně náročné Výhody jsou aktuální mají přímý vztah k řešenému problému možnost vyzkoušení produktu, ochutnávek apod.
Úkol přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich výhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat malá finanční náročnost rychlá dostupnost možnost vyzkoušení produktu aktuálnost přímý vztah k řešenému problému
Řešení přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich výhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat malá finanční náročnost rychlá dostupnost možnost vyzkoušení produktu aktuálnost přímý vztah k řešenému problému
Úkol přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich nevýhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat nemusí být vždy aktuální delší čas potřebný k získání informací velká finanční náročnost nemusí se vždy vztahovat k řešenému problému nemusí být vždy spolehlivé
Řešení přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich nevýhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat nemusí být vždy aktuální delší čas potřebný k získání informací velká finanční náročnost nemusí se vždy vztahovat k řešenému problému nemusí být vždy spolehlivé
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 obrázky – kliparty sady Microsoft Office