Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Shrnutí metod obsahové analýzy, zadání závěrečných prací
Advertisements

Základy informatiky úvod
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Mediální produkt.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
P OSTOJE Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Název: Příprava vlastního televizního zpravodajství Klíčová slova: zpravodajství, zpráva, moderátor Typ školy: 2. st. ZŠ Ročníky: 8. Tématické zaměření:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
sociální psychologie Škola:
Co budete dělat? Psát, psát a psát… Sledovat některá média, pokoušet se proniknout „za kulisy“; ptát se, pochybovat, kritizovat Dvakrát vydáte časopis.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.1.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
ThDr. PhDr. Radek Mezuláník, PhD.,
Důsledky zákona o svobodném přístupu k informacím pro veřejné knihovny Bakalářská práce FF MU V Brně, Ústav české literatury a knihovnictví, kabinet knihovnictví,
Téma,,Společně správným směrem – spolupráce s partnery a médii.“ Cesta k potenciálním návštěvníkům vede přes media aneb,,Spolupráce nebo boj s medii?“
9. Národní konferenci kvality ve veřejné správě, 2013, Brno.
MÉDIA II Mediální trh. Tiskový trh Je regulován velmi volně, k vydávání je potřebná pouze registrace. Vývoj deníků směřoval k postupnému grafickému zpřehlednění,
Sociální skupiny VY_32_INOVACE_ZSV3r0113 Mgr. Jaroslav Knesl.
Fáze výzkumu a procedury
Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sociologie zpravodajství. Frekventovaná témata zkoumání produkce zpráv výběr událostí do zpráv vztah novinářů s informačními zdroji profesní normy a jejich.
Tvorba dokumentů – kritéria Obsah a forma –aktuálnost a správnost informací, variabilní data, –forma adekvátní příjemci, estetika, –účelná struktura, členění.
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Funkční styly.
Styl publicistický Marcela Jurková.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: únor 2012,
TV042, TV110/ Masová komunikace
Radniční periodika platforma veřejné komunikace Radniční periodika platforma veřejné komunikace 21. března 2015 Oldřich Kužílek.
Typy zpravodajství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Události Aktuality Občanská výchova.
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
Masmédia.
Česká společnost a její vztah k zajišťování bezpečnosti a ozbrojeným silám PhDr. Libor Frank, Ph.D. Vedoucí Oddělení bezpečnostních studií a analýz Centrum.
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Selekční jazyky Současné trendy Přednáška č. 6 ( ) Filozofická fakulta Masarykova Univerzity, Kabinet knihovnictví - Ústav české literatury a knihovnictví.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Tvorba mediálních sdělení Média a komunikace Vít Kouřil, JAMU 2014.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Další služby internetu Šablona 32 VY_32_INOVACE_7_10_Další služby internetu.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Konstrukce mediálních sdělení Vít Kouřil, JS 2015.
Základy mediální výchovy
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Informace na dosah ruky
INFORMACE Berenika Novotná. Informace Mnoho význam ů Není jednozna č ná definice “zpráva (sdělení) nesená médiem, které může být hmotné nebo energetické.
Publicistický styl - úvod
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922) Zpráva není „pravdivým odrazem“ skutečnosti, ale produktem, který vzniká podle určitých kulturně podmíněných pravidel Pravidla pro výběr témat zpráv tvoří soubor kritérií, nazývaných také zpravodajské hodnoty 2 typy zpravodajských hodnot: - obecné hodnoty (sociokulturní a organizační) - novinářské hodnoty (zpracovatelské hodnoty)

Obecné zpravodajské hodnoty Blízkost Novost Průběžnost (kontinuita) Výskyt (frekvence) Možnost dalšího vývoje Vztah k elitním národům, státům, osobám (celebritám) Možnost personalizace Negativita Souznění s očekáváním publika Jednoduchost Jasnost Překvapení Předvídatelnost Variace Smysluplnost

Zpracovatelské hodnoty pro média Jednoznačnost Možnost zjednodušení Možnost zúžení tématu na některou silnou zprav. hodnotu (např. negativita) Konflikt Možnost dramatizace Narativní možnosti (příběhovost)

Informační kvalita pro příjemce hodnoty informační kvality zprávy = kritéria důležitosti a užitečnosti • relevance (včetně aktuálnosti) • pravdivost (věcná správnost, nestrannost, věcnost, vyváženost, různorodost celého zpravodajství) • srozumitelnost

zdroje Burton, G.–Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister&Principal, Brno 2001. ISBN 80-85947-67-6, s. kp.VI. s.237-258. Reifová, I.: Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7, heslo hodnota zpravodajská, s.76-78.