Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový výzkum.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_227.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _730 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _722 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Marketingový výzkum.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_267.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_48.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_97.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_84.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_143 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_11.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_281.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_UCE122 Jméno autora:Ing. Alena Urešová Třída/ročník:4. r. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_247.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MIS = marketingový informační systém
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Marketing sportu obecná část
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona: III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_193 Jméno autora: Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník: 3. Ročník Datum vytvoření: 1. 11. 2012

Vzdělávací oblast: Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast: Prostředí podniku Předmět: Marketing a management Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Studenti poznávají důležitost informací a způsoby jejich získávání, diskutují o svých zkušenostech s marketingovými výzkumy, kterých se zúčastnili Klíčová slova: MIS, marketingový výzkum, dotazník Druh učebního materiálu: Prezentace

Marketingový výzkum

Proč jsou v podnikání důležité informace? Jaké požadavky na informace klademe? Z jakých zdrojů informace můžeme získat?

Marketingový informační systém MIS – zahrnuje pracovníky, zařízení a informační technologie pro sběr, třídění, analýzy, vyhodnocování a distribuci informací Požadavky na informace: potřebné, včasné, přesné Zdroje informací MIS: interní podnikové zdroje – informace z účetnictví, podnikových statistik, databází,… Poskytují informace o nákladech, výnosech, výsledku hospodaření,… marketingová inteligence – poskytuje informace o marketingovém prostředí. vlastní zaměstnanci prodejní články konkurence specializované agentury marketingový výzkum – poskytuje informace o trhu, konkurenci, prostředí a hlavně o zákaznících, o jejich potřebách a reakcích na marketingový mix

Marketingový výzkumný proces Etapy: Příprava výzkumu: Definování problému a orientační analýza situace včetně stanovení hypotézy Plán výzkumu – obsahuje druh a zdroje informací, výběr vzorku (náhodný, výběrový, typický), stanovení metody výzkumu, způsob analýzy, rozpočet, časový harmonogram Realizace výzkumu: Sběr informací Zpracování a analýza informací (úprava, klasifikování, kódování, technické zpracování informací) Interpretace výsledků, závěry (potvrzení nebo vyvrácení hypotézy), doporučení

Metody marketingového výzkumu Základní metody: Pozorování V jakých případech byste pozorování použili? Jaké jsou výhody a nevýhody pozorování?

Při pozorování se zaznamenává, jak se spotřebitelé chovají při nákupu, a to buď osobně, nebo prostřednictvím kamer. Používá se, pokud nám zákazník nechce nebo nemůže poskytnout požadované informace. Musí být nenápadné! Druhy pozorování: Standardizované – pozorovatel má přesně určeno co, jak, kdy, kde má pozorovat a jak má zaznamenat výsledky Nestandardizované – pozorovatel má stanoven pouze cíl pozorování a všechno ostatní si určuje sám + nezávislost na ochotě zákazníků spolupracovat - velmi vysoké nároky na pozorovatele, časově náročné

Experiment Informace jsou čerpány ze skutečností, které jsou z důvodů výzkumu schválně přichystány Druhy experimentů: Laboratorní – test párového srovnávání V terénu – v prodejnách změníme např. umístění výrobků a sledujeme reakci zákazníků

Dotazování V jakých případech byste dotazování použili? Jakými způsoby můžete kontaktovat dotazované? Jaké jsou výhody a nevýhody?

Dotazování se uskutečňuje prostřednictvím dotazníků Respondenty můžeme kontaktovat 3 způsoby: Písemně – poštou nebo vhazováním do schránek + nízké náklady malá návratnost – je nutné ji zvyšovat např. soutěžemi, dárky, urgenčními dopisy,… Telefonicky + vyšší návratnost vyšší náklady, nutnost klást jednoduché otázky Osobně + velká návratnost dotazníků vysoké náklady, nutnost vyškolit tazatele Druhy dotazování: strukturované – dotazník je pro všechny respondenty stejný polostrukturované – v dotazníku se připouští odchylky podle reakcí respondentů nestrukturované – je stanoven pouze cíl dotazování a tazatel se může ptát každého respondenta jinak

Dotazník – nástroj marketingového výzkumu Části: Oslovení, vysvětlení výzkumu Otázky k tématu Klasifikační otázky Poděkování

Uzavřené otázky Dichotonické Vícevýběrové Vyjadřující stupeň souhlasu nebo nesouhlasu Vyjadřující stupeň důležitosti Vycházející ze slovního rozlišení Bodové hodnoty Otevřené otázky Úplně otevřené otázky Slovní asociace Vstupní věta Otevřený příběh Obrázek Volně komentovaný obrázek Ke každému typu otázky vytvořte příklad

Pravidla při sestavování dotazníku: Uvádět všechny možnosti odpovědí Otázky musí být jednoduché Nepoužívat cizí slova Neklást otázky do daleké budoucnosti Nepokládat vícenásobné otázky Neklást otázky na prestižní a intimní témata Nepoužívat slova denně, pravidelně, nyní,… Provést pilotáž dotazníku

Zdroje: ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, 2012. ISBN 987-80-87301-16-6 SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0