Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Rekonstrukce severních mostů
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Komplexní řešení metropolitních sítí
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Česká parkovací asociace Praha Technologické prvky řešení dopravy v klidu v podmínkách 21.století.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Mapy a geografické informační systémy
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
ČLOVĚK a globální komunikace
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Projekty EOC v ČR v období
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
ITS v regionální dopravě
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Charakteristické znaky MHD
Hierarchické řízení dopravy pomocí sítě světelných signalizačních zařízení Jitka Homolová, Ivan Nagy, Miroslav Kárný, Pavla Němcová, Ludvík Tesař, Ferdinand.
ISSS 2004 Technická infrastruktura IZS kraje Vysočina.
1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
PLATBY V DOPRAVĚ Pracovní skupina Sdružení pro dopravní telematiku ČR PREZENTACE PROJEKTU PROJEKT TELEMATIKA VE VEŘEJNÉ DOPRAVĚ – OBLAST SYSTÉMŮ PRO ODBAVENÍ.
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
Dopravní a liniové stavby
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Moderní cyklistická doprava
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Informační podpora při krizovém řízení
SITRAFFIC Scala (UTC) SITRAFFIC Concert (TMS)
Role ČESKÉHO TELECOMU v dopravní telematice ISSS, Hradec Králové, dubna 2005.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
Služba RDS-TMC Jednotný systém dopravních informací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav řídící techniky a telematiky Geografické informační systémy Pavel Hrubeš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Obhajoba maturitní práce Automatizované řízení MSP Filip Došlov DPE4.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Dopravní plánování s mikrosimulačním softwarem S-Paramics Jiří Paukrt SIAS Limited.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
DIGITAL CZECH REPUBLIC Impact of Digital Revolution
Systémy řízení silniční dopravy
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Geografické informační systémy
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
Allied Progress Consultants Česká doprava pro třetí tisíciletí
Dotační program pro rok 2019
Geografické informační systémy
Zkušenosti s efektivním řízením provozu v úsecích s dočasným omezením
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
Vážení vozidel za jízdy WIM
BEZPEČNOST NA KŘÍDLECH TECHNIKY
MONIKA DVOŘÁKOVÁ AŽD Praha s.r.o..
Transkript prezentace:

Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu Doc. Ing. Bc. Tomáš Tichý, Ph.D.

Obsah prezentace Rozvoj dopravy v ČR a v Praze Základní problémy s řízením dopravy ve městech Oblasti rozvoje dopravní telematiky Řízení dopravy v Praze Provázání technologií Ucelený přístup k ITS systémům České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Rozvoj dopravy v ČR Růst silniční dopravy v ČR o 26% od roku 2000 Vývoj intenzity automobilové dopravy v Praze a v ČR Vývoj stupně automobilizace zdroj: TSK-ÚDI Praha 2013 zdroj: TSK-ÚDI Praha 2013 Růst silniční dopravy v ČR o 26% od roku 2000 Růst silniční dopravy v Praze o 33% od roku 2000 Růst automobilové dopravy o 12% od roku 2000 Automobilizace v Praze - 1 vozidlo na 1,6 obyvatele Omezení dopravy v centru Rozvoj obchodních center Výstavba okruhů měst – vnitřní, vnější České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Základní problémy řízení dopravy ve městě Omezená infrastruktura města – (soukromé pozemky) Výstavba komerčních center Výstavba kancelářských center Objízdné trasy Pěší vazby Cyklistická doprava Ekologická zátěž Jízda MHD Kapacita silniční sítě České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Kapacita komunikace Telematické aplikace Reakce systému řízení Tvorba kolon – nekapacitní komunikace Nehodovost, zranění, náklady Informovanost o stavu komunikace Znalost dojezdových časů Informace o zaparkování Informace o času příjezdu MHD Telematické aplikace Reakce systému řízení Včasné předání informace České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Oblasti rozvoje telematických systémů Řízení provozu na městských komunikacích Bezpečnostní a záchranné systémy Dohledové a varovné systémy Poskytování dopravních informací Správa dopravní infrastruktury Zařízení ve vozidlech Parkovací systémy Veřejná doprava Elektronické platby Přeprava nákladů Sběr a správa dat Mýtný systém České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Řízení dopravy v Praze Integrace technologií 9 Oblasti řízení Otevřené rozhraní Sběr DI dat Monitorování technologií Ovlivňování dopravy Nadstavbový systém České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Inteligentní dopravní systémy v Praze Světelně řízených křižovatek – 626 ks Přechodů pro chodce – 125 ks Preference MHD – pasivní 174 ks, aktivní 180ks Strategické detektory – 194ks Oblastní ústředny - 11ks ZPI – 58ks Úseková rychlost – 31 úseků Jízda na červenou - 16 lokalit Cestovní informace – 16 úseků P+R – 16 parkovišť – 3008 stání Tunelové systémy – 6 tunelů + 1 v přípravě Management města – dopravní scénáře zdroj: TSK-ÚDI Praha 2013 České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Nadstavbový systém Monitorování stavu SSZ Vizualizace SSZ Řízení SSZ Prioritní trasy Sběr DI dat Hlášení poruchy Archivace a zpracování dat MOTION, TASS, STRAMO Návaznost na management města České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Nadstavbové řízení vyššími algoritmy Stávající stav Adaptivní systém MOTION (21 SSZ) - průjezdnost ↑ o 10% Dopravně závisle řízení TASS, VAPW (6 SSZ) Dopravní scénáře Doporučení a přínosy Rozšíření do oblastí v Praze Automatické reakce Úspora času Vyšší optimalizace dopravy v síti České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Řízení křižovatek Dynamické řízení SSZ Upřednostnění chodců v čase - ↑ o 10 – 50% Preference IZS – průjezdnost ↑ o 40 – 60% Preference MHD - zdržení ↓ o 30% Kapacita vjezdu - ↑ o 10 – 20% Nadstavbové systémy - zdržení ↓ o 10% Návratnost investice - 2-4 roky Návratnost nadstavbového řízení - 3-5 let Energetické úspory – LED - ↓ o 30-40% České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Provázání technologií a systémů Technologie - řízení Sběr dat Navigace Informace Detektory Informace řidičů Plovoucí vozidla Státní správa atd. Management města České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Závěr - ucelený přístup k řízení dopravy Telematická architektura + koncepce Dopravní řízení Mobilní telematika Simulace dopravy Dopravně informační centrum Spolehlivost zařízení – servis Normy,standardizace – TNK 136 Využití výsledků z TAČR Kooperativní systémy + Smart city České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

Doc. Ing. Bc.Tomáš Tichý, Ph.D. Závěr Děkuji Vám za pozornost Doc. Ing. Bc.Tomáš Tichý, Ph.D. tichy@K620.fd.cvut.cz +420 224 359 547 České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky