15.1 Rozmanitost přírody – ŽIVOČICHOVÉ DĚLENÍ DLE MÍSTA VÝSKYTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 08_ Rozmanitost přírody Domácí zvířata (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
ŽIVOČICHOVÉ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA – 2. ROČNÍK
ŽIVOČICHOVÉ.
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
16.1 Rozmanitost přírody – ŽIVOČICHOVÉ DĚLENÍ DLE STAVBY TĚLA
25.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK VNITŘNÍ ORGÁNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
zvířata Ve volné přírodě
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Hospodářská zvířata Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Který živočich do řady nepatří
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Savci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Živočichové kolem rybníku
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.03 HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
PTÁCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
SAVCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Pes domácí Pes Fena Štěně Pes štěká: „Haf, haf.“ Hlídá, pomáhá, zachraňuje, vyhledává, bývá přítelem a společníkem.
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 2.a 3.třídy jako opakování učiva o zvířatech. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_26_DOMÁCÍ ZVÍŘATA TÉMA: DOMÁCÍ ZVÍŘATA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_04_JARO TÉMA: JARO
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Domácí mazlíčci Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_03_Člověk a příroda.
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jana Němcová
EKOSYSTÉM OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_06 06 Hospodářská zvířata autor: Mgr. Jana Kobylková
Živočichové.
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_Zvířata a jejich mláďata
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

15.1 Rozmanitost přírody – ŽIVOČICHOVÉ DĚLENÍ DLE MÍSTA VÝSKYTU Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 15.1 Rozmanitost přírody – ŽIVOČICHOVÉ DĚLENÍ DLE MÍSTA VÝSKYTU Poznáš všechna zvířata? Které z nich máš doma? Kde žijí ostatní? Navštěvuješ často ZOO? Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Vladimíra Jaborová

15.2 Co už víš? Rozmanitost živočichů Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 15.2 Co už víš? Rozmanitost živočichů Na naší Zemi žije mnoho různých živočichů. Liší se od sebe velikostí, zbarvením, vnitřní i vnější stavbou těla a způsobem života. Dokážeš sám vymyslet v jakém prostředí mohou žít? ve vodě na souši ve vzduchu spolu s člověkem

15.3 Společné znaky živočichů Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 15.3 Společné znaky živočichů Pohybují se, okolí vnímají smysly Živočichové se pohybují z místa na místo různým způsobem – chodí, plazí se, plavou nebo létají. Pomocí smyslů (zrak, sluch, čich, chuť a hmat) přijímají informace o svém okolí. Přijímají vodu a potravu, vylučují Živočichové potřebují k životu přijímat vodu. Voda je i součástí jejich těl. Přijímají potravu, která jim poskytuje živiny. Živočichové vylučují: vodu, nestrávené zbytky potravy, oxid uhličitý (při dýchání). Rostou a vyvíjejí se Některá mláďata jsou po narození slepá a odkázaná na pomoc svých rodičů (kojená mateřským mlékem – např. kočka, krmená přímo do zobáčku potravou – např. pták) jiná se po narození hned osamostatní (např. ryby). Postupem času mláďata rostou a vyvíjejí se – mění se v dospělého jedince. Dýchají Všichni živočichové dýchají. Při dýchání vdechují vzduch a spotřebovávají z něj kyslík. Při výdechu vylučují oxid uhličitý. Vodní živočichové dýchají kyslík obsažený ve vodě. Reagují na změny v přírodě Živočichové reagují na změny v přírodě (teplo či zimu). Někteří živočichové se před velkými mrazy na zimu ukrývají: - prospí zimním spánkem v úkrytech (jezevec, netopýr) - odlétají do teplých krajin (čáp, vlaštovka, skřivan) - v úkrytech ve stavu strnulosti (ryby, žáby, ještěrky) Rozmnožují se U většiny druhů můžeme rozlišit samce a samice. Aby mohl vzniknout nový jedinec, musí dojít k jejich spojení a k oplodnění samice samcem. Někteří živočichové rodí živá mláďata (např. pes), jiní snášejí vejce, ze kterých se mláďata líhnou (např. ptáci, želvy).

15.4 Živočichové dle místa výskytu Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 15.4 Živočichové dle místa výskytu Volně žijící Chovaná lidmi Ve vodě a v její blízkosti Ryby žijící v našich potocích, řekách, rybnících a jezerech nazýváme sladkovodní. Chovají se pro chutné maso. Na podzim probíhají výlovy rybníků. V lese a na poli Největším obyvatelem našich lesů je jelen. Samice je laň, mláděti se říká kolouch. Srnec je nejčastější lesní zvěř, samice je srna, mládě srnče. V rodinných skupinách žije prase divoké, samice je prasnice, mláďata selata. Ve vzduchu Ptáci se živí převážně drobným hmyzem a měkkýši. Stěhovaví ptáci odlétají na podzim do teplejších krajů (např. vlaštovka, jiřička, čáp, kukačka. Přezimují např. sýkorka, pěnkava. Chovná a domácí Domácím zvířatům, která chováme pro radost, říkáme domácí mazlíčci – např. kočka, pes, morče, želva, papoušek, rybičky… Hospodářská zvířata chováme pro jejich užitek – např. prase pro maso, tur domácí pro mléko, maso a kůži, ovce pro vlnu, maso a mléko, kozu pro mléko, kur domácí pro maso a vejce, kachnu pro maso a peří… V zoologické zahradě Zvířata v ZOO jsou hlavně vyhledávaným zdrojem zábavy a poučení. Svět zvířat je krásný mimo jiné tím, že je svobodný. Toto ZOO postrádá a musí se s tím před veřejností neustále vyrovnávat. kapr sýkorka žirafa jelen štika úhoř sova kur panda

15.5 Procvičení a příklady 5. Vyberte si jedno zvíře. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 15.5 Procvičení a příklady 5. Vyberte si jedno zvíře. Ve skupinách vytvořte podle vzoru kartu. Doplň chybějící označení u domácích zvířat: samec samice mládě beran ………......... ………............ kohout ……………. ………............ …………… klisna ……………… ………….... …………… kůzle ………….... kráva ……………... kocour ………...... ……………... …………… ………...... house Název: medvěd hnědý Výskyt: Evropa, Asie, Severní Amerika Barva: hnědá Délka života: 20 – 30 let Délka těla: 2 – 4 m Hmotnost: 100 – 800 kg 2. Která hospodářská zvířata znáš, jaký nám dávají užitek? 3. Chodíš často do ZOO? Která tě zaujala nejvíce? Připrav si referát a přednes ho dětem. 4. Co to znamená farma? K čemu slouží? Vyprav se společně se třídou do některé.

Hádej názvy volně žijících zvířat. Hádej názvy domácích zvířat. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 15.6. Hádanky Hádej názvy volně žijících zvířat. Hádej názvy domácích zvířat. V jejích šatech v noci spíme, ve svátek ji celou sníme. Chodí v koruně – král není, nosí ostruhy – rytíř není, má šavli – husar není, k ránu budívá – ponocný není. Přeskočí stokrát svoji výšku, barevná bývá ke hraní. Komu se vloudí do kožíšku, toho nemine drbání. Zatroubil pán v lese, strom na čele nese. husa jelen Která past na myši je potažena kůží? blecha kohout V noci dupe jako divý, až se tomu kdekdo divý. Jedna klička, druhá klička, hned se svine do klubíčka. kočka I když nemá žvýkačku, ustavičně žvýká, maminku má rohačku a tatínka býka. Prochází se po rybníku, proměřuje tůňku. O vodu si brousí dýku, na žabičku Kuňku. Po obloze pluje, na louce si skáče, trká, vyhazuje, má vlněný fráček. tele čáp ježek beránek Malý, velký, bílý, černý, svému pánu vždycky věrný. Ocáskem vrtí z radosti, pochutnává si na kosti. Je to vnučka krokodýlů, pravlast měla někde v Nilu. Ale teď má bydlení, na pasece v kamení. Já jsem, prosím, nejsilnější na světě! Vždyť si nosím celý domek na hřbetě! V hejnu létám nad městem, vrkú volám. Kdopak jsem? holub pes ještěrka hlemýžď

15.7 Animals Wild animals What animals do you know? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 15.7 Animals Wild animals What animals do you know? a zebra, an elephant, a tiger, a tucan, a lion, a giraffe, a parrot, a flamingo, a bird…

15.8 Test znalostí 1. K čemu chovají lidé hospodářská zvířata? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 15.8 Test znalostí 1. K čemu chovají lidé hospodářská zvířata? a/ pro zábavu b/ na okrasu c/ pro užitek d/ k vychloubání se 3. Jak nazýváme ryby žijící v našich potocích, rybnících a jezerech? a/ sladkovodní b/ slanovodní c/ mořské d/ sladké 2. Co nepatří ke společným znakům živočichů? a/ rostou a vyvíjejí se b/ rozmnožují se c/ mají stejné zbarvení těla d/ okolí vnímají smysly 4. Kde se před velkými mrazy ukrývají ptáci? a/ prospí zimním spánkem v úkrytech b/ odlétají do teplých krajin c/ ve stavu strnulosti d/ v obchodních domech Správné odpovědi: c a b Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 15.9 Použité zdroje, citace Kliparty z databáze. http://www.allkidsnetwork.com/worksheets/animals/farm/ - slide č. 7 http://englishdailyworkout.blogspot.cz/2011/02/wild-animals-crossword-puzzle.html - slide č. 7 Hádanky v Prvouce: Mgr. Jana Palanská, Vydalo JV Print v Novém Bydžově 2000,str. 25 - 27 – slide č. 6 http://vanocni.blgz.cz/2010/12/Jak-na-kapra.html - slide č. 4 http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0tika_obecn%C3%A1 – slide č. 4 http://www.naturfoto.cz/uhor-ricni-fotografie-16917.html - slide č. 4 Já a můj svět, prvouka pro 3. ročník – učebnice: Věra Štiková, nakladatelství Nová škola str. 56, 57 – slide č. 3

15.10 Anotace Autor Mgr. Vladimíra Jaborová Období 01 – 06/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 15.10 Anotace Autor Mgr. Vladimíra Jaborová Období 01 – 06/2012 Ročník 1. – 3. ročník Klíčová slova Živočichové, zvířata dle místa výskytu, společné znaky živočichů. Anotace Prezentace popisující živočichy, zvířata dle místa výskytu, jejich společné znaky.