1. Podběl, orsej, sasanka nebo plicník patří mezi byliny rozkvétající časně zjara. V porovnání s ostatními bylinami kvetoucími v létě se u nich častěji.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin.
Advertisements

Lukáš Petr 5. A Stonek.
Jak se rostliny přizpůsobily
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
Studijní materiál. Vypracovala: Kateřina Jenáčková
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
STONEK.
Rostlinná pletiva.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
BOTANIKA ROSTLINNÉ ORGÁNY
Stavba rostlinného těla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitalizace výuky Příjemce
Vegetativní orgány rostlin
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Kořen autor: David Hainall.
Rostlinné orgány - stonek
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Ukázky borky.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Kořen Bohumil Bareš.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Rostlinné orgány.
Uspořádání rostlinného těla
Kořen (radix) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.03/Li
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
ORGÁNY SEMENNÝCH ROSTLIN
Kořen Biologie 1. ročník.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
Kořen  Spolu se stonkem a listy tvoří vegetativní rostlinné orgány  Nižší rostliny = ozn. rhizoidy, vyšší rostliny (kapraďorosty a dál) = kořeny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kořen Tematická oblast:Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
STONEK. Význam stonku pro rostlinu: 1. nese další rostlinné orgány 2. vede látky z kořenů do listů a naopak 3. zajišťuje růst celé rostliny 4. může mít.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
Stavba rostlinného těla
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Vegetativní rostlinné orgány
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
Živá příroda.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
Vegetativní orgány kořen.
Stonek.
Transkript prezentace:

1. Podběl, orsej, sasanka nebo plicník patří mezi byliny rozkvétající časně zjara. V porovnání s ostatními bylinami kvetoucími v létě se u nich častěji vyskytují a) svazčité kořeny b) podzemní zásobní orgány c) obrovské prašníky produkující velké množství pylu d) trichomy na spodní straně listu  

ŘEŠENÍ B. podzemní zásobní orgány např. hlízy, oddenky

2. Do které části cévního svazku hostitele pronikají poloparazitické rostliny a parazitické rostliny?

ŘEŠENÍ Poloparazitické rostliny (např.jmelí) haustorii proniknou pouze do dřevní části cévního svazku. Zcela parazitické (holoparazité) rostliny (např.raflésie) svými haustorii čerpají roztoky jak z dřevní tak lýkové části cévního svazku hostitele.

3. Jak špička kořene „pozná“ střed země?

ŘEŠENÍ V kořenové čepičce jsou zrnka přesýpavého škrobu, která reagují na změnu směru zemské tíže.

4. Proč musí pěstitelé po několika letech vykopat cibule lilií a dalších cibulovin a znovu je zasadit?

ŘEŠENÍ Cibule mají tzv. kontraktilní kořeny, které se zkracují a zatahují tak cibuli hlouběji do půdy. Jinak by se původní cibule ocitla na povrchu půdy vlivem narůstání nových cibulí ve své spodní části.

5. Kterou částí kořene se přijímají roztoky z půdy?

ŘEŠENÍ Kořenovými vlásky, které jsou na nejmladší části kořene před jeho větvením

6. Brambora je  morfologického hlediska a) kořenová hlíza b) oddenková hlíza c) bulva d) stonková hlíza

ŘEŠENÍ B) oddenková hlíza

7. Co je podstatou vegetativního rozmnožování rostlin řízkováním 7. Co je podstatou vegetativního rozmnožování rostlin řízkováním? Můžete takto nařízkovat smrk?  

ŘEŠENÍ Je to způsob rozmnožování zakořeňováním nařezaných stonků, které vytvoří náhradní kořeny z latentního meristému pericyklu. Nařízkované nové rostliny jsou geneticky identické s původním exemplářem. Smrk lze takto rozmnožovat pouze mladými téměř nezdřevnatělými konci stonků.

8. Jakým způsobem se vyrovnaly mangrovníky s přílivem a odlivem?

ŘEŠENÍ Ke stabilizaci nadzemní části jim slouží adventivní kořeny (tzv.chůdovité kořeny). Nedostatečné zásobení kořenů kyslíkem vyřešily dýchacími kořeny, které při odlivu ční ze země.

9. Jak se bude lišit kořenový systém pouštní a bažinné rostliny?

ŘEŠENÍ Pouštní a obecně xerofilní rostliny mají hluboko zasahující kořenový systém, který se i mocně větví (např. kaktus). Naproti tomu u bažinných rostlin je kořenový systém velmi slabě vyvinut (např. blatouch).

10. Existují u nás rostliny bez kořenového systému ?

ŘEŠENÍ Ano, najdeme je mezi vodními rostlinami. Jsou to třeba růžkatec nebo bublinatka.