 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
autor: RNDr. Jiří Kocourek
tečna funkce y = f(x) T = [xt, yt] normála funkce y = f(x) ά
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení.
VEKTOR A POČETNÍ OPERACE S VEKTORY
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy v obecném bodě
Kótované promítání – procvičení
Rovnice roviny Normálový tvar rovnice roviny
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Analytická geometrie II.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Vektory v geometrii a ve fyzice
Základní věty stereometrické 1.část
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 02 Obecná rovnice přímky Analytická geometrie - přímka.
Analytická geometrie pro gymnázia
Polohové úlohy 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Geometrické značky a zápisy
Vzájemná poloha přímek daných parametrickým vyjádřením
 př. 1 Jsou dány body A[4;-1], B[-2;3], C[7;8]. Vypočítej souřadnice bodu D rovnoběžníku ABCD. výsledek postup řešení.
A. Soustavy lineárních rovnic.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
Graf funkce Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x.
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
př. 6 výsledek postup řešení
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
2.KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ Označíme: s směr promítání, sp
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
Skutečná velikost úsečky
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdálenosti v tělesech
Obecná rovnice přímky v rovině
Parametrické vyjádření přímky v rovině
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Vzájemná poloha Paraboly a přímky
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Parametrická rovnice přímky
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
A. Soustavy lineárních rovnic. y = 2x + 5 2x – y = -5 a 1 x 1 + a 2 x 2 = b a 1 = 2 a 2 = -1 b = - 5 x + y = 5 3x + 3y = 18 x + y = 5 3x + 3y = 15 x +
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Matematika Parabola.
1 Lineární (vektorová) algebra
Lineární funkce a její vlastnosti
Opakování na 2.písemnou práci
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
ANALYTICKÁ GEOMETRIE Analytická geometrie je část geometrie, která v euklidovské geometrii zkoumá geometrické útvary pomocí algebraických a analytických.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.

Pokud body A, B, C leží v přímce, Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Pokud body A, B, C leží v přímce, pak vektory AB a AC jsou rovnoběžné Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Pokud body A, B, C leží v přímce, pak vektory AB a AC jsou rovnoběžné, což znamená, že tyto vektory jsou lineárně závislé Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Pokud body A, B, C leží v přímce, pak vektory AB a AC jsou rovnoběžné, což znamená, že tyto vektory jsou lineárně závislé. Početně to znamená, že jeden vektor (např. AB) je k-násobkem vektoru druhého (např. AC): Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Pokud body A, B, C leží v přímce, pak vektory AB a AC jsou rovnoběžné, což znamená, že tyto vektory jsou lineárně závislé. Početně to znamená, že jeden vektor (např. AB) je k-násobkem vektoru druhého (např. AC): Pokud body A, B, C v přímce neleží Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Pokud body A, B, C leží v přímce, pak vektory AB a AC jsou rovnoběžné, což znamená, že tyto vektory jsou lineárně závislé. Početně to znamená, že jeden vektor (např. AB) je k-násobkem vektoru druhého (např. AC): Pokud body A, B, C v přímce neleží, pak vektory AB a AC rovnoběžné nejsou Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Pokud body A, B, C leží v přímce, pak vektory AB a AC jsou rovnoběžné, což znamená, že tyto vektory jsou lineárně závislé. Početně to znamená, že jeden vektor (např. AB) je k-násobkem vektoru druhého (např. AC): Pokud body A, B, C v přímce neleží, pak vektory AB a AC rovnoběžné nejsou, což znamená, že jsou lineárně nezávislé. Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Pokud body A, B, C leží v přímce, pak vektory AB a AC jsou rovnoběžné, což znamená, že tyto vektory jsou lineárně závislé. Početně to znamená, že jeden vektor (např. AB) je k-násobkem vektoru druhého (např. AC): Pokud body A, B, C v přímce neleží, pak vektory AB a AC rovnoběžné nejsou, což znamená, že jsou lineárně nezávislé. Početně to znamená, že nelze jeden vektor (např. AB) získat jako k-násobek vektoru druhého (např. AC): Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Vypočteme souřadnice vektorů AB a AC: Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Vypočteme souřadnice vektorů AB a AC: Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5

Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce. Vypočteme souřadnice vektorů AB a AC: Zjistíme, zda platí:  př. 5

Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce. Vypočteme souřadnice vektorů AB a AC: Zjistíme, zda platí:  př. 5

Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce. Vypočteme souřadnice vektorů AB a AC: Zjistíme, zda platí:  př. 5

Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce. Vypočteme souřadnice vektorů AB a AC: Zjistíme, zda platí:  př. 5

Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce. Vypočteme souřadnice vektorů AB a AC: Zjistíme, zda platí:  př. 5

výsledek zadání Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.  př. 5