Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzorce na umocnění.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Prvočísla a čísla složená
Lomené algebraické výrazy e-learning
Mnohočleny a algebraické výrazy
metoda dosazovací, sčítací
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Úpravy algebraických výrazů
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Počítáme s celými čísly
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/
Procvičování vzorce.
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výrazy.
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Rozklad na součin vytýkání
Přednost početních operací
Výrazy 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Sčítání mnohočlenů Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová.
Kružnice trojúhelníku opsaná a vepsaná
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Trojúhelník těžnice, výška
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika pro 8. ročník Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním „mínus jedničky“ před závorku.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Podíl (dělení) mnohočlenů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Číselné výrazy s proměnnou
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068 VÝRAZY – sčítání, odčítání, násobení, dělení, rozklad na součin, vytýkání před závorku Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel

1; 7; 15; 48; 546; … { ; [ ; ( ; ); ] ; } + ; - ; . ; : ČÍSELNÝ VÝRAZ VÝRAZ S PROMĚNNOU - obsahuje čísla, matematická znaménka a závorky - obsahuje čísla, matematická znaménka, závorky a proměnnou (proměnné) 1; 7; 15; 48; 546; … { ; [ ; ( ; ); ] ; } + ; - ; . ; : a; b; x; y; z; … např.: např.: (3 - 7) – (9 + 5) (10a - 8b) – (5a – 10b)

Hodnota výrazu Číselného Např.: 10 . 4 + (10 – 4) = 40 + 6 = 46 hodnota číselného výrazu číselný výraz, který čteme jako součet součinu a rozdílu čísel 10 a 4. Výsledek příkladu zapsaného pomocí čísel, matematických znamének a závorek nazýváme hodnota číselného výrazu.

Můžeme za ni dosadit číslo a vypočítat hodnotu výrazu. S proměnnou Např.: 10 . x + (10 – x) = 10 . 6 + (10 – 6) = 60 + 4 = 64 výraz s proměnnou x Jestliže x = 6, pak … …hodnota výrazu je 64. Můžeme za ni dosadit číslo a vypočítat hodnotu výrazu. Říkáme, že jsme určili hodnotu výrazu pro danou proměnnou (dané proměnné).

Např.: (5x + 3y) – (8x – y) = 5x + 3y – 8x + y = -3x + 4y SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ Např.: 6a + 3b -25a +b = -19a + 4b Mohu sčítat, odčítat pouze členy se stejnou proměnnou. Např.: (5x + 3y) – (8x – y) = 5x + 3y – 8x + y = -3x + 4y Pozor na znaménko mínus před závorkou!!!

Dvojčlenu jednočlenem NÁSOBENÍ Dvojčlenu jednočlenem Např.: (6a + 3b) . 5a = 30a2 + 15ab Např.: (-5x + 3y) . (-3x) = 15x2 + 9xy Dvojčlenu dvojčlenem Např.: (-3a + 4b) . (5a – 6b) = -15a2 + 20ab + 18ab – 24b2 = -15a2 +38ab – 24b2

Dvojčlenu jednočlenem Trojčlenu jednočlenem DĚLENÍ Podmínka: 3a≠0 → a≠0 Dvojčlenu jednočlenem Např.: (15ab + 9a) : 3a = 5b + 3 Např.: (-25x2 + 10x) : (-5x) = 5x - 2 Trojčlenu jednočlenem Např.: (15 b2 -12ab + 9b) : (-3b) = -5b + 4a - 3 Stanov podmínky

VYTÝKÁNÍ PŘED ZÁVORKU Např.: 20a + 4b – 12c = 4 . (5a + b – 3c) společný dělitel koeficientů je 4 Např.: -15x – 25y – 5 = -5 . (3x + 5y + 1) společný dělitel koeficientů je -5; mohu vytknout i se znaménkem -

Zkoušku provedeme roznásobením závorek ROZKLAD NA SOUČIN Např.: ab – 3b + ac – 3c = b (a – 3) + c (a – 3) = = (a – 3) . (b + c) Zkoušku provedeme roznásobením závorek Zkouška: (a – 3) . (b + c) = ab – 3b +ac -3c

ROZKLAD NA SOUČIN POMOCÍ VZORCŮ a2 + 2ab + b2 = (a + b)2 = (a + b) . (a + b) a2 - 2ab + b2 = (a - b)2 = (a – b) . (a – b) a2 - b2 = (a + b) (a - b) Např.: 4a2 – 4a + 1 = (2a – 1) . (2a – 1) Např.: 36x2 + 24xy + 4y2 = (6x + 2y) . (6x + 2y) Např.: 36x2 - 49y2 = (6x + 7y) . (6x – 7y)

Použité zdroje: Objekty použité k vytvoření této prezentace jsou součástí Microsoft PowerPoint, dále vlastní nápady. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lukáš Doležel. Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068