ČÍSELNÉ MNOŽINY Poznámky se žáky se SPU DOC PDF Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zlomky a desetinná čísla.
Zlomky a desetinná čísla.
70.1 Porovnávání desetinných čísel
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní číselné množiny
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Matematika a její aplikace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
Sčítání desetinných čísel
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nerovnice v podílovém tvaru
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Racionální čísla.
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek. Množina: skupina (souhrn, soubor) nějakých objektů.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
- Převod zlomků na desetinná čísla
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
MOCNINY.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
DESETINNÁ ČÍSLA.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ČÍSELNÉ MNOŽINY © Jitka Mudruňková 2014.
Zlomky a desetinná čísla.
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Transkript prezentace:

ČÍSELNÉ MNOŽINY Poznámky se žáky se SPU DOC PDF Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Prezentace je dostupná i na

Množina – soubor prvků množiny se společnou vlastností. Je-li prvkem číslo, pak je daná množina číselná. Druhy číselných množin: 1. Přirozená čísla – určují počet (např. 5; 6; 0; 15689) 2. Celá čísla – kromě počtu mohou vyjádřit i vztah, změnu, posunutí (-2;5). 3. Zlomky – mohou vyjádřit totéž co celá čísla a části celku ( ; 3/8). 4. Desetinná čísla s ukončeným nebo periodickým desetinným rozvojem – mohou vyjádřit celek i jeho část, někdy jen zaokrouhleně (1,2; ). Racionální čísla – čísla, která lze zapsat zlomkem. Iracionální čísla – čísla, která mají neukončený rozvoj – číslice se v číslu pravidelně neopakují. Kalkulačka Zná jen čísla racionální Kalkulačka evropský sociální fond rovnost pro všechny

Zápis číselné množiny 1. Pomocí výčtu prvků A = {0;1;2;3;4;5} čteme: množinu A tvoří čísla 0;1;2;3;4;5 2. Pomocí zápisu vlastností množiny 3. Pomocí intervalu čteme: množině A náleží přirozená čísla menší než 6 čteme: Interval A tvoří VŠECHNA čísla od 5 do 6 4. Graficky 812 A Příklad Vyjádřete všemi možnými způsoby níže uvedené množiny B = {21; 22; 23; 24; 25; 26} C = {21; 22; 25; 26}

Čísla vpravo přiřaď uvedeným množinám0,3-52-0,131/4 0, … ⅔⅝ π ,00

POČÍTÁNÍ S MNOŽINAMI Průnik dvou množinSjednocení dvou množin AB AB A B 358 A B Příklad Určete průnik množin A a B. A a C, B a C A = {-1;2;5;8] Příklad Určete sjednocení množin A a B. A a C, B a C A = {-1;2;5;8]

Převod zlomku na desetinné číslo Postup: čitatele dělíme jmenovatelem 3/5 = 3 : 5 = 0,6 Zkouška: 0,6. 5 = 3,0 Převeďte zlomky na desetinné číslo Kalkulačka evropský sociální fond podporuje udržitelný rozvoj

Převod desetinného čísla na zlomek Postup: do čitatele zlomku napíšeme číslo bez desetinné čárky. Do jmenovatele napíšeme jedničku a tolik nul, kolik desetinných míst bylou za desetinnou čárkou. 21,34 Převeďte na zlomek desetinná čísla: 0,25 12,369 0, , ,42568 evropský sociální fond podporuje rovnost mužů a žen

Absolutní hodnota čísla 0-55 |5||5||5||5| |-5| = 5 | 5| = 5 Určete absolutní hodnotu čísla |28| = |-⅝| = |0,65 | = | | = |0| = Určete všechna čísla, jejichž absolutní hodnota je 0,3; 0,25; 25; ⅞; ⅜; π; ; -3

TEST TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR

AB 1.Zapište průnik množin A a K 2. Znázorněte graficky sjednocení množin A a K A = {-1; -0.3; 0; 258; 321 } K = {-⅜; 0; ⅞; 1; 260} 1.Zapište průnik množin A a K 2. Znázorněte graficky sjednocení množin A a K A = {-2; -0.25; 0; 325; 341 } K = {-⅝; 0; ⅞; 23;} ⅜ -0,3 0 ⅞ ⅝ -0,25 0 ⅞