Zimní údržba silnic.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Advertisements

Adresa pro stažení ČD Z1 v elektronické podobě:
Informační systém krizového řízení kraje
Podpora terénních prací v projektu NIKM - národní inventarizace kontaminovaných míst, automatizace úloh Roman Bukáček, Jiří Chroust, Petr Pala, Jiří Zvolánek,
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
11 Udržovatelnost a servisní logistika
Kontroly a revize elektrických zařízení v elektroenergetice – 2. část
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
RLZ - Personalistika Romana Pavelková Skalský Dvůr
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Dispečerské řízení pražského metra
ISSS 2004 Technická infrastruktura IZS kraje Vysočina.
HODNOCENÍ ZPŮSOBILOSTI LETECKÉHO METEOROLOGICKÉHO PERSONÁLU Odbor letecké meteorologie,ČHMÚ, Praha 2013 HODNOCENÍ AMP V ROCE 2013.
Integrované dopravní systémy
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Sítě 2000 Okresní úřad Hodonín geografický informační systém.
Autor: Jakub Dubrovský www:  Analýza procesu kontroly silnic  Získat data z GPS  Zobrazit data na mapě  Odesílat data do GPS  Vytvoření.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Možnosti úspor pohonných hmot Truck Business Day
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
Cestovní náhrady podnikatelů
Letecká záchranná služba
Informační podpora při krizovém řízení
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Technologie sledují pohyb Telematická řešení nad vozovými parky
Povodně 2002 Internetový portál Plzeňského kraje a Geografický informační systém kraje Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Společné projekty PID a SID
Zpracování záznamů GPS dispečerských vozů DPO Vedoucí projektu : doc. Ing. Petr Rapant, CSc. Zpracovává : Radim Balon, G363 Vysoká škola báňská – Technická.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Navigace vozidel IZS Vítěz geoaplikace roku 2001 Vyhodnocení projektu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Úvod do pozemních komunikací
Služba RDS-TMC Jednotný systém dopravních informací
Plánování směn zdravotnických pracovníku nelékařských oborů v nepřetržitém provozu ve FN Ostrava Angelika Remová, Věra Pazdziorová, Věra Žídková.
XXI. Seminář STMOÚ, Ostrava května 2011 T-MAPY spol. s r.o. XXI. Seminář STMOÚ, Ostrava května 2011 T-MAPY spol. s r.o.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
MĚSTO ROŽNOV POD RADHOŠTĚM NÁVRH ZMĚNY FINANCOVÁNÍ PROVOZU ŠKOL (PO)  důvody  cíle  záměry  způsoby provedení.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Elektropříslušenství Autoelektrikář – 3. ročník OB21-OP-EL-ELP-VAŠ-U Záznam o pohybu vozidla.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Setkání členů Rady Libereckého kraje se starosty měst a obcí úterý
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Vítejte na třetí místní konferenci
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Vážení vozidel za jízdy WIM
Společnost Tesla Motors a autonomní řízení elektromobilů
Transkript prezentace:

Zimní údržba silnic

Obsah: 1. Úvod 2. Zákon č. 13/1997 Sb. 3. Plán ZÚS 4. Deník ZÚS 5. Technické vybavení střediska 6. GPS 7. Výkaznictví 8. Činnost dispečera 9. Dotazy a diskuze 10. Vědomostní test 11. Závěr

1. Úvod

ZÚS je jedna z nejsložitějších činností správců v rámci údržby komunikací. Činnost těchto správců v zimním období je přímou reakcí na vývoj počasí, znalost místních poměrů a informací obdržených z podpůrných zdrojů. Profesní zdatnost, kvalitní informace o meteorologické situaci a znalost krizových míst jsou základní předpoklady pro správné a včasné rozhodnutí dispečera o nasazení mechanizmů. Místně příslušná znalost pak je základem k správnému zvolení technologie zimní údržby, která je na posádce posypových mechanizmů.

2. Zákon č. 13/1997 Sb. a prováděcí vyhláška č. 104/1997 Sb.

§ 2 Zákona 13/1997 Sb. - Rozdělení komunikací §§§§ 12,12a,13 14 zákona 13/1997 Sb. -Součásti a příslušenství pozemních komunikací § 26 zákona 13/1997 Sb. - sjízdnost a schůdnost pozemních komunikací § 27 zákona 13/1997 Sb. - Závada ve sjízdnosti § 1 vyhlášky 104/1997 Sb. – co to je údržba § 41 vyhlášky 104/1997 Sb. – odstraňování závad ve sjízdnosti §§§ 42,43,44 vyhlášky 104/1997 Sb. – Plán zimní údržby §§ 45,46 vyhlášky 104/1997 Sb. – Lhůty pro zmirňování závad ve sjízdnosti, schůdnosti Příloha č.6 vyhlášky 104/1997 Sb. – Plán a organizace zimní údržby Příloha č.7 vyhlášky 104/1997 Sb. – Technologie zimní údržby Příloha č.8 vyhlášky 104/1997 Sb. – Denní záznam o zimní údržbě a její vyhodnocení

3. Plán ZÚS

3.1. Mapová část Mapa pořadí důležitosti Mapa tras jízd posypových mechanismů Mapa s určením tras pluhování

3.2. Textová část Osoby odpovědné za zimní údržbu Seznam silnic a kilometry údržby Seznam mechanismů Spojení s nepřetržitou službou Seznam vedoucích zaměstnanců Seznam úložišť posypového materiálu Sjednaná výpomoc Režim zimní údržby v chráněné krajinné oblasti Doklady

3.3. Nastavení okruhů dodržení lhůt dojezdu dodržení optimální délky okruhů s přihlédnutím k: - výškovému profilu - horizontálnímu profilu - šířkovému uspořádání silnice - parkovacím a autobusovým zálivům, aut. zastávkám, křižovatkám, odbočovacím a připojovacím pruhům - intenzitě dopravy zohlednění možnosti a optimalizace otáčení vozidel ZÚS dodržení návaznosti okruhů v rámci dodavatele a optimalizace přejezdů dodržení návaznosti okruhů a koordinace se sousedními dodavateli

3.4. Koordinace dodavatelů do celku spolupráce výpomoc společný dispečink sdílení informací

4. Deník ZÚS

4.1. Forma: ručně psaná elektronická

4.2. Obsah: Vedoucí směny Pracovníci směny Domácí pohotovost Vozidla a mechanismy v provozu Povětrnostní situace Stav sjízdnosti Průběh služby Upozornění na závady přecházející do další směny

5. Technické vybavení střediska

5.1. Vozový park: sypače nosiče radlic bez posypu šípové pluhy traktorové radlice a škrabky nakladače sněhové metače sněhové frézy  

5.2. Skladové hospodářství: uložení posypových materiálů zásobníky zvlhčovacích prostředků

5.3. Dispečink: funkce vybavení

5.4. Technologie ZÚS opatření před zahájením zimní údržby mechanické odklízení sněhu odklizení sněhu s použitím chemických rozmrazovacích materiálů odstraňování náledí nebo ujetých sněhových vrstev za pomoci chemických rozmrazovacích materiálů zdrsňování náledí nebo ujetých sněhových vrstev posypem zdrsňovacími materiály odstraňování sněhu a náledí na místních komunikacích IV. Třídy

6. GPS

funkce GPS výstupy GPS nastavení kontrolního systému

7. Výkaznictví

7.1. Sledované atributy výkonů pluhování s posypem chemickými prostředky posyp chemickými prostředky pluhování s inertním posypem posyp inert kontrolní jízdy sypačem kontrolní jízdy OA pluhování (bez posypu) pluhování šípovými pluhy pluhování traktorovou radlicí odstraňování sněhu frézami sůl solanka inert

7.2. Podklady dle zadavatele Přednostně výstupy z GPS jakožto nejprokazatelnější podklady pro prokázání jednotlivých atributů výkonu.

7.3. Lhůty sjednocení časového okna pro výkaznictví dodržování lhůt exportu dat investorovi z důvodu kontroly a dalšího zpracování

8. Činnost dispečera

8.1. Získávání informací o sjízdnosti oficiální zdroje – IZS, dispečinky dopravců, TV, rozhlas, meteostanice a dohledové kamery, vlastní meteostanice, hlášení řidičů sypačů, kontrolní jízdy   neoficiální zdroje – hlášení zaměstnanců při cestě z  a do práce, webové kamery obcí, telefonáty občanů a řidičů, odposlechy vysílaček řidičů kamionů, hlášení starostů obcí portál jsu.jsdi.cz, metis4.cz

8.2. Získávání informací o počasí TV, rozhlas, meteoaplikace (METIS, Aladin ČHMÚ), meteostanice a dohledové kamery, vlastní meteostanice, spolupráce s dispečery ze sousedních oblastí, místní i zahraniční meteoservery chmi.cz (aladin), yr.no, wetteronline.de, wetterzentrale.de, pogodynka.pl, radar.bourky.cz, medard-online.cz, skyfly.cz

8.3. Načasování a rozhodovací proces doba od zjištění závady ve sjízdnosti k výjezdu nesmí být delší více jak 30 minut dodržování časových lhůt zajištění sjízdnosti závady ve sjízdnosti odstraňujeme anebo alespoň zmírňujeme včasný první zásah !

8.4. Rozhodovací diagram dispečera Viz. metis4.cz

8.5. Kontrolní a vyhodnocovací činnost provádí dispečer kontrola provádění zásahu dle zadání po provedení zásahu řidiči podávají dispečerovi komplexní hlášení o zásahu a situaci na okruhu v případě poruchy technického zařízení či nedostupnosti informačních systémů zajišťuje dispečer nápravu vše zaznamenávat do Deníku ZÚ

8.6. Adekvátnost zásahů sledování na úrovni silnic I. třídy a rychlostních komunikacích Adekvátnost je sledována v následujících výkonech zimní údržby, a to v rámci stávajícího kontrolního mechanizmu ŘSD ČR, který je založený na aplikaci Indexu náročnosti zimní údržby: - Posyp - Pluhování - Kontrolní jízdy osobním automobilem - Kontrolní jízdy sypačem - Spotřeba hmot - sůl - Spotřeba hmot - solanka - Spotřeba hmot – inert

9. Dotazy a diskuze

10. Vědomostní test

11. Závěr