VÝVOJOVÉ TRENDY MARKETINGU A BARIÉRY JEHO UPLATNĚNÍ Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc. ČVUT FEL EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ MARKETINGOVÝCH KAMPANÍ Workshop IBM – 3. května.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Systémové pojetí manažerské práce
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Informační systémy podnikové systémy CRM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Jiří Hradec. ŽP v Evropě i u nás Ještě v 90. letech všichni věděli, že základním zadáním je ochrana životního prostředí:  znečištění je zjevné -> zadání.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Systém managementu jakosti QMS
Předmět: Řízení podniku 1
Základy marketingu šestá přednáška
MARKETINGOVÝ MIX.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
V.Prosperita organizace
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zavádění nových produktů na trh B2B
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Informační systémy podnikové systémy CRM
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Transkript prezentace:

VÝVOJOVÉ TRENDY MARKETINGU A BARIÉRY JEHO UPLATNĚNÍ Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc. ČVUT FEL EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ MARKETINGOVÝCH KAMPANÍ Workshop IBM – 3. května 2012, Praha

Současné trendy ekonomické výzvy změna hodnot nové formy života a práce sociodemografické změny multikulturní společnosti technologické a ekologické výzvy Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Trendy v pojetí podnikání marketing - vůdčí koncepce podnikání individualizace potřeb marketing služeb nákupní marketing formy odbytových cest - vertikální marketing globalizace ochrana ŽP jako faktor konkurenční výhody integrace médií komunikační politiky kulturní a strukturální změny... Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

z množství ze sortimentu z rychlosti z kompetence Úspory … Změna manažerských principů z učení Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Vliv komplexnosti RŮST KOMPLEXNOSTI Add Your Text Globalizace Informační a komunikační technologie Výrobní technologie Propojení se sítěmi Modní trendy Orientace na zákazníka Cyklus životnosti Dostupnost informací Podmínky rozvoje Hnací faktory Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Vývoj trhu Tendence vývoje Tržní výklenky Segmentované trhy Hromadné trhy Lokální trhy One to one trhy Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Vývoj marketingu a změna paradigmatu Klasická východiska pojetí Marketing 80. a 90. let Nová paradigmata marketingu orientace na instituce–popis odbytové činnosti, úkoly obchodu a jeho formy orientace na různé funkce marketingu–marketing výrobců, služeb, dalších organizací orientace na různé charakteristiky produktu–diferenciace marketingu u investičního a spotřebního zboží orientace na chování subjektů–nákupní rozhodování a účinky marketingových nástrojů orientace na strategická a operativní rozhodnutí–optimální dosažení cílů orientace na situacivstup společenských a ekologických faktorů, změny v životnosti produktu, shoda tržní situace a strategií zesílená orientace na informace–poznání tržních vztahů a faktorů nejistoty, orientace na vztahy–vytváření trvalých vztahů se zákazníkem, dosažení loajality a spojení se zákazníkem orientace na proces–přístup k uspokojení zákazníka jako k procesu, který vedle podniku zahrnuje i celý dodavatelský řetězec a potvrzuje kompetenci – Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Přizpůsobení vývoji marketing managementu Management vztahů se zákazníkem (Customer Relationship Management – CRM) operativní (podpora prodeje a služeb) analytický (rozhodování o péči o zákazníka) komunikativní (komunikace přímo k zákazníkovi 1 Zákaznicky individuální marketing (One-to-One Marketing) rozvoj dialogu a přizpůsobení marketingových nástrojů 2 Široké přizpůsobení potřebám uživatele (Mass Customization) přizpůsobení produktu zákazníkovi (změna funkčnosti, stavebnicové řešení) 3 Individualizace vztahů v marketingu Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Co stojí v cestě plnému využití marketingu Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc. nepochopení marketingu v různých vrstvách společnosti 1 rozpory v poslání účastníků hodnototvorného řetězce 2 některé nedostatky pociťované ve firemní praxi 3 231

Nepochopení marketingu Marketing jako univerzální téma od hospodských debat až k oficiálním státotvorným vystoupením Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

„Z pomoci Pakistánu při povodních by se mohl stát marketingový souboj mezi těmi, kdo pomohou.“ (moderátor večerních Událostí, ČT ) * „Marketing je označován za jeden z klíčových prodejních nástrojů … “ (z dotazů redaktora v rozhovoru s GŘ české pobočky Japan Tobacco International, Lidové noviny ) * „Snížit rozpočet o 2,5 % zní lépe, než o tolik a tolik miliard – to je marketing.“ (moderátor večerních Událostí, ČT o nutných úsporách ve výdajích resortů) Nepochopení marketingu

Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc. Nepochopení marketingu „Protože to byla myšlenka spíše marketingová, aby řekněme ukázal, jak je nakloněn různým pravicovým vizím.“ (Jiří Paroubek v rozhovoru k výrokům M. Haška, LN ) * „Pro moderátora Událostí ČT 24 je i podání žaloby v důsledku prohrané arbitráže s ČSOB považováno za „marketingový tahák.“ (Události ČT ) * „Prohlášení o novém obranném systému USA je „takový marketingový příběh.“ (Ministr Vondra, Studio 6 ČT 1, )

Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc. Nepochopení marketingu „Kavitační zařízení (rozuměj: přístroje pro provádění liposukce) jsou marketingovým nástrojem a nespočívají na vědeckém poznání.“ (Ludmila Hamplová podle prof. Hoffmanna, LN ) * „ČSSD klade mnohem větší důraz na program než na marketing!“ (Bohuslav Sobotka, ČT24, ) * „Mít už předem naplánované, jak celá věc dopadne, to je marketing.“ (Roman Týc, v rozhovoru pro Víkend MF Dnes, )

Běžné povědomí o marketingu marketing je podvod, bouda na lidi marketing je pouze komunikace, reklama marketingů je celá řada Vzdělávání nestačí? CIMA – do poloviny roku 2011 – certifikátů ČMS – certifikace, školení, konference školství – střední, vysoké, MBA Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Rozpory v hodnototvorném řetězci Různorodost je požehnáním marketingu a zhoubou výroby Joseph D. Blackburn nejzávažnější uvnitř firmy je rozpor s výrobou Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

 GAČR 402/02/0160 Výzkum investičně nenáročné restrukturalizace nosných vnitropodnikových vztahů v malých a středních podnicích  GAČR 402/06/0297 Výzkum uplatnění rozhodujících tržních kompetencí a odstranění možných rozporů v malých a středních podnicích  Výzkumný záměr MSM , TÚ 11: Řízení firmy a její konkurenční schopnost Metody výzkumu: písemné dotazování, rozhovor Respondenti: strojírenství, elektrotechnika, spotřební průmysl napříč ČR Počet respondentů: 200; 359 Využitých odpovědí: 102; 220 Další zdroje: diplomové a doktorské práce, konzultace Řešitelé: FEL ČVUT Praha - Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc., Doc. Ing. Věra Vávrová, CSc. Prezentace seznamuje s výsledky výzkumných projektů Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Vztah marketing a výroba Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc. Proč nestačí kapacita? Musíme rychleji reagovat na potřeby trhu! Proč nejsou výrobky na skladě? Zákazníci žádají tuto jakost! Proč jsou naše výrobky tak drahé? Nejsme konkurenceschopní!!! Nikdy nejsme na trhu včas! Zákazníci požadují rozmanitost! Musíme mít stále nové výrobky!!! Nejste přizpůsobiví! Nedostáváme včas požadavky? Prognózy musí mít nějakou platnost! Potřeby prodeje jsou každou chvíli jiné! Zásoby nás stojí peníze! Proč nabízíme zvláštní provedení? Výrobní program je příliš široký! Zbytečně moc variant výrobků! Vysoká kvalita znamená zvýšení nákladů! Vnášíte zmatky do výroby!

Příčiny konfliktů chybějící komunikace prostorové odcizení rozdílná struktura úkolů a organizace neshoda v časových relacích různé představy cílů a chování rozdílná znalost trhů Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Vztah firmy k požadavkům zákazníka Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Vstřícnost ke změnám požadavků a hledání náhradních řešení Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Spolupráce při rozhodování o plánu výroby s útvarem odbytu Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Flexibilita firmy Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.

Nedostatky pociťované ve firemní praxi

Jednotná koncepce řízení Integrace tvorby produktu Procesní řízení Integrované řízení dodavatelů Komplexní standardizace Operativní řízení výroby Cesty řešení rozporů Prof. Ing. Gustav Tomek, DrSc.